Műszaki hiba miatt nem futottak ki a Škoda-Ikarus trolik, a szegedi tömegközlekedésben eddig nem okozott ez fennakadást. Az SZKT közleményében az olvasható, hogy a gyártót teljes körű jótállási felelősség terheli, jelenleg a járműflotta kötelező garanciális átvizsgálását végzik.
Olvasó-tudósítóink jelezték, hogy napok óta eltűntek Szeged útjairól a Škoda-Ikarus piros trolijai. Információink szerint a járművek a kocsiszínben maradtak, műszaki hiba miatt vizsgálják őket. De mi állhat a háttérben, veszélyt jelentenek-e a közlekedőkre, és mibe kerül majd ez az adófizető szegedieknek? Úgy tudjuk, egy tüzetes átvizsgáláson estek át a járművek, és ebből az derült ki, hogy komoly gondok vannak a trolikkal, egyes forrásaink szerint akár veszélyesek is lehetnek a rajtuk közlekedőkre.
Az első piros troli2013 július végén érkezett meg Szegedre,
a tizedik járművetpedig tavaly áprilisban ünnepelték a trolibusz-közlekedés harmincötödik születésnapján. Már akkor is problémákról számolt az SZKT akkori ügyvezetője,
Tóth István Tibor
, mint elmondta, az ajtókkal voltak problémák, illetve kiegészítő légkondicionálót kellett beszerelni az akkumulátoros rész hűtésére, továbbá a fűtésrendszert is módosítani kellett. "A trolibuszokra vonatkozóan a gyártót teljes körű jótállási felelősség terheli, ezért a kötelező garanciális felülvizsgálat keretében átvizsgálja a teljes troliflottát. A vizsgálatokat követően természetesen a trolibuszok zavartalanul folytatják napi munkájukat. A társaság az utasok megértését előre is köszöni” – olvasható
Kojedzinszky Richardnak
, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetőjének szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
A trolibuszbeszerzés kapcsán tavaly ősszel a Civil Városi Unió (CVU) közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy
akár 1 milliárd forintot is bukhatott a piros trolibuszokon az önkormányzat, hiszen Budapest az idén jóval olcsóbban szerezhet be a szegedihez hasonló kategóriájú, alacsonypadlós, csuklós járműveket. A két közbeszerzés közötti különbséget azzal szemléltette a CVU, hogy Szeged a budapesti áron kaphatna még további 5 csuklós vagy akár 6 szóló trolibuszt, vagy további 2 új PESA villamost az eltékozolt közpénzből. Ahogy többször megírtuk, a szegedi tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt keretében a város összesen 13 egyedi külsejű, új típusú trolibuszt rendelt az Ikarus-Škoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós – nagyjából 228 millió forintos – áron. Az új járművek karosszériája a konzorcium magyar tagjánál, a Magyar Autóbusz Kft. üzemében készül, a hajtásrendszert a cseh partner, a Plzen városában működő Škoda Electric a.s. cég gyártja le. A járművek alacsonypadlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak és 2,55 méter szélesek. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is.
Műszaki hiba miatt nem futottak ki a Škoda trolik! Posted by Szegedma Hírportál on 2015. április 24.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.