A határ a csillagos ég? Az InnoMax Díj esetében még ez sem feltétlenül igaz, hiszen az eddig beérkezett pályamunkák között van olyan alkalmazás, aminek segítségével még a földről is felemelkedhetünk.
Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a népszerű innovációs seregszemle, ám a nevezők még korántsem fogytak ki az ötletekből. Nincs két egyforma elképzelés, mégis van közös vonás a pályázatokban: az egyedi megvalósítás. A meghosszabbított nevezési határidőnek köszönhetően április 26-ig még bárki bizonyíthatja, hogy az ő fejlesztésében van a jövő.
Az eddig beérkezett pályázatok alapján idén is hasznos és kreatív alkalmazásokkal neveznek a fiatal fejlesztők az InnoApps Díj Ne szórakozz! kategóriájában, melyek a munka, tanulás és tájékozódás területén kínálnak innovatív megoldásokat. A kor nem számít! Bár a fejlesztők átlagéletkora 21,8 év, a legfiatalabb (15) és legidősebb (27) pályázó között egész pontosan 12 év a korkülönbség. A kreativitás tehát nem korfüggő, és nem is azon múlik, ki milyen tanulmányokat folytat. Mielőtt ugyanis azt gondolnánk, csak az informatikát hallgatóknak érdemes megmérettetni magukat ebben a kategóriában, nézzünk körül a nevezők között: a pályázók mindössze harmada leendő mérnök-informatikus. A legkülönbözőbb területekről érkeznek applikációk: van, aki teológiát tanul, de a jogi és orvostudományi karról is neveztek már fiatal, kreatív tehetségek. A pályázatok témája igen széles skálán mozog: míg vannak olyan hasznos alkalmazások, amik hétköznapi életünket kísérlik meg egyszerűbbé és gördülékenyebbé tenni, addig találkozhatunk egészen specifikus applikációval is, aminek célja nem kevesebb, mint az atomerőművek hűtővíz hőmérsékletének mérése.
Mégsem csak a bulira gondol az a bizonyos Y generáció? Az applikációk több mint háromnegyede Androidra vagy iPhone-ra fejlesztett játék, és mindössze egyetlen, ám annál ötletesebb parti-alkalmazást találunk a pályaművek között. Ellentmond a korosztályról alkotott sztereotípiának, miszerint a mai fiatalokat csak a szórakozás érdekli, hogy bár az InnoApps Díj kifejezetten a 30 év alattiakat célozza meg, a fejlesztők kevesebb, mint fele nevezett csak szórakozással kapcsolatos alkalmazással, ráadásul az átlagéletkor is magasabb valamivel, mint a Ne szórakozz! pályaművek esetében.
Vajon milyen lesz 10 év múlva a jövő iskolájában az oktatás? Az idén első alkalommal meghirdetett InnoSchool kategória pályamunkái ötletes válaszokat kínálnak a kérdésre. A diákok és tanárok közösen pályáznak a díjra, komoly várakozásokkal a katedra mindkét oldaláról. Jellemzően 2-3 diák bevonásával készülnek a pályamunkák, de van olyan projekt, ami összesen 33 lelkes tanuló közreműködésével jött létre. Az interaktív tanulási lehetőségek és a tananyag izgalmasabbá tételének vágya szinte minden beérkezett pályázatban helyet kap, ezeken túl az InnoSchool Díj keretében az ingyenes WiFi elérést feladatok megosztására, önálló munkavégzésre használnák az oktatók. A nevezett iskolák több mint harmada pedig a szélessávú internetet a közösségi élmény növelésére és a szocializálódás fokozására is felhasználnák, például Skype beszélgetések folytatására külföldi intézmények diákjaival. Az InnoSchool tág keretet enged a képzeletnek, hiszen teljes mértékben a nevező iskolákra bízza, milyen formátumú projektekkel akarnak pályázni. Az eddig beérkezett ötletes megoldások kétharmada videó, kisfilm formájában mutatja be az innováció lehetőségeit, de akadnak szöveges dokumentummal, prezentációval, sőt, infografikával nevezők is az iskolák között.
Idén jellemzően a karitatív-, szociális, illetve a környezetvédelem területén tevékenykedő szervezetek pályáznak az InnoMax díjra. A projektötletek csaknem fele kerül ki a fenntartható fejlődés, természetvédelem szektorból, míg az alapítványok közel harmada az oktatásban látja az innovációs lehetőséget, emellett az egészségügy területéről is érkeztek előremutató projektötletek. Hiába karolnak fel az alapítványok nemes célokat, a fejlesztéshez, sőt sokszor a működéshez szükséges forrásokat sem könnyű előteremteni. Egyre bonyolultabbá válik körülöttünk a világ, ezért az egyszerű, de kézzel fogható eredményeket hozó megoldások felértékelődtek. Az InnoMax díjra pályázó non-profit és civil szervezetek számára is vonzó az egyszerűség, egyikük sem a bonyolult informatikai, vagy telekommunikációs szolgáltatásokban látja a jövőt. A pályázók közel fele csak az Invitel infokommunikációs szolgáltatásait venné igénybe, míg harmaduknak csupán eszközökre lenne szüksége tervei megvalósításához. Negyedük pedig mindkettőt igényelné fejlesztéseihez. „Az InnoMax 2009-es indulása óta több száz pályázat érkezett be, így kíváncsian vártuk, vajon annyi szellemes ötlet után maradt-e még muníció. De már az eddig beérkezett pályaművek alapján is látjuk, hogy kár volt aggódni: a hazai innovációs ötlettár kiapadhatatlan. Így a 2015-ös mezőny is rendkívül szorosnak ígérkezik” – fogalmazott Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója.
Több pályázó – elsősorban civil szervezet és iskola – kérésének eleget téve az InnoMax Díj összes kategóriában meghosszabbított határidővel várja az innovatív pályázók jelentkezését, március 30. helyett április 26-ig! A jelentkezéssel kapcsolatos információk és részletek elérhetők a vállalat InnoMax-ról szóló weboldalán.
Az Invitel a magyar telekommunikációs piac egyik meghatározó szolgáltatójaként széleskörű portfolióval áll lakossági és üzleti ügyfelei rendelkezésére. Lakossági kínálatában megtalálható számos szórakoztató és multimédiás szolgáltatás, az interaktív, digitális és HD televízió éppúgy, mint a gyors internet és a telefonszolgáltatás. A vállalati piacokon a legmodernebb előfizethető informatikai és felhő-alapú IT megoldásokon felül hang- és adatszolgáltatásokat nyújt partnereinek országos optikai kábelhálózatán keresztül. Az Invitel számos ügyfélszolgálati ponttal várja előfizetőit országszerte, székhelye Budaörsön található.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.