Közélet

A szentmihályiak és kecskésiek demonstrációja ellenére döntött újabb kilométerszám-csökkentésről a városüzemeltetési bizottság (FRISSÍTVE)

A szentmihályiak és kecskésiek demonstrációja ellenére döntött újabb kilométerszám-csökkentésről a városüzemeltetési bizottság (FRISSÍTVE)

2016. augusztus 11., csütörtök
A szentmihályiak és kecskésiek demonstrációja ellenére döntött újabb kilométerszám-csökkentésről a városüzemeltetési bizottság (FRISSÍTVE)
varosuzemeltetesi_biz_ules04_gs

Nem változtattak az eredeti terveken, habár érkezett kritika a menetrend ügyében Jobbiktól, a Fidesztől, a független Szentistványitól, sőt az MSZP-ből is. A szentmihályiak és a kecskéstelepiek nem adják fel, ha kell a következő önkormányzati választásig folytatják a küzdelmet a 76-os útvonalának teljes visszaállításáért.

A

menetrendi változtatásokról szóló keddi anyagunkat

írhattuk volna kijelentő módban a

Délmagyarországhoz

hasonlóan, minden vita ellenére a városvezetés semmit nem változtatott az előterjesztésen, eredeti formájában fogadta el, még két képviselő - egy MSZP-s és Fidesz-L.É.T.-es - tíz perccel korábbi buszindulással kapcsolatos kéréséről sem szavaztak. Azt viszont a szentmihályiak személyes megjelenésükkel demonstrálták, hogy nem érzik „kérésük teljesülésének”, hogy a

szomszédos városrész lakóival közösen leszavazott

Nagy Sándorhoz

köthető javaslatot vették napirendre: „Mi is élni akarunk” – hirdette molinójuk a városháza előtt.

Ménesi Imre

(MSZP), a Városüzemeltetési Bizottság vezetője és Nagy Sándor (Együtt) városfejlesztési alpolgármester továbbra is a támogatások csökkentésével indokolta az újabb ritkításokat, de nem fogadták el Nógrádi Tibor (Fidesz-L.É.T.) javaslatát, hogy állítsák vissza a régi 76-ost, amely lépés évi 20 milliós megtakarítást jelentene. Az önkormányzati képviselő többször hangoztatta, nem pártpolitikai szempontokat figyelembe véve kritizálják a terveket, hanem mert nincs rendelőjük, iskolájuk, egyetemük, a lakók a városközpontban dolgoznak. Szerették volna, ha hamarabb felkerül a tervezet, mert könnyebb lett volna felkészülniük, amire Ménesi „elmúltnégyévezett”, azaz szerinte a korábbi jobboldali többségű bizottságokban még később derültek ki ezek az információk. Felszólalni kívánt egy halk szavú kecskéstelepi civil, de nem akarta megadni neki a szót az MSZP-s elnök, s a

májusi üléshez hasonlóan

Szentistványinak kellett rászólnia, hogy tegyék fel szavazásra a kérdést, ahol a bal- és jobboldal képviselői szót adtak a hölgynek, egyedül Ménesi nem szavazott igennel. A nő azt kérte, hogy legyenek emberségesek a képviselők, mert itt idősekről és gyerekekről van elsősorban szó. Úgy látja, az egész Kecskés István-telep elutasítja a városházi tervet, s nem tudott arról, hogy bárki kérdezte volna őket a városházáról ez ügyben.

varosuzemeltetesi_biz_ules12_gs

Lauer István

(MSZP) és

Mihálffy Béla

(Fidesz-L.É.T.) képviselők azt kérték, hogy a nyári menetrend idején tíz perccel korábban induljon a szikiről az egyik reggeli busz, mert elkésnek a munkából az ott élők. A túl hosszú útvonal miatt időnként túl hamar indul el a járat, máskor sokat késik. A probléma a szőregiek esetében is fennáll - erősítette meg egy ottani lakos az ülést követően. Nagy Sándor azt ígérte, kivizsgáltatják az ügyet, de lépni elsősorban a DAKK tud. Szentistványi István a késéseket, a menetrendhez képest túl gyorsan menő járatokat emelte ki, a „városnéző” járatoknál akár 8-10 perces eltérések is elképzelhetőek. Megjegyezte a decentrumok hiányát egyes vonalakon, ez Nagy Sándor szerint megfelelő járatszervezéssel a DAKK számára megoldható probléma, azonban azzal egyetértett, hogy a pontatlanság miatt vannak problémák, ezen segíthet például a hétvégi menetrend, ami létezik az SZKT-nál.

Tóth Péter

(Jobbik) képviselő arról érdeklődött, hogy meddig tart még a rendszer leépítése, mert további csökkentések ütemezését látja. A városfejlesztési alpolgármester azt válaszolta, hogy nem tervezik ezt folytatni, s a busztársaság képviselői szóban már vállalták, hogy ez teljesíthető. Szerinte a korábbi szerződéseket kellene összevetni, amelyek a véleménye szerint kiemelkedően transzparens önkormányzat honlapján megtalálható.

(A sajtótájékoztatója során ezt cáfolta a Jobbik, nem került feltöltésre az utóbbi szerződés.)

Végül megszavazta az új menetrendet a bizottság, a két ellenzéki tag, Szentistványi István és Mihálffy Béla azonban nemmel voksoltak.

varosuzemeltetesi_biz_ules10_gs

Jobbik: Az átláthatóság feltöltés alatt

„Úgy látjuk, a város továbbfolytatja a buszmenetrenddel kapcsolatos szolgáltatások leépítését. Júniusban 150 ezer kilométert vettek el, most újabb 11 ezret” – fogalmazott az ülés után Tóth Péter. Azt gondolja, hogy várhatóak még „finomhangolások” Nagy Sándortól, ami valójában újabb járatritkításokat, -megszüntetéseket eredményez. Nem a szegediek érdekeit képviseli, nem a valós igényeket veszi figyelembe az új menetrend a Jobbik szerint. Kiemelte az útvonal-módosításokat, amelyek miatt járatmegszüntetések történhetnek a későbbiekben. Kritizálta az új körjáratokat, amelyek dupla kilométerdíjért járnak. Szeptemberben a közgyűlésen módosítást nyújtanak be a teljes buszmenetrenddel kapcsolatban, mert a bizottság csak olyan döntéseket hozhat, ami további költségeket nem ró az önkormányzatra. Visszautalva a városfejlesztési alpolgármesterrel folytatott vitára egy laptopon megmutatta a hivatkozott transzparenciát. A DAKK-kal kötött koncessziós szerződés menüpontja üres volt, csupán a „feltöltés alatt” feliratot láthatták a sajtó munkatársai.

varosuzemeltetesi_biz_ules03_gs

Nógrádi Tibor: Nem úri passzióból használnák a szentmihályiak tömegközlekedést!

„Egy irracionális döntés visszavonására szövetkeztem Szentmihály és a Kecskés István-telep lakosságával, mert a Városüzemeltetési Bizottság megváltoztatta a két településrészt érintő egyetlen buszjáratot. Ennek köszönhetően hosszabb lett a járat útja, miközben olyan városrészen keresztül megy, ahol felszálló és leszálló utas gyakorlatilag nincs” – nyilatkozta a SZEGEDma hírportálnak Nógrádi Tibor. A lakosságnak tíz perccel hosszabb időbe telik bejutni a városba, Szeged egyik pontjából a másikba eljutni hosszabb időt vesz igénybe, mintha a Mars térről Hódmezővásárhelyre utaznának. „Az új útvonal kikerüli az iskolákat, a gyógyszertárat, a szakorvosi rendelőt, az egyetemi épületeket. Nem úri passzióból használják a tömegközlekedést az emberek, hanem mert kevés a pénzük, vagy az egészségi állapotuk miatt nem ülhetnek kerékpárra, nem tudnak gyalogolni. Ezektől az emberektől a szükségleteket vonták meg, ezért jöttek el mintegy 150-en” – fogalmazott a városatya. A régi útvonalon járó rövidebb járattal olcsóbb lenne a városnak a 76-os, s egyben az embereknek is jobb volna, ezért nem fogadnak el semmi mást, csak a visszaállítását a június 16. előtti állapotoknak. Önálló képviselői indítvánnyal lép a bizottság elé szeptember elején Nógrádi Tibor. Úgy számol, hogy mivel most alig jutott idő a szentmihályiak, kecskéstelepiek értesítésére, akkor félezer ember fogja elkísérni őt. Bízik benne, hogy ez elég lesz a céljuk eléréséhez, s nem lehet szembemenni két városrész teljes lakosságának akaratával.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.