Csongrád megye kiemelt figyelmet fordít a tehetséggondozásra



Kürti Sándor, a Hátrányos Helyzetűek Oktatása (H2O) Projekt támogatója mutatta be december 16-án a Csongrád megyei iskola- és tankerületi igazgatók előtt azt a Komplex Instrukciós Programot, mely a sajátos nevelést, oktatást igénylő gyerekek számára kínál felzárkóztatási lehetőséget. Az oktatásmódszertant az Egyesült Államokban sikerrel alkalmazzák, a cél, hogy Csongrád megyében is minél több oktatási intézmény átvegye a jó gyakorlatot.

„Csongrád megye megtisztelő feladatot kapott: csináljunk a megyéből egy mintamegyét, ahol ezt a programot, módszertant csatasorba állítják” – hívta fel a megyei iskola- és tankerületi vezetők figyelmét az egyedülálló lehetőségre
Kakas Béla
, a Csongrád Megyei Önkormányzat elnöke. Ahhoz, hogy a sajátos nevelést igénylő gyerekek kompetencia alapú oktatása a megye legtöbb intézményében elérhető legyen, a pedagógusokat egy szegedi koordinációs központban készítik fel a H2O Projekt törzsét képző Komplex Instrukciós Programra.

A hátrányos helyzetű gyerekek tehetséggondozásáért indított KIP-módszer alapjait a Stanfordi Egyetem dolgozta ki a spanyolajkú és afroamerikai kisebbség felzárkóztatása érdekében. Ma Magyarországon 10 intézmény alkalmazza, jelentős sikerrel. Az eredményekről
Kürti Sándor
, a H2O Projekt támogatója számolt be az intézményvezetők előtt. „Azokban az iskolákban, melyek átvették a KIP-módszert, évente mérik a gyerekek kompetenciaszintjét. Kiderült, ezzel az oktatási módszerrel a diákok hihetetlen gyorsan fejleszthetők, öt év alatt képesek voltak elérni az átlagot. Sőt, a testvérek is jó hatással vannak egymásra, ugyanis azok a gyerekek, akik még nem jártak az iskolába, de idősebb testvéreik már részt vettek az oktatásban, magasabb kompetenciaszinttel kerültek be az intézménybe, mint vártuk.” Az érdeklődők figyelmét arra is felhívta, a magyar általános iskolák mintegy felében több gondot kellene fordítani a sajátos nevelést, oktatást igénylő gyerekek felzárkóztatása, hogy a fiatalok valódi sikerként éljék meg a tanulást.

„Amikor az elnök úr feltette azt a kérdést, vajon Csongrád megye tud-e innovatív választ megfogalmazni a hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztésére, a válaszom az volt, hogy nem válaszokat, hanem alternatívákat tud, és nem fogalmazni, hanem kínálni” – biztosította az oktatók együttműködő szándékáról Kakas Bélát és Kürti Sándort
Plesovszkiné Ujfaluczki Judit
, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szegedi Tankerületének igazgatója. Kiemelt, az egyénre szabott fejlesztés terén már így is sikereket mutathatnak fel a Csongrád megyei pedagógusok, a KIP-módszer azonban olyan jó gyakorlat, amivel egységesíteni lehet a hatvan településen működő szakmai módszertani programokat. A TIOP-4.2.1-11/K-2015-0003 azonosító számú és „Infrastrukturális és informatikai háttér megteremtése Csongrád megye társadalmi helyzetre épülő, korai kompetenciafejlesztést megalapozó programjához” című projekt 727.310.143 forint európai uniós támogatás segítségével, a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg, amelynek megalapozását a TÁMOP-7.2.1-11/K-2015-0009 azonosító számú és „Csongrád megye társadalmi helyzetre épülő, korai kompetenciafejlesztést megalapozó programjának szakmai támogatása” című projekt biztosítja.
Kürti Sándor, a Hátrányos Helyzetűek Oktatása (H2O) Projekt támogatója mutatta be december 16-án a Csongrád megyei...
Szerző: Szegedma Hírportál, 2015. december 23.