Közélet

Elektronikai gondok – Típushibásak lehetnek a szegedi trolik? (FRISSÍTVE)

Elektronikai gondok – Típushibásak lehetnek a szegedi trolik? (FRISSÍTVE)

2015. május 5., kedd
Elektronikai gondok – Típushibásak lehetnek a szegedi trolik? (FRISSÍTVE)
trolik01_gs

A másfél éve vásárolt piros trolik típushibásak lehetnek a Népszabadság szerint. „Drága rossz termékről beszélhetünk” – nyilatkozta az ügy kapcsán a Hír TV-nek Nógrádi Tibor, a Fidesz–L.É.T. frakcióvezetője, hozzátéve, a szegedieknél kiverte a biztosítékot, hogy drágán rossz járműveket vásárolt a város. A KDNP szegedi szervezete a városlakók nevében intéz kérdéseket a városvezetéshez.

Mintegy

másfél hete tűntek el a piros trolik Szeged útjairól

, információnk szerint műszaki hiba miatt. Akkor az SZKT arról tájékoztatott, hogy kötelező garanciális felülvizsgálat keretében vizsgálják át a teljes troliflottát. Ám a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete (BTDSZ)

Népszabadságnak

azt mondta, nem puszta ellenőrzés lehet szó, hanem súlyos problémáról, erre utal, hogy teljesen váratlanul, egyszerre vonták ki a forgalomból mind a 13 másfél éve vásárolt járművet. A BTDSZ rámutatott: amennyiben súlyos típushibát tárnak fel a Škoda-Ikarus közös fejlesztésében, a városnak vissza kell fizetnie a támogatást. A trolitender 2008-2009-ben bonyolították le, amikor még az MSZP által kinevezett

Dózsa Gábor

irányította az SZKT-t. A járművek egyébként darabonként 228 millió forintba kerültek, közülük11-et uniós támogatásból vásárolt meg a Szegedi Közlekedési Kft., kettőért a város fizetett. „Vannak olyan madárcsicsergések, amik szerint akár életveszélyes is lehet a jármű” – nyilatkozta az SZKT volt igazgatója,

Tóth István Tibor

a

Hír TV

-nek. Szerinte nem lett volna szabad olyan prototípust rendelnie Szeged városának, amelyet a forgalomban nem próbáltak ki. Tóth István Tibor arra is kitért, hogy mivel a flotta nem egyszerre, hanem egy év alatt érkezett meg a városba, nem is tudott minden jármű annyi kilométert és üzemórát teljesíteni, ami után át kell vizsgálni a trolibuszokat. A Hír TV információi szerint a gyártó mindössze 25 hónapig vállal teljes jótállást a piros trolikra, a szerződésben a későbbi javításokra vonatkozóan még az alkatrészekre sincs fix ár. A helyi Fidesz szerint indokolatlanul magas volt a beszerzési ár is. „Közlekedési árszakértők szerint körülbelül a 13 trolit egymilliárd forinttal többért sikerült megvenni, mint a realitás. De hogy drágán és rosszat vegyünk, az már egyébként kiverte a szegedieknél a biztosítékot. Nem véletlenül használom a biztosíték szót, mert tudtommal elektromos gondok vannak az új trolin. Drága rossz termékről beszélhetünk” – mondta

Nógrádi Tibor

, a Fidesz–L.É.T. frakcióvezetője a Hír TV-nek.

Tekintse meg a Hír TV összeállítását!

Szegedi KDNP: veszélyben az EU-s támogatás?

Sajtóközleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz

Haág Zalán

, a KDNP szegedi elnöke, amelyben összesen hat kérdéssel fordul Szeged városvezetéséhez a troliüggyel kapcsolatosan. "Még a szocialistákhoz közel álló Népszabadság cikke szerint is súlyos problémák lehetnek a szegedi „piros trolikkal”. A Kereszténydemokrata Néppárt szegedi szervezete már tavaly szeptemberben felhívta a figyelmet arra, hogy komoly aggályok merülhetnek fel a 2009-10-es – szocialisták által levezényelt – szegedi trolibusz-tenderrel kapcsolatosan. Már akkor világosan látszott: legalább egymilliárd forintos kár érte a várost a járműbeszerzés kapcsán, hiszen darabonként 800 ezer euróba, vagyis mintegy 250 millió forintba kerültek ezek a trolibuszok, miközben Budapesten 70 millióval olcsóbban szereztek be hasonló kategóriájú járműveket. Most kiderült, nemcsak az árban volt különleges a szegedi beszerzés. Nem elég, hogy drágán vették meg a járműveket, és ezen a bizniszen egyesek jól kerestek, de könnyen lehet, hogy a város még többet bukhat a gyanús ügyleten. Az MSZP-s városvezetés tavaly szeptember óta folyamatosan hárít, hazudozik vagy épp nagyokat hallgat troliügyben. Pedig a szegediek válaszokat várnak a következő kérdésekre:

1.

Igaz-e az, hogy – a szegedi szocialisták állításaival ellentétben – nem garanciális javítás miatt vonták ki egy héttel ezelőtt az új trolikat a szegedi forgalomból?

2.

Igaz-e az, hogy típushiba miatt kell javítani a trolikat?

3.

A trolik utóbbi fél évben történő használatukkor veszélyeztették-e a szegediek biztonságát? Ha igen, kit terhel ezért a felelősség? Ha nem, miért nem állították őket az ellenőrzések után újra forgalomba, ahogyan ígérték?

4.

Mennyibe kerül a városnak, hogy lakosai tíz napja nem tudják használni a korszerűnek mondott járműveket? Mennyibe fog kerülni a szegedieknek, ha kiderül, hogy a trolibuszok – műszaki állapotuk miatt – egyáltalán nem alkalmasak a biztonságos közlekedésre?

5.

Ha az ellenőrzések során kiderülne, hogy a járművek súlyos típushibák miatt nem futhatnak, és emiatt vissza kellene fizetni 2,5 milliárd forintnyi uniós támogatást, a szocialista városvezetés viselné-e ennek anyagi terhét?

6.

Levonja-e az MSZP-s városvezetés a szükséges személyi konzekvenciákat a trolibotránnyal kapcsolatosan?" - írja a közleményben Haág Zalán.

SZKT: garanciális felülvizsgálat miatt állnak az új szegedi trolik

Több mint egy hete áll az összes szegedi új trolibusz, a 2013-ban forgalomba állított flotta garanciális felülvizsgálata folyik - tájékoztatta a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója kedden az MTI-t.

Kojedzinszky Richard

felidézte, hogy az elektromos tömegközlekedés fejlesztését célzó projekthez kapcsolódóan Szeged 13 új, Ikarus-Skoda Tr187 típusú trolibuszt vásárolt. A gyártót teljes körű jótállási felelősség terheli, ezért a kötelező garanciális felülvizsgálat keretében átvizsgálja az új kocsikat. A vizsgálatok után a trolik zavartalanul folytatják napi munkájukat - olvasható a közleményben. Az uniós támogatással megvalósult projekt keretében Szeged 2011 januárjában rendelt 13 új, alacsonypadlós trolibuszt a tendernyertes - a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric alkotta - konzorciumtól, egyenként 800 ezer eurós (mintegy 228 millió forintos) áron. Az Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz prototípusának gyártása 2013 márciusában kezdődött meg. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezést a cseh partnernél, a Skoda Electricnél szerelték és üzemeltették be. A klimatizált járművek alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. A trolibuszok önjáró üzemmódra képesek meghibásodás vagy áramszünet esetén. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros lett.

Megszólalt az SZKT troliügyben: garanciális felülvizsgálat miatt állnak az új szegedi trolik. Megnyugtató vagy sejtelmes? KLIKK: http://szegedma.hu/?p=534674

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. május 5.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.