Standot állított fel a szegedi borfesztiválon a Magyar Turizmus Zrt. Katona András regionális marketingmenedzsert arról kérdeztük, milyen feladatokat lát el a szervezet, illetve melyek az aktuális turisztikai trendek.
„Az elsődleges feladat, hogy építse az országimázst, valamint hogy külföldön és belföldön promótálja az országot” – vázolta fel nagy vonalakban a Magyar Turizmus Zrt. feladatát
Katona András
marketingszakember. A külföldi népszerűsítő körutak során munkatársaikkal felmérik, a határon túl milyen igényei vannak a potenciális turistáknak, és ellesnek néhányat az aktuális trendek közül is. Oroszországban például kifejezetten nagy kereslet van a hazai gyógyászati központok nyújtotta szolgáltatásokra, a wellness- és termálvizes fürdők kínálataira. Ezzel szemben Ausztria, Románia, Szerbia országhatáraihoz közeli régiókból a magyar bisztrókat és borbárokat keresik fel a legtöbben. A fesztiválok sem elhanyagolandók: a Szegedi Ifjúsági Napok, valamint a Sziget Fesztivál is rengeteg külföldi szórakozni vágyó fiatalt csábít az országba. Az sem ritka, hogy egy óriásrendezvény maga keresi fel a magyar turisztikai szervezetet, bár ilyenkor nem az ország szépségeiért, hanem az esemény miatt látogatnak el hazánkba. Budapest és környéke szempontjából a dél-alföldi régió számít a legnagyobb, úgynevezett küldőpiacnak. Ez azt jelenti, hogy Magyarország déli területéről látogat el a legtöbb turista a fővárosba és annak tájékára. Katona András szerint ez az oka annak, hogy Szegedet és a minden évben forgalmas borfesztivált és hídi vásárt választották aktuális kitelepülésük helyszínül. „Szerettük volna megerősíteni a jelenlétünket, úgyhogy a nagyobb rendezvényeken kitelepülünk, szolgáltatásainkkal megmutatjuk, hogy mit tud nyújtani belföldön egy adott turisztikai régió” – ismertette a szakember a szervezet küldetését. Észak-Magyarországon, valamint az Alföld északi és déli területén élők a kutatások alapján kifejezetten kedvelik a fővárost és térségét, ami valószínűleg arra vezethető vissza, hogy teljesen más élményekkel gazdagodhatnak egy városi kiruccanás alkalmával. Ugyanakkor a marketingmenedzser elmondása alapján a turizmus egy rendkívül gyorsan változó ágazat, aminek a fenntarthatóság érdekében lépést kell tartani az aktuális igényekkel és trendekkel.
Katona András szerint egyre inkább felkapott terület belföldön a kulturális turizmus és a borturizmus is. Badacsony, Villány, Eger, Szekszárd pincészetei időről időre több látogatót vonzanak régiókba. A wellnesshétvégéket és az élményfürdőket továbbra is nagy számban keresik fel, Szeged csúszdaparkja még mindig az aktív pihenés egyik legkedveltebb színtere. Feltörekvőben vannak az úgynevezett city breaks szabadidős elfoglaltságok, vagyis azok a kiruccanások, amikor csak egy-egy város nevezetességeit „futják át” a turisták. A marketingszakember szerint ez a fajta kirándulás a hazaiak között még nem terjedt el, inkább Ázsiában dívik. Mivel hamarosan itt a nyár, elsősorban az évszakhoz köthető vízparti és kulturális rendezvényeket népszerűsítik. Kiemelt, számos újdonsággal találkozhatnak az érdeklődők a standjuknál, például információt szerezhetnek a Dunakanyar és a főváros rendezvényeiről, de az új szentendrei négycsillagos Bükkös Hotel & Spa wellnesst is népszerűsítik. „Az a cél, hogy bemutassuk a legújabbat” – így a hitvallásukról. Ha vakációról van szó, az elsődleges célállomás még mindig a Balaton, de Hévíz és Hajdúszoboszló vízi parkjai ugyancsak szerepelnek az első ötben. Szeged, Pécs és Debrecen pedig városképe miatt vonzza a kirándulókat. A marketingmenedzsert arról kérdeztük, milyen hatással volt a gazdasági válság a belföldi idegenforgalomra. „Amikor a válság élesnek számított, megvolt a prioritás a családok életében. Sok háztartás azzal szembesült, hogy mérlegelnie kell a kiadások között. A pihenés hátrébb került a szükségleti rangsorban, a turizmus pedig megsínylette ezt, de viszonylag gyorsan visszanyerte erejét” – tájékoztatta a SZEGEDma.hu-t Katona András.
Elképesztő, de a pálinka nem az első dolog, ami egy külhoninak eszébe jut rólunk. A termálvizeket, az egészségturizmust, Budapestet, valamint a klasszikus értelemben vett gasztronómiánkat: a gulyást és lángost szokták ismerni. Híresek vagyunk még borainkról is, bár a marketingmenedzser szerint ez főként annak köszönhető, hogy rendkívül jó kommunikációjuk útján jutott az emberek elé. A kilátogatók egészen a hét végéig a borfesztivál Klauzál téri bejáratánál találkozhatnak a Magyar Turizmus Zrt. standjával.
Gaál Bernadett
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.