Emelkedett a nők száma a munkaerő-piacon az utóbbi egy évben, de ezzel párhuzamosan a két nem közötti fizetési különbségek is nőttek - közölte a Hay Group nemzetközi menedzsment tanácsadó cég legfrissebb felmérésének eredményeit az MTI-vel.
Felmérésében a Hay Group Magyarország 488 céget kérdezett meg, ez a legnagyobb kört érintő javadalmazási felmérés Magyarországon. A felméréshez használt adatbázis 300 ezer hazai munkavállaló adatait tartalmazza. A magyarországi magánszférában foglalkoztatott munkavállalók 46,5 százaléka nő, miközben ez a szám három évvel ezelőtt még 48 százalék volt, 2012-ben viszont csak 42 százalék - derül ki az elemzésből. Ez azt jelentheti, hogy a válsággal és elbocsátásokkal fémjelzett elmúlt évek leépítései erőteljesebben érintették a nőket, mint a férfiakat, és ebből a "sokkból" csak mostanában kezd magához térni a munkaerőpiac. A tavalyi adatok szerint a felsővezetőknek csupán 22,6 százaléka nő, ami enyhe növekedést mutat a 2010-es 19,1 százalékhoz és a 2012-es 18,3 százalékhoz képest. Ugyanez a tendencia figyelhető meg az összes többi kategóriában: bár sehol sem dolgozik több nő, mint férfi, de a helyzet a három és az egy évvel ezelőtti felméréshez képest valamelyest javult. A nők a férfiak alapbérének átlagosan 92,3 százalékát keresik hasonló munkakörben dolgozva, ami számottevő, valamivel több mint 2 százalékos csökkenés tavalyhoz képest. A női alapbérek minden munkaköri csoportban elmaradnak a férfiakétól, és tavalyhoz képest szinte mindenütt romlott a bérezésük, csak a szakértők esetében javult kissé a helyzet. A bónuszokat figyelembe véve kiderült, hogy a nők átlagosan csupán a férfiak bónuszának a 85,3 százalékát kapják kézhez, ami enyhe növekedés a tavalyi adathoz képest. A felsővezetők körében, ahol nyilván a legnagyobb bónuszok vannak, ez az arány 80,7 százalék. A Hay Group rámutat: szakértői pozíciókban szinte kétszer akkora az esélye egy férfinak arra, hogy céges autót kapjon, mint egy nőnek, és még középvezetői szinten is jelentős különbség figyelhető meg a férfi és női gépkocsi juttatás arányában. Ez részben azért van, mert az értékesítői és mérnöki munkakörökben kiugróan magas a férfi munkavállalók aránya - olvasható a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.