Szeged fapados reklámjai – hirdetőbiciklik és –autók a belvárosban + FOTÓK
2013. május 15., szerda
Meg akar spórolni több százezer forint reklámköltséget? Hirdessen leláncolt biciklin, parkoló utánfutón a központban – nem szép, de olcsó.
Szegeden már régóta használnak leparkolt járműveket különböző cégek reklámfelületként, komoly pénzeket spórolva ezzel. Évente a város így milliós bevételektől esik el, de készül már egy rendelettervezet, amely végleg bezárhatja ezt a kiskaput.
Egy belvárosi hotel fapados marketingje
A Szegedi Városkép Kft.-nél a reklámhordozóra vonatkozó díj 1895 forint/m2/hó. Nézzük a legszembetűnőbb példát, mellyel már évek óta találkozhat minden szegedi, aki parkolóhelyet keres a Sthümmer szomszédságában: egy belvárosi szálloda hirdet ott ezen a nem éppen elegáns módon. A Tisza Hotel két utánfutót is indított a fapados flottában. A Széchenyi téren (lemértük) 2 X 2.40 méternyi, kétoldalas felületen, 9,8 négyzetméteren hirdet. A másik testvérszálloda, az újszegedi Tisza Sport Hotel utánfutója a liget mellett parkol egész évben 2 X 1,5 méternyi, kétoldalas felülettel, ez összesen 6 négyzetméter. A Széchenyi téri hirdetési felület a tarifa szerint 204 660, míg az újszegedi reklám 136 440 forint lenne. Összesítve a testvérszállodáknak 341 100 forintot kellene fizetni. Megkérdeztünk egy arra járó parkoló őrt, aki elmondta, hogy az utánfutó is jármű, és ha érvényes műszakival rendelkezik, a fizetős zónába pedig kiváltotta a parkoló bérletet, akkor annak érvényességéig állhat ugyan azon az elfoglalt helyen. Magánszemélyeknek 130 ezer, vállalkozásoknak 260 ezer forint az éves bérlet, de ha már kiskapuzók közt vagyunk, ugye nem nehéz elképzelni azt sem, hogy Kovács Irén saját néven vált az utánfutójára parkoló bérletet, ami épp a szálloda hirdetését tárolja… így, akár 211 000 forintot is spórolhatnak a szállodák.
Cégek biciklin, platón, Trabanton
De e hirdetési kiskapun nagyobb részt a kisebb vállalkozók szeretnek belépni. Az egyik legbiztosabb retesszel felszerelt ilyen ajtó, a lelakatolt kerékpár. Néhány ezer forintért a város legfrekventáltabb helyein hirdethetjük így szolgáltatásainkat. Több ilyen biciklit lehet látni, hol a nagyposta előtt, hol a Dugonics téren, vagy a TIK előtt, mi most körutunkon a Somogyi és az Oskola utca sarkán találkoztunk egy leparkolt kerékpárral, melyen épp az RD Remek Design hirdette magát. Nagyon gyakori vendég a parkolókban a telefestetett jármű is, láttunk ilyet furgonban, ponyvás teherautóban, de még Trabantban is. Ezek a reklámjárművek gyakori vendégei a nagyáruház parkolóinak, most a rókusi Tesconál kaptunk egyet lencsevégre, épp szélvédő javítást reklámozott. Egy kismotor-kereskedést hirdető platós autó sokáig a Dugonics téren parkolt, most a Széchenyi téren futottunk bele, a IV. Béla szobor mellett.
Hamarosan vége az ingyen reklámnak
„A közterületi reklámok kapcsán valóban problémát jelent a magántulajdonra helyezett hirdetés. Hatékony ellenőrzésünknek köszönhetően az esetek nagy többségében sikerült megszüntetni az engedélyek nélkül történő reklámozást (városképi szempontokra, műemléki környezetre, szabálytalan parkolásra, vagy néhány esetben lejárt forgalmi engedélyre hivatkozva). Az érvényes parkolóbérlettel és forgalmi engedéllyel rendelkező jármű ellen egyelőre valóban nem tehetünk semmit. Jelenleg folyamatban van Szeged Megyei Jogú Város önkormányzati rendeletének megalkotása, melynek célja Szeged város településképi védelme. A rendelet hatályba lépése esetén településképi kötelezési eljárást lefolytatásának hiányában (tehát engedélyek nélkül kihelyezett reklámhordozók esetében) pénzbírság szabható ki. Bízunk benne, hogy ez hatékony visszatartó erő lesz” – mondta el érdeklődésünkre Licsicsányi Ilona, a Szegedi Városkép Kft. ügyvezető igazgatója.
A rendelettervezet idevonatkozó része:
Településképi kötelezés (1) Településképi kötelezési eljárást kell lefolytatni: a) a településképet rontó reklámok, cégérek megszüntetése érdekében, amennyiben a hirdetőberendezés nem felel meg a helyi rendeletben meghatározott szabályoknak (elhelyezés, létesítés, megjelenés, méret, stb.), különösen, ha a hirdetmény és hirdető berendezése: ba) állapota nem megfelelő, bb) megjelenése idejétmúlt vagy félrevezető, bc) nem illeszkedik a megváltozott környezetéhez. (2) Az (1) bekezdésben meghatározott kötelezettségek megszegése és végre nem hajtása esetén e magatartás megszegőjével szemben 50.000 forintig terjedő pénzbírság szabható ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.