Konzorciumok is pályázhatnának a szegedi buszközlekedésre



Ha a közgyűlés elfogadja, akkor úgy módosulhat a szegedi busztender, hogy több cég is összefoghat majd, és együtt indulhat a pályázaton.
A Fidesz-KDNP-frakció módosítaná a buszközlekedés üzemeltetésére kiírt pályázatot lehetővé téve, hogy konzorciumba tömörülve akár több cég is induljon a kiíráson. Szeged városának 2014. december 31-én lejár a Tisza Volán Zrt.-vel a szegedi buszközlekedés üzemetetésre kötött vállalkozói szerződése.
Tavaly december 20-án fogadta el a közgyűlés
a busztender kiírásáról szóló határozatot. A Fidesz-frakció már akkor jelezte, hogy lehetőséget kellene adni arra, hogy cégek közösen hozzanak létre vállalatot a szolgáltatásra. Most sajtótájékoztatón jelentette be
Gyimesi László
(Fidesz-KDNP) városfejlesztési és külügyi,
Kalmár Ferenc
(Fidesz-KDNP) városüzemeltetési tanácsnok, miért módosítanák a tendert. "Öt pontnak kell véleményünk szerint megfelelnie a szegedi tömegközlekedésnek: a szegediek kényelmét szolgálja, feleljen meg a modern kor elvárásainak, ne terhelje meg nagy mértékben a környezetet, legyen rugalmas és fenntartható. Áttekintettük szakértőkkel a decemberben elfogadott pályázati felhívást és úgy véljük, hogy a fenn említett szempontok miatt néhány ponton változtatásra szorul a kiírás, a változtatás lehetőségét egyébként engedi a pályázat" - mondta el Gyimesi László, aki szerint a módosítások lehetővé teszik, hogy egymással versengő társaságok minél magasabb szolgáltatási színvonalat kínáljanak. Kalmár Ferenc arról beszélt, hogy a pályázatban előnyként értékeli azt az indulót, aki lehetővé teszi az e-jegyrendszerének bevezetését is. "A bevételek körül minden évben vita van a villamos- és troliközlekedést biztosító SZKT és a buszszolgáltatást nyújtó Tisza Volán között, ezt is egy csapásra megoldhatná az elektronikus jegyrendszer bevezetése, ami minden vásárlást pontosan rögzítene és tárolna" - emelte ki. "Az a pályázó esélyes a tender elnyerésére, amelyik alacsony padlós, klimatizált, fiatal, környezetkímélő gépparkot tud üzemeltetni a lehető legolcsóbb áron" - tette hozzá Gyimesi. A politikus megjegyezte, hogy szeretnék megfordítani azt a 10 éves folyamatot, hogy minden évben újabb utasszámcsökkenésről kelljen beszámolni. A kiírást egyébként plusz 40 nappal meghosszabbították.