Közélet

Szorosabbra fűzi az állam és a fogyasztók közötti kapcsolatot az NFM

Szorosabbra fűzi az állam és a fogyasztók közötti kapcsolatot az NFM

2014. augusztus 23., szombat
Szorosabbra fűzi az állam és a fogyasztók közötti kapcsolatot az NFM

Új szemléletet alkalmaz a fogyasztóvédelemben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM); a tárcánál létrejött fogyasztóvédelmi helyettes államtitkárság vezetője az MTI-nek elmondta: terveik szerint szorosabbra fűzik az állam és a fogyasztók közötti kapcsolatot, megerősítik a hatóságot és a békéltető testületeket is segítik.

Koszorús László

közölte: kilenc minisztérium szakmai felügyelete alatt tíznél is több fogyasztóvédelmi jogkörrel felruházott állami szerv működik, de a szakterület kiemelt szerve a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), illetve az alá tartozó 19 megyei felügyelőség, amelyek átkerültek a nemzetgazdasági tárcától az NFM-hez. A fejlesztési minisztériumnál jelenleg készül a fogyasztóvédelem irányait a 2014-2018-as időszakra meghatározó előterjesztés, ebben egyebek mellett áttekintik a szakterületet érintő kérdéseket, törvényeket; a dokumentum várhatóan ősszel kerül a kormány elé - hangsúlyozta. Koszorús László beszámolt arról is, hogy a helyettes államtitkárság hamarosan intenzív kampányt indít a fogyasztók tudatosabbá válása érdekében, hiszen "a vásárlói kultúra fejlesztése az egész társadalom számára fontos, nemzetgazdaságilag sem elhanyagolható érdek". A kampány során egyebek mellett a vásárlás előtti alaposabb tájékozódásra kívánják felhívni a figyelmet. Erősíteni szeretnék a fogyasztóvédelmi civil szervezeteket, amelyek többek között a nyugdíjasklubokba is eljutnak, az idősebb korosztály ugyanis kiszolgáltatottabb, esetükben gyakoribbak a fogyasztóvédelmi problémák. Felvették a kapcsolatot a közoktatási államtitkársággal is, hogy már iskoláskorban elkezdődhessen a fogyasztói tudatosságra nevelés - ismertette. Koszorús László arról is beszámolt, hogy a minisztériumban különös figyelmet fordítanak olyan mindennapi ügyekre is, amelyek például a mobilkommunikációs és a televíziós szolgáltatási szerződéseket, vagy a MÁV tisztasági szabályzatát érintik. A helyettes államtitkár kiemelte: hamarosan megújul az NFH honlapja, "egyszerűbben, de hatásosabban szeretnék tájékoztatni a fogyasztókat, a különböző szolgáltatásokat igénybe vevőket az őket közvetlenül érintő témákról". A fogyasztóvédelmi hatóság két laboratóriumában pedig a jövőben jelentősen több terméket vizsgálnak, tesztelnek majd, hogy minél szélesebb körről kapjanak tájékoztatást a vásárlók. A hatóság megjelenik olyan népszerű kommunikációs felületeken is, mint a Facebook - és hamarosan a Twitter -, a közelmúltban letölthetővé vált, fogyasztóvédelmi tájékoztatásra szolgáló mobil-applikáció mellett pedig továbbiakat is fejlesztenek. A tervek szerint a fogyasztóvédelmi hatóságot megerősítik, a békéltető testületeket pedig olyan intézkedésekkel segítik, amelyek hatékonyabbá teszik a munkájukat - mondta el Koszorús László, hozzátéve, hogy már vizsgálják ennek jogszabályi lehetőségeit. Évente mintegy 100 ezer panasz érkezik a fogyasztóvédelmi hatósághoz, ennek 20-25 százaléka a közüzemi díjakkal, illetve a számlák értelmezésével kapcsolatos, ezért a rezsipontokra az eddigieknél is több figyelmet fordítanak majd. A fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárság munkatársai a tervekről a következő hetekben személyesen tájékoztatják a fővárosi hatóság és a 19 megyei felügyelőség vezetőit. Az első találkozó Nyíregyházán volt, a következő pedig augusztus 26-án Veszprémben lesz.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.