Közélet

Csongrád megye kiemelt figyelmet fordít a tehetséggondozásra

Csongrád megye kiemelt figyelmet fordít a tehetséggondozásra

2015. december 21., hétfő
Csongrád megye kiemelt figyelmet fordít a tehetséggondozásra
iskolavezetoi_talakozo22_gs

Kürti Sándor, a Hátrányos Helyzetűek Oktatása (H2O) Projekt támogatója mutatta be december 16-án a Csongrád megyei iskola- és tankerületi igazgatók előtt azt a Komplex Instrukciós Programot, mely a sajátos nevelést, oktatást igénylő gyerekek számára kínál felzárkóztatási lehetőséget. Az oktatásmódszertant az Egyesült Államokban sikerrel alkalmazzák, a cél, hogy Csongrád megyében is minél több oktatási intézmény átvegye a jó gyakorlatot.

infrastrukturalis_informatikai_hatter_csongrad_megye_h2o_logo

„Csongrád megye megtisztelő feladatot kapott: csináljunk a megyéből egy mintamegyét, ahol ezt a programot, módszertant csatasorba állítják” – hívta fel a megyei iskola- és tankerületi vezetők figyelmét az egyedülálló lehetőségre

Kakas Béla

, a Csongrád Megyei Önkormányzat elnöke. Ahhoz, hogy a sajátos nevelést igénylő gyerekek kompetencia alapú oktatása a megye legtöbb intézményében elérhető legyen, a pedagógusokat egy szegedi koordinációs központban készítik fel a H2O Projekt törzsét képző Komplex Instrukciós Programra.

iskolavezetoi_talakozo14_gs

A hátrányos helyzetű gyerekek tehetséggondozásáért indított KIP-módszer alapjait a Stanfordi Egyetem dolgozta ki a spanyolajkú és afroamerikai kisebbség felzárkóztatása érdekében. Ma Magyarországon 10 intézmény alkalmazza, jelentős sikerrel. Az eredményekről

Kürti Sándor

, a H2O Projekt támogatója számolt be az intézményvezetők előtt. „Azokban az iskolákban, melyek átvették a KIP-módszert, évente mérik a gyerekek kompetenciaszintjét. Kiderült, ezzel az oktatási módszerrel a diákok hihetetlen gyorsan fejleszthetők, öt év alatt képesek voltak elérni az átlagot. Sőt, a testvérek is jó hatással vannak egymásra, ugyanis azok a gyerekek, akik még nem jártak az iskolába, de idősebb testvéreik már részt vettek az oktatásban, magasabb kompetenciaszinttel kerültek be az intézménybe, mint vártuk.” Az érdeklődők figyelmét arra is felhívta, a magyar általános iskolák mintegy felében több gondot kellene fordítani a sajátos nevelést, oktatást igénylő gyerekek felzárkóztatása, hogy a fiatalok valódi sikerként éljék meg a tanulást.

iskolavezetoi_talakozo10_gs

„Amikor az elnök úr feltette azt a kérdést, vajon Csongrád megye tud-e innovatív választ megfogalmazni a hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztésére, a válaszom az volt, hogy nem válaszokat, hanem alternatívákat tud, és nem fogalmazni, hanem kínálni” – biztosította az oktatók együttműködő szándékáról Kakas Bélát és Kürti Sándort

Plesovszkiné Ujfaluczki Judit

, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szegedi Tankerületének igazgatója. Kiemelt, az egyénre szabott fejlesztés terén már így is sikereket mutathatnak fel a Csongrád megyei pedagógusok, a KIP-módszer azonban olyan jó gyakorlat, amivel egységesíteni lehet a hatvan településen működő szakmai módszertani programokat. A TIOP-4.2.1-11/K-2015-0003 azonosító számú és „Infrastrukturális és informatikai háttér megteremtése Csongrád megye társadalmi helyzetre épülő, korai kompetenciafejlesztést megalapozó programjához” című projekt 727.310.143 forint európai uniós támogatás segítségével, a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg, amelynek megalapozását a TÁMOP-7.2.1-11/K-2015-0009 azonosító számú és „Csongrád megye társadalmi helyzetre épülő, korai kompetenciafejlesztést megalapozó programjának szakmai támogatása” című projekt biztosítja.

Kürti Sándor, a Hátrányos Helyzetűek Oktatása (H2O) Projekt támogatója mutatta be december 16-án a Csongrád megyei...

Szerző: Szegedma Hírportál2015. december 23.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.