Közélet

Esti járatritkításról és forgalmirend-változásról döntött a városüzemeltetési bizottság

Esti járatritkításról és forgalmirend-változásról döntött a városüzemeltetési bizottság

2015. március 5., csütörtök
Esti járatritkításról és forgalmirend-változásról döntött a városüzemeltetési bizottság
varosuzemeltetesi_biz_ules01_gs

Két dorozsmai utca egyirányúsításáról, továbbá a 2-es villamos és trolivonalak menetrend-módosításról döntött a városüzemeltetési bizottság. A csütörtöki ülésen a partfürdő szennyvízátemelőjére fordítható keret negyedével történő emelését is támogatták.

Az előzetesen kiküldött két napirenden kívül további két témát tárgyalt meg a Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság csütörtökön.

Ménesi Imre

elnök egyetértett az LMP-s

Szentistványi István

felvetésével, nevezetesen, hogy nem szerencsés az ülés előtti percekben kiosztani az előterjesztéseket a bizottsági tagoknak. A 2-es villamos menetrendjét az előterjesztés szerint az „optimalizált átszállás biztosítása érdekében” javasolták, gyakorlatilag csak a 22 óra után induló járműveket érinti a módosítás. Jelentősebb módosítás lép életbe március 14-étől a 8-as és a a 10-es trolibusz estében, a reggeli csúcsidőben sűrítik a járatokat, de a délutáni ritkábban közlekednek majd a trolik. A bizottsági ülésen az SZKT munkatársa arról tájékoztatott, hogy egy régi „hangolási” problémát szeretnének orvosolni a módosítással, a 8-as és a 10-es ugyanis a klinikáknál egymást követve indult el, ezt szeretnék most orvosolni. Makkosháza irányába pedig a 8-as és a 19-es járatokat hangolják össze.

Ménesi: Aki sokallja a követési időt, hívjon taxit!

Nem életszerű a menetrenddel kapcsolatban Szentistványi István szerint, hogy az iskolaszüneti napokon szinte a hétvégi szintre ritkítják a járatokat, hiszen sokan dolgozni járnak tömegközlekedéssel, illetve az egyetemisták is. Megjegyezte, azt, hogy este 8-kor 20 percenként járjanak a trolik szintén nem tartja jónak, mert a felnőttek és az egyetemisták akkor is nagy számban közlekednek. A szakiroda részéről elhangzott, hogy az este 8 óra már közel sem tartozik a csúcsidőbe, így a 20 perces követési idő megfelelő egy akkora városban, mint Szeged. A bizottság MSZP-s elnöke, Ménesi Imre elmondta, a villamosok esetében nem a járatsűrűségre, hanem a jármű típusára panaszkodnak, vagyis ügyelnie kellene arra az SZKT-nak, hogy egymás után ne Tátrákat közlekedtessen. „Ha taxit hívunk, az is 10-15 perc alatt érkezik ki Szegeden, így a 20 perces követési idő a tömegközlekedésben elfogadható. Ha valaki egyedül akar közlekedni, arra szintén a taxi alkalmas” – fűzte hozzá Ménesi a vita lezárásakor.

Elnézte a tervező – 24 helyett 30 millióba kerülhet a szennyvízátemelő a Partfürdőnél

Szennyvízátemelőt terveznek a Partfürdőnél, erről már tavaly is tárgyalt a városüzemeltetési bizottság, nettó 24 millió forintot el is különítettek a munkálatokra a Vízügyi Építési Alapból, a közbeszerzési eljárást is lefolytatták, melyre hárman jelentkeztek, ám most újabb közbeszerzést írnak ki. Ahogy a bizottsági ülésen elhangzott, mivel mindhárom ajánlat az előzetesen kalkulált összegnél magasabb, újra felmérték, vajon mennyibe kerülne az átemelő kiépítése, a reális árat a Szegedi Víziközmű Működtető és Fejlesztő Zrt. nettó 28 millió forintra értékelte. Ezért a városüzemeltetési bizottságnak azt javasolták, hogy emeljék meg 30 millió forintra a beruházásra szánt keretet, illetve azt is tartalmazta a napirendi pont, hogy a két legalacsonyabb árajánlatot benyújtó céget zárják ki, mondván valószínűsíthetően olyan formai hibákat vétettek, melyek hiánypótlás keretében nem orvosolhatóak.

varosuzemeltetesi_biz_ules02_gs

Szentistványi ez utóbbival kapcsolatban megjegyezte, nincs alátámasztva, hogy vajon valóban vétettek-e hibát az ajánlattevők, ezért megtévesztő ez a mondat. Kitért arra is, hogy a 25%-os forrásigény-növekedés jelentős, amivel Ménesi is egyetértett, és a bizottság egyik külsős tagja,

Molnár János

is megjegyezte, nem mindegy, hogy egy ajánlat alultervezett vagy hiányos. Az iroda tájékoztatása szerint az első tervező több elemet kihagyott, ez okozza a több millió forintos költségeltérést.

Egyirányú lesz a Törő és a Vitorla utca

Szintén a bizottsági ülés előtt pár perccel osztották ki azt az előterjesztést, melyben arra tettek javaslatot, hogy a Törő és a Vályogos utcákat egyirányúsítsák. Az MSZP-s

Lauer István

elmondta, több lakossági panasz érkezett az érintett utcákból a jelentős gépjárműforgalomra, amit bár nem támasztott alá a forgalomszámlálás szerinte, ideiglenesen, 60 napra mégis a forgalmirend-változást javasolta. A Törő utca a Jerneytől lesz egyirányú, míg a Vályogos utca felől nem lehet majd behajtani autóval. A Vitorla utca pedig az Orczy csomóponttól lesz egyirányú, vagyis Vályogos utca felől nem közlekedhetnek arra a gépkocsik. A javaslattal kapcsolatban a Fidesz-L.É.T.-es

Mihálffy Béla

megjegyezte – ahogy a határozati javaslatban is olvasható –, hogy a rendőrség a baleseti statisztika és a forgalmi adatok alapján nem javasolja a jelenlegi forgalmi rend megváltoztatását, de megérti Lauert is, hiszen az érintett területen két-három „igen határozott” lakos van, akik a képviselőt folyamatosan felkeresték az ügyben. Ménesi azt javasolta, hogy a kerékpárosok továbbra is behajthassanak az érintett dorozsmai utcákba mindkét irányból. Kerékpáros nyomvonalat azonban jelenleg nem festenek fel. A forgalmi rend változás egyelőre csak két hónapra szól, utána a bizottság kiértékeli az addigi tapasztalatokat, és ha véglegesítik, akkor festik fel a kerékpáros nyomvonalat. A bizottsági tagok többsége által támogatott határozat értelmében az új forgalmi rend március 16-án lép életbe.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.