Közélet

Átfogó hallgatottsági mérést készít elő az NMHH

Átfogó hallgatottsági mérést készít elő az NMHH

2016. július 6., szerda
Átfogó hallgatottsági mérést készít elő az NMHH

Átfogó és a rádiók számára szabadon hozzáférhető hallgatottságmérést készít elő a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) - közölte az NMHH szerdán az MTI-vel.

Mint írták, a magyarországi rádióadók hallgatottságának mérésére pályázati eljárást kezdeményeznek, és a komplex mérési eljárás előkészítéseként összeállított szakértői anyag véleményezésére kérik fel a piaci szereplőket és az érintetteket. Az anyagról jövő csütörtökön rendeznek szakmai konzultációt. A közlemény szerint a javaslatban az áll: az alapadatokhoz bárki szabadon hozzáférhet az NMHH honlapján, a szolgáltatók piaci érdekeire tekintettel azonban a különféle célcsoportok vagy idősávok szerinti lekérdezés csak a regisztrált felhasználóknak lesz lehetséges. Közölték: a konzultáció eredményeként kialakult módszertan alapján a hatóság nyilvános pályázaton választja ki a mérést végző kutatócéget. Az NMHH reményei szerint az első felmérés még ebben az évben megtörténhet. A rádiós közönségarány-mérés egyrészt a hatósági munkához szükséges információs igények kiszolgálását teszi lehetővé, másrészt a hallgatottsági adatokhoz ingyenes hozzáférést biztosít majd a rádiós piac szereplőinek is - tették hozzá. Kitértek arra, hogy az így nyert adatok lényegesek a rádiók műsortervi döntéseinél, tervezésénél és a reklámpiaci bevételek elosztásánál is, valamint alapjául szolgálnak a médiapiaci folyamatok pontos megfigyelésének, illetve elengedhetetlenek a jelentős befolyásoló erővel rendelkező rádiós médiaszolgáltatók évenkénti meghatározásához. A szolgáltatás bevezetése élénkítően hathat a szektorra, átláthatóbbá teszi a piacot - áll a közleményben, amelyben kiemelték, hogy a közönségmérés adatfelvételi módszertanának kialakításakor az összes érdekelt fél szempontjait szeretné megismerni a hatóság.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.