Közélet

Haág Zalán: Botka László nem bújkálhat tovább az 1 milliárdos „trolibukta” ügyében

Haág Zalán: Botka László nem bújkálhat tovább az 1 milliárdos „trolibukta” ügyében

2014. szeptember 19., péntek
Haág Zalán: Botka László nem bújkálhat tovább az 1 milliárdos „trolibukta” ügyében
piros_troli0_gs

Tovább gyűrűzik a szegedi trolibotrány. Haág Zalán, a KDNP szegedi elnöke érdemi válaszokat vár az MSZP-s polgármestertől.

Legalább egymilliárd forintos kár érte Szeged városát a trolibusztender kapcsán, a darabonként 800 ezer euróba, vagyis mintegy 250 millió forintba kerülő járműveknél Budapesten idén 70 millióval olcsóbban vesznek trolikat –

közölte csütörtöki rendkívüli sajtótájékoztatóján Haág Zalán önkormányzati képviselő, a KDNP szegedi elnöke

a Civil Városi Unió sajtóban megjelent anyagait alapul véve. A kereszténydemokrata politikus

Botka László

polgármesterhez címezte a beruházással kapcsolatos kérdéseit. Az MSZP városvezető helyett

Vécsey Ágnes

, a városháza sajtófőnöke reagált, azt írva: a közbeszerzéssel minden rendben ment: „az ajánlati felhívás a támogató szervek előzetes jóváhagyásával jelenhetett meg, a döntés meghozatalában az uniós szervek képviselői is részt vettek. A helyi Fidesz másfél évig többszöri feljelentéssel akadályozta a járművek leszállítását, ezért érkeztek a tervezettnél másfél évvel később az új járművek”. „Miért hallgat Botka László?” című pénteki közleményében Haág Zalán önkormányzati képviselő, a KDNP szegedi elnöke azt írja: egyre kínosabb, ugyanakkor mégis beszédes Botka László szocialista polgármester hallgatása a trolibeszerzés ügyében.

Haág: Botka nem bújkálhat tovább!

„A csütörtökön a városháza sajtósa által kiadott nyilatkozat továbbra sem ad választ azokra a kérdésekre, melyekre a szegediek joggal várnak sürgősen feleletet. Ez a Szeged városához méltatlan, tartalmában és stílusában a szegedieket lenéző közlemény igyekszik elterelni a figyelmet arról a tényről, hogy az önkormányzat legalább egymilliárd forintot bukott a piros trolik méregdrága megvásárlásán. Emellett azt a hamis látszatot akarja kelteni, mintha nem a Botka László polgármester által irányított MSZP-s többségű közgyűlés idején (2009-2010-ben) történt volna ez a szegediek számára hátrányos biznisz. Az, hogy formailag rendben zajlott a közbeszerzési eljárás, még nem ad magyarázatot arra, miért kerültek a trolik darabonként legalább 70 millió forinttal többe, mint az indokolt lett volna.

Továbbra is várjuk Botka László válaszait az alábbi kérdésekre:

1. Miért került egy szegedi trolibusz 800 ezer euróba (kb. 250 millió forint), vagyis miért volt drágább 220 ezer euróval (kb. 70 millió forinttal), mint az a hasonló kategóriájú jármű, amit Budapest idén tervez beszerezni? 2. Ki a felelős azért, hogy Szeged városa csaknem 1 milliárd forintot bukott ezen a troliüzleten? Ki járt jól ezzel az ügylettel? 3. Ismerte-e a város számára előnytelen trolibusztender minden részletét a polgármester, avagy most jutott tudomására az egymilliárd forintos pluszkiadás? Ha tudott róla, magyarázza meg, mi indokolta az egymilliárd forinttal drágább járműbeszerzést! Ha különös módon most jutott a fenti információk birtokába, indít-e vizsgálatot, hogy megtalálja az előnytelen trolibiznisz felelőseit? Mit kíván tenni annak érdekében, hogy megtérüljön a várost, illetve a szegedieket ért egymilliárd forintos kár? Felszólítjuk Botka Lászlót, ne bujkáljon tovább, álljon a nyilvánosság elé, tisztázza saját és társai szerepét az ügyben, azaz adjon választ a fent megfogalmazott kérdésekre! Mondja el azt is, hogy milyen eszközökkel igyekszik visszaszerezni a város számára az ablakon kidobott egymilliárd forintot!” – fogalmaz nyilatkozatában Haág Zalán.

Az Ikarus és a Škoda is olcsóbbá vált Pesten, mint Szegeden...

A többször említett Budapesten egyébként a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. jelenleg 24 darab alacsonypadlós trolibuszt szerez be, 14 szólót és 10 csuklósat. Információink szerint a tender harmadik körében a cseh Škoda és a lengyel Solaris konzorciuma 580 ezer eurós ajánlatot adott a szegedihez hasonló kategóriájú csuklós trolira. A másik pályázó, az Ikarus és az orosz Trolza párosa alacsonyabb árajánlattal rukkolt elő: 478 ezer eurót kért a csuklós, 331 ezer eurót a szóló troliért. Nem túl magas matematikával egy elgondolkodtató adalék a fenti számokhoz kapcsolódóan: a két jármű megajánlott ára gyakorlatilag együtt annyi, mint amennyiért Szeged egyetlen csuklós trolit vásárolt! Még egy érdekesség: anno 2010-ben a Škoda és az Ikarus összefogása Szeged esetében 800 ezer euróért adta a csuklós trolit, most viszont négy évvel később a főváros(!) jóval kedvezőbb árajánlatot kapott két olyan konzorciumtól, melyben az Ikarus, illetve a Škoda külön-külön érdekelt volt...

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.