Három tartózkodás mellett támogatta a jogi bizottság többsége a Belvárosi híd idei javításai munkálataira vonatkozó előterjesztést. Köztudott, hogy milliárdos nagyságrendben kellene költeni a Tisza fölötti átkelőre, a 60 milliós keretből csak a legsürgetőbb munkákra futja.
Szegedi idei költségvetésében 60 milliót különítettek el a Belvárosi híd felújítására, a jogi bizottság elé került árajánlat szerint nettó 40 millió 166 ezer forintot, azaz bruttó 51-et költenének a munkálatokra, ami tervezési és kivitelezési feladatokat egyaránt tartalmaz, de a tartalék kerettel együtt a teljes 60 millió forintot felhasználhatnák.
Makrai László
, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezetője a benyújtott árajánlatban leírta, hogy becsült mennyiségeket és árakat is tartalmaz a dokumentum, illetve mivel előre nem tervezhető költségek is megjelenhetnek, tartalékot is képeztek, ez utóbbit pótmunka elrendelésével javasolják elvégeztetni szükség esetén. A kivitelezési feladatok többek között szerepel a járdaszélek, a járdák és lépcsők felületeinek javítása; az ártéri híd vasbeton pályalemezének alsó felületének javítása; a mederhíd esetében pedig annak ellenőrzése és eseti javítása. A Móra-parki feljáróhíd korlátját is lefestik, két mozgó sarut is felújítanak, és több helyen a korrózióvédelemről is gondoskodnak. Az előterjesztésből kiderül az is, hogy a forgalomkorlátozással járó munkálatokat augusztus 20-áig, míg a többit november végéig végeznék el.
Tavaly 50 milliós keret állt rendelkezésre, akkor is csak a legsürgetőbb – főként a balesetveszély elhárítására irányuló – munkálatokra biztosított pénzt az önkormányzat, nincs ez idén se másként. A jogi bizottság ülésén a Fidesz-L.É.T.-es
Rózsavölgyi József
azt vetette fel, hogy ezúttal is a turistaszezon idején zajlanak majd a forgalomkorlátozással járó munkák, amire
Nagy Sándor
alpolgármester azt jegyezte meg, hogy most hétvégén is le volt zárva a Hídivásár miatt a híd, mégis mindenki boldog volt... Hozzátette, iskolaszünet idején érdemes a javításokat elvégezni, akkor ugyanis kisebb a forgalom, másrészt pedig a kedvező időjárási viszonyokat is megkívánják az egyes munkafolyamatok. A KDNP-s
Póda Jenő
arra volt kíváncsi, nem lenne-e érdemes összegyűjteni a forrásokat, és teljes műszaki tartalommal felújítani a hidat akkor, amikor már megépül a harmadik Tisza-híd. Erre
Binszki József
DK-s bizottsági elnök megjegyezte, hogy hamarabb lesz déli Tisza-híd, minthogy 60 milliónként összegyűljön a szükséges milliárdos nagyságrendű összeg, amit a Belvárosira kellene költeni.
Német Ferenc
külsős bizottsági tag pedig arra hívta fel a bizottsági tagok figyelmét, hogy az elmúlt években azt tapasztalhatták a közlekedők, hogy napokig semmilyen munkálatok nem folytak a hídon, ami irritálta a szegedieket. Ezzel Binszki is egyetértett. Az előterjesztést végül hat igen szavazattal, Póda Jenő, Rózsavölgyi József és Német Ferenc tartózkodása mellett fogadta el a jogi bizottság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.