Magyarországon 2014-ben összesen 2557 konferenciát rendeztek, ami 8,3 százalékkal több az előző évinél - derül ki a Magyar Turizmus (MT) Zrt. hírlevelében közzétett összesítésből.
A konferenciákon összesen 414 183-an vettek részt, a konferenciák átlagos hossza 2014-ben 2,4 nap volt, résztvevőinek átlagos száma 162. A legtöbb konferenciát novemberben tartották. Az MT Zrt. adatai szerint az 1020 nemzetközi konferencián összesen 152 430 résztvevőt regisztráltak, átlagosan 149 részvevővel. Az 1537 magyar konferencia 261 753 résztvevővel zajlott, így a résztvevők átlagos száma 170 fő. A nemzetközi konferenciák megrendelőinek 56,9 százaléka magyar, őket 7,2 százalékkal a brit, és 5,9 százalékkal az amerikai megrendelők követik. A legnagyobb mértékben, 84,6 százalékkal az olasz megrendelések száma nőtt, a brit megrendelések száma is jelentősen, 53,2 százalékkal bővült, amerikaiaktól 34,1 százalékkal több megrendelés érkezett. Az MT Zrt. jelentése szerint a nemzetközi konferenciákra érkezők a 35,4 százaléka német, 27,7 százaléka osztrák, 26,2 százaléka olaszok volt. Még mindig szállodák biztosítják a legtöbb rendezvény helyszínét: a rendezvények 85,3 százalékát - ahogy egy évvel korábban is - szállodában, 5,8 százalékát kongresszusi központban, 3,7 százalékát egyetemeken, 5,2 százalékát pedig egyéb helyszíneken tartották. A rendezvények 67,5 százalékát Budapesten, 32,5 százalékát pedig vidéken tartották. A jelentés kiemeli, hogy a magyar konferenciák esetében kiegyensúlyozottabb a területi eloszlás, nem annyira Budapest-centrikus a rendezvénypiac: a nemzetközi konferenciák 23 százalékát, a magyar konferenciák 38,7 százalékát tartották vidéken. A nemzetközi konferenciák esetében legnépszerűbbek az orvosi, gazdasági és gyógyszeripari témájú konferenciák voltak, 2014-ben a legtöbb nemzetközi konferenciát orvosi témában rendezték. A gazdasági témában tartott rendezvények aránya 14,6 százalékot, a gyógyszeripari, illetve informatikai témát felölelő konferenciák aránya pedig 10,8-10,8 százalékot tett ki.
Faragó Péter
, az MT Zrt. vezérigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: a zrt. hároméves turisztikai marketingstratégiája szerint a társaság kiemelt feladata a 2018-ra tervezett új kongresszusi központ piaci bevezetésének támogatása a 2015 és 2017 közötti időszakban. Idén a Magyarországon megrendezett nemzetközi konferenciák, sportesemények számának növelése, a vidéki konferenciahelyszínek hatékonyabb piacra segítése is szerepel a feladatterveikben - tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.