A 13-as és a 76-os miatt érkezett a legtöbb panasz a tömegközlekedés ügyében lakossági kérdőíveket gyűjtő Jobbikhoz, de szinte minden városrész lakói fogalmaztak meg kritikákat. Hamarosan újratárgyalják a tömegközlekedés átalakítását, azonban a városháza javaslata még nem nyilvános, így az ellenzék sem tud reagálni rá.
„Átgondolatlan változtatások hajtottak végre, időben és térben szétszórtak a járatok, csatlakozási pontok hiányoznak. Olyan képet mutat a menetrend, amely további buszjáratok leépítésére alkalmas” – ezeket a következtetéseket
Tóth Péter,
a Jobbik szegedi önkormányzati képviselője az eddig összegyűjtött
lakossági kérdőívekbőlvonta le. Több politikai erő megfogalmazta a véleményét
a június 15-én megváltoztatottbuszmenetrendről,
kritizálta a Fidesz képviselője,
Nógrádi Tibor
, aki úgy vélekedett, „a lakosság számára húsba vágóbbnak tartom a tömegközlekedést annál, minthogy a büdzsé egészéhez mérten relatíve kis megtakarítás eléréséért balul sikerült kísérleteket hajtson végre ezen a területen az önkormányzat, melyért aztán komoly árat fizetnek a szegediek”. A városvezetés baloldali ellenzéke,
Szentistványi István
pedig
azt tapasztalta, „borzasztó frusztrációt okozott a lakosságnak, amit a Szegedi Tükör és a hasonló, a városvezetéshez lojális médiumok sikertörténetként adnak el”. Végül az
utcára kitelepülésmellett egyedül a Jobbik döntött, 700-800 kérdőívet gyűjtöttek be a 26 pontban módosított helyi tömegközlekedési menetrendről. A mennyiség ellenére nem beszélhetünk reprezentatív mintáról, a radikális párt tagjai reggelente mentek ki a forgalmasabb megállókba. Tóth Péter szerint viszont így is megjelenik a diákok, az aktív korúak és a nyugdíjasok véleménye.
A probléma kialakulásának okát a szegedi tömegközlekedési nagyprojektben látja, a 32 milliárd forintos beruházássorozat eredményeinek fenntartása nem olcsó, s megbontotta azt a korábbi rendet, hogy a sugárutak mentén kötött pályás, a körutakon pedig ezeket összekötve buszok jártak. Ezt támasztja alá, hogy a korábban megszüntetett járatok közül a 11-es, 83-as, 2-es buszokat hiányolják a szegediek. „Borzasztóan idegesítik a szegedieket a most létrejött nagy körjáratok. Úgy tűnik, mintha a buszközlekedés kivéreztetésére törekedne a városvezetés” – állította Tóth Péter. A legélesebb kritikával a 76-os busz új útvonalát és a 13-as megszüntetését illették, de Petőfitelepről,
Szőregről, Újszegedrőlis panaszkodtak, szinte minden városrészből kaptak kritikákat. A Jobbik aggódik amiatt, hogy a járatritkítás nem áll meg. Attól félnek, hamarosan a 13-as sorsát a követi az új útvonalon járó 90F, s a ritkított 84-es. Nem tetszik az utasoknak a papíralapú és a digitális menetrend közötti különbséget, inkább az előbbit használják, szinte fölöslegesnek látják az új rendszert. A jobbikosok szerint a weboldal sincs összhangban a valósággal. A tervek szerint augusztus 11-én tárgyalják újra a menetrendet a városüzemeltetési bizottság ülésén. A cikk lezárásig (2016. 08. 09. 1 óra) még nem töltötték fel az ehhez kapcsolódó javaslatot. Tóth Péter hangsúlyozta, bízik abban, hogy az illetékes iroda dokumentuma nem az utolsó pillanatban kerül fel, megnehezítve az ellenzék munkáját. Azonban ha szükséges, akkor akár szerda éjszaka is dolgoznak a módosítójukon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.