A költségvetésről szóló közgyűlési előterjesztést kritizálja a Lehet Más a Politika szegedi szervezete, pontosabban, a szociális ellátások csökkentését, a bérleti díjak növelését, a tömegközlekedést érintő áremeléseket és a parkolási rendszer átalakítását.
"Kétségtelenül látszódott az elmúlt hetekben, hónapokban, mióta felállt az új közgyűlés és mióta tudjuk, hogy a kormánynak milyen céljai, szándékai vannak a következő évben a szociális ellátórendszerrel kapcsolatban, kiderült, hogy egy Szeged típusú városban mindenképpen forrásokat kell találni azokra a költségekre, melyeket korábban központi költségvetésből lehetett finanszírozni, mint például a szociális ellátás" - mondta el
Szentistványi István
, az LMP szegedi önkormányzati képviselője. "A lakásfenntartási támogatást, az adósságcsökkentési támogatást eleve megszünteti ebben a formájában a kormányzat és az ezekhez hasonló típusú támogatásokat helyi önkormányzati szinten kell majd kigazdálkodni" - tette hozzá. A képviselő kiemelte, hogy az IKV-nál a különböző típusú bérleti díjak kapcsán 4,5 százalékkal emelkedne évente a bérlet díj, mindhárom típus, szociális célra, költségalapú és piaci céllal kiadott lakások esetében ugyanez a logika működne, ami néhány év alatt 25%-os bérleti díj növekedést jelenthet. "Érzékeljük, hogy sok a lakás, háztartás, család - és egyre több - akik nagyon nehezen tudják fenntartani lakásukat, milyen nagy mértékű eladósodottság és már eddig is a határon billegett, vagy túl van már azon, hogy viselje a lakásfenntartás költségeit. Ha minden lakás tekintetében 25%-al nő a bérleti díj és társul azzal, hogy a szociális ellátórendszert a végletekig lebontották, nem sok jóra számíthatunk" - emelte ki Szentistványi István. "Óvatosabb, megfontoltabb intézkedést tartunk szükségesnek, egyrészt nem értjük, miért kell 5 évre előre döntést hozni, évről évre kellene dönteni, illetve a különböző lakástípusok, lakbérek esetében differenciálni kellene a bérleti díjakat, ne 4,5% legyen, hanem 4,5%, 2,5% és 0% a három lakástípusnál" - tette hozzá. "Kevés szó esik arról, hogy kieső pénzeket próbálnak pótolni" - fejtette ki
Tanács Eszter
, az LMP Csongrád megyei elnöke, aki kiemelte, hogy a parkolás esetében, mint zöld párt, támogatják,hogy kordában tartsák a város autóforgalmát. "Szegeden nem olcsó a parkolás, egy órára eső nettó minimálbér 382 Ft, egy óra parkolás 480 Ft" - világított rá Tanács Eszter. Felhívta a figyelmet arra, hogy, ugyan ki akarják terjeszteni a zöld, legdrágább zónát, de maga a terület nem növekszik, hanem a másik két zóna területe csökken. Ez a rendszer eddig is bizonyos helyekre koncentrálta a parkolást, a zónahatároknál, de ezt annyira kitolják, hogy a külső részekről a belvárost el sem lehet érni, tehát nem lesz értelme ott parkolni, illetve bizonyos zónák teljes mértékben lecsökkennek. "Alternatívát kell biztosítani annak, aki úgy dönt, hogy leteszi az autót: kerékpárt vagy tömegközlekedést, azonban Szegeden lassú a tömegközlekedés és drága is, 2010 és 2014 között több, mint 20 százalékkal növekedtek a bérletárak, az áremelés pedig elriasztja az embereket a tömegközlekedéstől, ami végül bevételkiesést okozhat" - mondta el. Tanács Eszter szerint a családokat és a nyugdíjasokat sújtja legjobban az áremelés a nyugdíjas- és diákbérletek árának növelése által. "Nem lehet minden felelősséget a kormányra hárítani" - jelentette ki a zöld párt megyei elnöke. "Egy Szeged méretű városnál az önkormányzatnak van akkora mozgástere, hogy a lakosokat valamilyen szinten megkímélje a negatív intézkedések hatásaitól" - fűzte hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.