Közélet

Lezárultak a kormányhivatali projektek – akadálymentes ügyintézés a Rákóczi téren és a Sólyom utcában + FOTÓK

Lezárultak a kormányhivatali projektek – akadálymentes ügyintézés a Rákóczi téren és a Sólyom utcában + FOTÓK

2015. november 19., csütörtök
Lezárultak a kormányhivatali projektek – akadálymentes ügyintézés a Rákóczi téren és a Sólyom utcában + FOTÓK
DCIM100GOPROGOPR0572.

A Rákóczi téri az ország legtöbb munkaállomásos kormányablaka, és elsőként a szegedi volt megyeháza épületében valóul meg a ténylegesen egyablakos ügyintézés – jelentette ki Juhász Tünde kormánymegbízott a projektzárón, amelyen a Csongrád Megyei Kormányhivatal négy, fizikai és infokommunikációs akadálymentesítést szolgáló pályázati programját mutatták be.

Összesen négy TIOP-os beruházást valósított meg a Csongrád Megyei Kormányhivatal, melyek elsődlegesen akadálymentesítést tartalmaztak.

A munkálatok májusban kezdődtek a Rákóczi téri központi épületben

, melynek keretében a szociális és gyámhivatal teljes körű akadálymentesítése megtörtént.

Juhász Tünde

kormánymegbízott arról tájékoztatott, hogy mivel a hivatal az épület hatodik emeletén található, egy akadálymentes személyi felvonót is beépítettek az épületbe, az ügyfelek így immár a parkolótól egészen az irodákig minden helyiséget meg tudnak közelíteni, akár mozgás- vagy látássérültek. A szociális és gyámhivatal irodáit is átalakították, szélesebbek a folyosók, ajtók, a gyengén látók számára vezetősávokat alakítottak ki, míg a hallássérülteket indukciós hurkok segítik. Az ügyintézést az is könnyebbé teszi, hogy az asztalokat kerekesszékesek is könnyedén meg tudják közelíteni, és a vizes blokkokat is akadálymentesítették. A Rákóczi téri épületben megvalósított másik projekt keretében alakították ki az akadálymentes kormányablakokat, mellyel kapcsolatban Juhász Tünde elmondta, hogy 2014 tavaszától összesen 11 új típusú kormányablakot nyitottak Csongrád megyében, Szegeden hármat. Elsőként a rókusi Tescoban, majd a Szeged Novában, most pedig a Rákóczi téren. Ez utóbbi az ország legnagyobb kormányablaka, 37 munkaállomás és 4 fotófülke található az épület első emeletén, ezek kialakítására 21 millió forint uniós és 169 millió forint állami forrást használtak fel. A kormánymegbízott hangsúlyozta, nemcsak a munkaállomások számában országosan első a Rákóczi téri kormányablak, hanem abban is, hogy elsőként ténylegesen itt valósul meg az egyablakos ügyintézés. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy családtámogatása, nyugellátási, egészségügyi, foglalkoztatási, illetve fogyasztóvédelmi kérdésekben egyaránt állnak az ügyfelek rendelkezésére. Az épület földszintjén már korábban kialakítottak kormányablakokat, így összességében 50 munkaállomásnál fogják a lakosságot, ráadásul Szegeden egységesen hosszított nyitva tartással, vagyis kedden, szerdán és pénteken reggel 8-tól egészen 20 óráig.

kormanyablak_szeged18_gs

A harmadik TIOP-os beruházás keretében a munkaügyi központ akadálymentesítését valósították meg Kisteleken, Mórahalmon, Csongrádon és Szentesen, a két utóbbi településen még zajlik a kivitelezés. A negyedik beruházás keretében pedig egy új központot alakítottak ki, a Sólyom utcában immár egy helyen történik a megváltozott munkaképességű, illetve fogyatékkal élő emberek ellátásaival és támogatásával kapcsolatos ügyek intézése, amit korábban Szeged 3 különböző pontján végeztek.

Egy hét alatt több mint 6000 ügyfél

A Rákóczi térre költözött a Szegedi Járási Hivatal is, melynek vezetőjétől,

Holubán Csilláttól

megtudtuk, a Huszár utcában az utolsó héten okmányügyekben 1577 ügyfelük volt, míg az új kormányablakhoz a Rákóczi térre 2520 ügyfél érkezett okmányirodai ügyekben, a foglalkoztatási osztályra 2497, családtámogatási és társadalombiztosítási főosztályra 1291,ez összességében 6308 ügyfelet jelent egy hét alatt. „Az ügyfelek érdekében a 8+1 munkaállomásos kormányablakunkban a fogyasztóvédelmi osztály is kapott egy munkaállomást, 2 helyen az elkészült okmányokat adjuk ki, szintén két munkaállomásnál a hatósági és a gyámügyi osztályunk fogadja az ügyfeleket, míg 4 munkaállomáson a gépjármű kereskedők ügyeit intézzük” – tájékoztatott Holubán Csilla. Hozzátette, a kereskedőkkel ellentétben a lakossági ügyfelek az első emeleten intézhetik ügyeiket, ezt azért osztották meg a két emelet között, mert a kereskedők egyszerre több ügyet is intéznek általában, és azt szeretnék elérni, hogy a lakossági ügyfeleknek emiatt ne kelljen várakozniuk. Az új típusú kormányablaknál az első emeleten 16 munkaállomás a foglalkoztatási osztályé, 5-nél a családtámogatási és a társadalombiztosítási főosztály munkatársai ülnek, míg 4 kormányablak feladatokat ellátó munkaállomás.

Új helyen a rehabilitációs ellátás

Erdősi Richárd

, a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal (NRSZH) projektmenedzsere elmondta, hogy országos szinten 3,9 milliárd forintot fordítottak a komplex rehabilitációhoz szükséges infrastrukturális feltételek megteremtésére, s összesen 18 megyeszékhelyen végeztek el fejlesztéseket, így Szegeden is. Ahogy

megírtuk

, a Sólyom utcában immár egy helyen zajlik a megváltozott munkaképességű és a fogyatékkal élő emberek ellátásaival és támogatásával kapcsolatos ügyek intézése. A projektmenedzser hangsúlyozta, az volt a cél, hogy bármilyen fogyatékkal is éljen egy állampolgár, önállóan, külső segítség nélkül is tudja ügyeit intézni. Példaként elmondta, hogy a látássérültek számára speciális burkolatot kapott a Sólyom utcai épület, az egyes irodákat jelző táblák is kontrasztos színűek, míg az akadálymentesített mosdókban is külön élénk színű felfestés segíti tájékozódásukat. A hallássérültek ügyintézést mobil indukciós hurkok beépítése teszi könnyebbé, az ügyfélhívó pedig kép- és hangjelzéseket egyaránt ad.

DCIM100GOPROGOPR0586.

Szegeden 1205 négyzetméteren alakították ki az új központot, a teljes körű akadálymentesítés mellett nagy gondot fordítottak a fenntarthatóságra, így 14 centiméter vastag hőszigetelés kapott az épület, a fűtésre és hűtésre pedig megújuló energiát használnak. A kormányhivatalnak és az NRSZH-nak 6-6 vizsgálója van az épületben. Erdősi Richárd azt is elmondta, hogy mielőtt nekiláttak a felújításnak a megyei fogyatékosügyi szervezetekkel együtt bejárták az épületet, és az ő javaslataikat, észrevételeiket is beépítették a tervekbe a szakemberek. Kiemelte azt is, hogy képességvizsgáló szimulátorral is rendelkezik a Sólyom utcai létesítmény, amellyel az orvosszakma objektív módon tudja mérni a munkaképességet.

Akadálymentesítés az infokommunikáció területén is

Zakar Péter

osztályvezető az infokommunikációs akadálymentesítéssel kapcsolatban elmondta, hogy minden hivatali épületben hangos térkép is segíti az ügyfelek tájékozódását, illetve a honlapon is elérhető lesz ez a szolgáltatás. Elmondta, hogy Csongrád megyében összesen 132 darab új típusú kormányablak működik, és igaz nem a TIOP keretében, de az elmúlt két évben 1000 számítógéppel, 196 nyomtatóval és 132 tablettel bővült az eszközpark a szerveren kívül. Hangsúlyozta, ezek nélkül a fejlesztések nélkül nem valósulhatna meg a valóban integrált ügyfélszolgálatok üzemeltetése és a lakosság teljes körű kiszolgálása.

szechenyi_2020_aljlec01
szechenyi_2020_aljlec02

Lezárultak a projektek, immár teljes körűen akadálymentes az ügyintézés a kormányhivatal központi épületében és a Sólyom utcában.KLIKK: http://szegedma.hu/?p=590356

Szerző: Szegedma Hírportál2015. november 19.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.