A vásárlók utcáján egykor tömegek jártak, ma viszont reklámtáskával megpakolt gyalogost is alig találni, inkább csak átutazóban. Tulajdonképpen a József Attila sugárúttól a Bécsi körútig bárhol találkozhatunk üresen álló üzletekkel, ingatlanokkal.
Mi is írtunk a fővárosi "Rögtön Jövök" program eredményeiről, melyet tavaly áprilisban
Király Gabriella
bevásárlóutca menedzser vázolt fel a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kommunikációs- és Reklámklubjában. Részleteket
találnak, de összefoglalva az elhangzottakat: a kampány célja, hogy a kiüresedett utcákat olyan rendezvényekkel és programokkal töltsék fel, melyek iránt nemcsak a turisták, hanem a helyiek is érdeklődhetnek. Így lesznek az alkalmi vásárlókból törzsvásárlók. Szegeden az IKV a "Találj ki! Javasolj!" kampányba fektette a bizalmát. A belváros utcáin járva ugyanis jó eséllyel üres kirakatokkal és kihalt boltokkal találkozhatunk, a helyieknek nagy szívfájdalma például a szebb időket is megélt Feketesas utca. A vásárlók utcáján egykor tömegek jártak, ma viszont reklámtáskával megpakolt gyalogost is alig találni, inkább csak átutazóban. A jelenség több szakaszt is érint, A Híd utca belvárosi híd felőli részét és a Deák Ferenc utcát is, de tulajdonképpen a József Attila sugárúttól a Bécsi körútig bárhol találkozhatunk üresen álló üzletekkel, ingatlanokkal.
Az IKV Zrt. kezelésében jelenleg 105 üres üzlethelyiség van, ebből 46 a belvárosban található, melyek nagyobb alapterületűek, udvaron vagy pinceszinten helyezkednek el - tudtuk meg
Kardos Kálmántól
, az IKV Zrt. vezérigazgatójától. Alájuk csak azok az üzletek tartoznak, melyek kirakatában „Találd ki! Javasolj!” plakátokat helyeztek el, még tavaly júliusban. A jelenleg is futó projekt lényege az, hogy felfuttassa a gyakran évek óta gazdátlanul álló üzleteket méghozzá úgy, hogy a lakosoktól, potenciális bérlőktől várva a javaslatokat. "A szegediek, többek között, szeretnének látni egy állatbarát kávézót a Jókai u. 4 szám alatt, fotó műteremmel egybekötött kávézót az Oroszlán u. 4 szám alatt, új borüzletet a Dugonics tér 11. szám alatt és szegedi szálláshelyeket hirdető üzletet is a Széchenyi tér 8. szám alatt" - részletezte az eddig beérkezett ötleteket a vezérigazgató.
Az Árkáddal szemben korábban megfogalmazódott az a kritika, hogy a bevásárlóközpont egyaránt elszívja a vásárlókat és a kereskedőket is. A Centrum áruházra lecsaptak a kínai bérlők, míg ugyanez figyelhető meg a Nagyáruházban, addig a Kárász utcán a pékségek vívnak harcot egymással, mindennek a tetejében pedig gombamód elszaporodtak a second hand és ázsiai üzletek, melyek alacsony áraikkal komoly konkurenciát jelentenek a minőségi, de drágább árut forgalmazó kereskedőknek. Király Gabriella korábbi beszélgetésünkben hangsúlyozta, az óriásplázáknak valóban van vásárló- és üzletelszívó hatása, de nem minden bajnak ők az okozói. “Akik ilyen helyekre járnak, tudják, hogy az üzletközpontokban kényelmesen parkolhatnak, nem kell tartaniuk az időjárási viszontagságoktól, számukra ezért egyfajta élettérré vált a pláza. Budapesten 36 működik belőlük, sokak vásárlási szokása mégis változott: szívesebben sétálnak az utcákon és nézelődnek a kirakatok között. Valóban versenytárs a bevásárlóközpont, az utcai üzleteknek ezért többek kell nyújtaniuk, de nem lehet az átszokás miatt csak a bevásárlóközpontokat okolni.” Kardos Kálmán hozzátette, Szeged bizonyos részein jó az ingatlanmenedzsment-stratégia, például "a Kárász és az Oskola utcán, látható helyen nincs az IKV kezelésében levő üres üzlethelyiség". 2014-ben 7 helyiség pályáztatása során mindössze 2 esetben történt szerződéskötés, addig a tavalyi évben "261 db helyiséget pályáztattunk meg, melyből 77 db esetében került sor bérleti szerződés megkötésére".
Tulajdonképpen a József Attila sugárúttól a Bécsi körútig bárhol találkozhatunk üresen álló üzletekkel, ingatlanokkal.KLIKK: http://szegedma.hu/?p=612746
Közzétette: Szegedma Hírportál – 2016. március 21.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.