Kártyás vásárlásnak minősül, így a befizetőknek ingyenes a bankkártyával történő csekkbefizetés júniustól a postákon, az eddigi költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett.
Szarka Zsolt
, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója a pénteki budapesti sajtótájékoztatón ismertette: eddig csaknem 1700 postán telepítettek több mint 3500 új POS-terminált. A nyár végéig a teljes postai hálózatot felszerelik, ami a 2700 postán több mint 5700 terminál telepítését jelenti.
Németh Lászlóné
, a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára elmondta: a bankkártyával fizető ügyfelek a csekk összegétől függően 500-700 forintot is megtakaríthatnak egy-egy befizetésnél. Ez a lépés egyfajta rezsicsökkentés, a számítások szerint éves szinten 1,5 milliárd forint marad az embereknél, amit nem kell készpénzfelvételi díjként befizetni a tranzakcióknál - fogalmazott. Szarka Zsolt a fejlesztés részleteiről szólva elmondta: az új terminálok beszerzése, telepítése, az informatikai háttér kialakítása és az integrált postai rendszerek fejlesztése összesen nettó 1 milliárd forintba került, amit a posta önerőből finanszírozott. A fejlesztés második ütemében, az év végéig megteremtik annak feltételeit, hogy az összes postai szolgáltatás igénybevétele - például a levélfeladás vagy kiskereskedelmi termékek vásárlása - esetén is biztosítsák a bankkártyás vásárlást. A Magyar Posta az év végéig mobil POS-terminálokkal látja el a csomagkézbesítőket, így az utánvétes küldemények bankkártyával is kifizethetőek lesznek, és ezek szintén kártyás vásárlási tranzakciónak minősülnek majd. Tavaly csaknem 220 millió csekket fizettek be az ügyfelek a postákon mintegy 2200 milliárd forint értékben. A felnőtt lakosság 85 százaléka szokott csekket befizetni, jelentős az igény erre a szolgáltatásra, ezért a Magyar Posta fontosnak tartja ennek megújítását - fejtette ki a vezérigazgató. Németh Lászlóné a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a hagyományos postai szolgáltatások iránti kereslet csökken, erre a Magyar Posta új szolgáltatások bevezetésével, illetve fejlesztésével válaszol. Az államtitkár kiemelte a pénzügyi szolgáltatási tevékenységet, megemlítve, hogy ezen a területen sok lépést tettek az elmúlt két évben. A posta kiterjedt fiókhálózata megfelelő terep arra, hogy megbízható befektetési lehetőséget nyújtson, és az emberek ezzel élnek is, egyre többen veszik igénybe ezeket a szolgáltatásokat - mondta. Nemcsak a termékkínálat változott meg, a szolgáltatásokat is úgy alakítják át, hogy gyorsabban, egyszerűbben és kedvezőbb áron legyenek elérhetőek - tette hozzá. Ennek érdekében számos fejlesztés történt - idézte fel Németh Lászlóné, példaként hozva fel a többi között a csekkbefizető automaták telepítését, a QR-kódos befizetés lehetővé tételét, illetve a régi POS-terminálok folyamatban lévő cseréjét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.