A mobilkommunikációban rejlő lehetőségeket és a közösségi média 21. századi szerepét taglalja a Szegedi Tudományegyetem speciális képzése. A négy féléves modulra jelentkezett hallgatóknak a telekommunikációs piac szakemberei ismertetik például a Facebook marketing-oldalát, vagy az okostelefonos applikációk nyújtotta forrásokat.
Power user, game master, UX designer - ezen munkakörök egyikét is betöltheti az a hallgató, aki elvégzi a Szegedi Tudományegyetem speciális, kommunikáció szakos hallgatók számára indított képzését. A négy féléves modulra jelentkezők a hazai felsőoktatásban egyedülálló módon sajátíthatják el a mobilkommunikáció modern kori lehetőségeit, betekintést nyerve napjaink egyik leggyorsabban bővülő iparágának elméleti hátterébe és gyakorlati folyamataiba.
"A kommunikáció szakos képzés távlati perspektívájában gondolkodva elengedhetetlen a modern infokommunikációs eszközök, a közösségi média integrálása a tanrendbe. A nemzetközi társadalomtudomány már reagált az elmúlt néhány évben arra, hogy a mobilkommonikáció elterjedése alapvető változásokat hozott, átalakította hétköznapi életünket, ennek szellemében állította össze tananyagát az egyetem is" - magyarázta a képzésről tartott sajtótájékoztatón
Pusztai Bertalan
tanszékvezető-helyettes. Egyfajta elvárásnak is meg kell felelni a piac felé, hiszen a 21. század kommunikáció szakos hallgatója jártasságot kell, hogy szerezzen a kreatív iparágakban és a közösségi médiában egyaránt. "Jól látható, hogy a kreatív ipar jelentős jövedelemgeneráló képességgel bír és gyorsan felszívja a képzett munkaerőt, ennek szellemében indult útnak a képzés is" - magyarázta Pusztai Bertalan.
A tesztelő és közösségi menedzserként dolgozó power user, vagy a játéktervező-projektmanageri munkakört betöltő game master egyre hangsúlyosabb szereplői a piacnak, speciális képzésükre azonban eddig nem sok példa akadt itthon - erről
Balogh Csaba
, a mobilos képzés koordinátora beszélt. Régen túlnőtt már a Facebook azon, hogy az emberek egyszerűen vicces videók közszemlére tételéhez, vagy nyaralós fotóik mutogatásához alkalmazzák csupán - a közösségi oldal marketinges szemszögből nézve arról szól, hogy miként tudjuk rávenni felhasználók százait, ezreit arra, hogy kövessenek minket, és később vásároljanak is az általunk hirdetett termékből. Lassan mindenre van már egy mobilos applikáció, de a képzett szakember meglátja azt a keveset, amely valóban profitit termelhet. A képzésben a tanszék és a Magyar Telekom Dél-alföldi régiója, a CarnationGroup, a kirowski Isobar, a HVG és az SZTE Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoportjának szakemberei is részt vesznek, így a piac valódi szereplői első kézből adhatják át tudásukat a képzésre jelentkező hallgatóknak. Mivel a kommunikáció- és médiatudomány szakok szinte teljes egészében önköltségessé váltak, az egyetem tandíjfelező részfinanszírozással segítené az ide jelentkezőket. A szakra jelentkezett középiskolások között egy verseny hirdettek meg, ahol az első három helyezést elért képzési költségének a felét kell csupán kifizetnie, ugyanez igaz a már bekerült, legjobb tanulmányi átlagot elért hallgatókra is. A Telekom felajánlásának köszönhetően pedig a legjobb, mobilos témában írt szakdolgozat tulajdonosa egy évig ingyenes mobilinternetben részesülhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.