Közélet

Felavatták a felújított 424.247-es gőzmozdonyt és nosztalgia vasúti kocsikat

Felavatták a felújított 424.247-es gőzmozdonyt és nosztalgia vasúti kocsikat

2013. november 22., péntek
Felavatták a felújított 424.247-es gőzmozdonyt és nosztalgia vasúti kocsikat
424albatrosz_nyugati_foto

Nosztalgia vonatozással ünnepelték és avatták fel péntek este a magyar gőzmozdonygyártás legendás járművét, a 424.247-es gőzmozdonyt - becenevén "Bivaly" -, valamint az Aba I. osztályú párnás és Caü III. osztályú fapados vasúti kocsikat Budapesten.

A MÁV Zrt. és leányvállalata, a MÁV Nosztalgia Kft. "Újra robog a 424-es!" rendezvényén

Németh Lászlóné

nemzeti fejlesztési miniszter hangsúlyozta: a kormány a magyar vasút fejlesztése mellett az értékek megőrzését is alapvető stratégiai eszköznek tekinti.

Dávid Ilona

, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a magyar ipar büszkesége a 424.247-es gőzmozdony, amely most ismét a síneken közlekedik, amihez sok munkára, pénzre volt szükség. A Keleti pályaudvaron tartott ünnepségen Németh Lászlóné elmondta: a személyszállítási törvényben rögzítették, hogy az egyéni közlekedéssel szemben a közösségi közlekedést illeti az elsőbbség, a hosszú távú utazásoknál ez a kötöttpályás közlekedésé, vagyis a vasúté. A nemzeti fejlesztési miniszter emlékeztetett arra, hogy a kormány 2010-ben 330 milliárd forint adósságteherrel vette át a MÁV-ot, és ez az elmúlt három évben 60 milliárddal csökkent úgy, hogy mindez nem járt elbocsátásokkal, megszorításokkal. Az évtizedek alatt felhalmozódott lemaradást nem lehet két-három év alatt behozni, de a változás megkezdődött, az ország jobb teljesítménye a vasúti közlekedésben is megmutatkozik - jelentette ki Németh Lászlóné.

Dávid Ilona

szólt arról, hogy lendületet vettek a vasúti fejlesztések, jövőre korszerű motorvonatok, saját fejlesztésű IC-kocsik állnak forgalomba, és megújulnak a jegykiadás eszközei. Az elnök-vezérigazgató elismeréssel szólt az Istvántelki Járműjavítóban dolgozó 11 műszaki szakember munkájáról, akik részt vettek a gőzmozdony felújításában, és vezérigazgatói dicséretet adott át Szögyéni Marcell lakatosnak. A MÁV Zrt. és a MÁV Nosztalgia közös közleménye szerint a felújított 424.247-es gőzmozdonyt 1954-ben gyártották a Ganz-MÁVAG-ban. Az Istvántelki Járműjavító 11 műszaki szakembere állította ismét üzembe, miután szinte minden alkatrészt, köztük a kazánt is felújítottak. A 424-es egy legendás járműtípus, egykor a magyar ipar büszkesége volt. A magyar gőzmozdonyok közül a 424-es volt a legismertebb, 1958-ig összesen 514 darabot gyártottak, ebből 149-et külföldi megrendelésre. Ezek a gőzmozdonyok az 1920-as évektől a személyvonati gőzvontatás 1984-es megszűnéséig voltak szolgálatban, jelenleg újra egy üzemképes példányt közlekedik nosztalgia célokból - olvasható a közös közleményben.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.