Szegeden a Magyar Turizmus Zrt.: terítéken a budapesti régió rendezvényei



Standot állított fel a szegedi borfesztiválon a Magyar Turizmus Zrt. Katona András regionális marketingmenedzsert arról kérdeztük, milyen feladatokat lát el a szervezet, illetve melyek az aktuális turisztikai trendek.
„Az elsődleges feladat, hogy építse az országimázst, valamint hogy külföldön és belföldön promótálja az országot” – vázolta fel nagy vonalakban a Magyar Turizmus Zrt. feladatát
Katona András
marketingszakember. A külföldi népszerűsítő körutak során munkatársaikkal felmérik, a határon túl milyen igényei vannak a potenciális turistáknak, és ellesnek néhányat az aktuális trendek közül is. Oroszországban például kifejezetten nagy kereslet van a hazai gyógyászati központok nyújtotta szolgáltatásokra, a wellness- és termálvizes fürdők kínálataira. Ezzel szemben Ausztria, Románia, Szerbia országhatáraihoz közeli régiókból a magyar bisztrókat és borbárokat keresik fel a legtöbben. A fesztiválok sem elhanyagolandók: a Szegedi Ifjúsági Napok, valamint a Sziget Fesztivál is rengeteg külföldi szórakozni vágyó fiatalt csábít az országba. Az sem ritka, hogy egy óriásrendezvény maga keresi fel a magyar turisztikai szervezetet, bár ilyenkor nem az ország szépségeiért, hanem az esemény miatt látogatnak el hazánkba. Budapest és környéke szempontjából a dél-alföldi régió számít a legnagyobb, úgynevezett küldőpiacnak. Ez azt jelenti, hogy Magyarország déli területéről látogat el a legtöbb turista a fővárosba és annak tájékára. Katona András szerint ez az oka annak, hogy Szegedet és a minden évben forgalmas borfesztivált és hídi vásárt választották aktuális kitelepülésük helyszínül. „Szerettük volna megerősíteni a jelenlétünket, úgyhogy a nagyobb rendezvényeken kitelepülünk, szolgáltatásainkkal megmutatjuk, hogy mit tud nyújtani belföldön egy adott turisztikai régió” – ismertette a szakember a szervezet küldetését. Észak-Magyarországon, valamint az Alföld északi és déli területén élők a kutatások alapján kifejezetten kedvelik a fővárost és térségét, ami valószínűleg arra vezethető vissza, hogy teljesen más élményekkel gazdagodhatnak egy városi kiruccanás alkalmával. Ugyanakkor a marketingmenedzser elmondása alapján a turizmus egy rendkívül gyorsan változó ágazat, aminek a fenntarthatóság érdekében lépést kell tartani az aktuális igényekkel és trendekkel.
Élményfürdők és city breaks
Katona András szerint egyre inkább felkapott terület belföldön a kulturális turizmus és a borturizmus is. Badacsony, Villány, Eger, Szekszárd pincészetei időről időre több látogatót vonzanak régiókba. A wellnesshétvégéket és az élményfürdőket továbbra is nagy számban keresik fel, Szeged csúszdaparkja még mindig az aktív pihenés egyik legkedveltebb színtere. Feltörekvőben vannak az úgynevezett city breaks szabadidős elfoglaltságok, vagyis azok a kiruccanások, amikor csak egy-egy város nevezetességeit „futják át” a turisták. A marketingszakember szerint ez a fajta kirándulás a hazaiak között még nem terjedt el, inkább Ázsiában dívik. Mivel hamarosan itt a nyár, elsősorban az évszakhoz köthető vízparti és kulturális rendezvényeket népszerűsítik. Kiemelt, számos újdonsággal találkozhatnak az érdeklődők a standjuknál, például információt szerezhetnek a Dunakanyar és a főváros rendezvényeiről, de az új szentendrei négycsillagos Bükkös Hotel & Spa wellnesst is népszerűsítik. „Az a cél, hogy bemutassuk a legújabbat” – így a hitvallásukról. Ha vakációról van szó, az elsődleges célállomás még mindig a Balaton, de Hévíz és Hajdúszoboszló vízi parkjai ugyancsak szerepelnek az első ötben. Szeged, Pécs és Debrecen pedig városképe miatt vonzza a kirándulókat. A marketingmenedzsert arról kérdeztük, milyen hatással volt a gazdasági válság a belföldi idegenforgalomra. „Amikor a válság élesnek számított, megvolt a prioritás a családok életében. Sok háztartás azzal szembesült, hogy mérlegelnie kell a kiadások között. A pihenés hátrébb került a szükségleti rangsorban, a turizmus pedig megsínylette ezt, de viszonylag gyorsan visszanyerte erejét” – tájékoztatta a SZEGEDma.hu-t Katona András.
Mit tudnak rólunk külföldön?
Elképesztő, de a pálinka nem az első dolog, ami egy külhoninak eszébe jut rólunk. A termálvizeket, az egészségturizmust, Budapestet, valamint a klasszikus értelemben vett gasztronómiánkat: a gulyást és lángost szokták ismerni. Híresek vagyunk még borainkról is, bár a marketingmenedzser szerint ez főként annak köszönhető, hogy rendkívül jó kommunikációjuk útján jutott az emberek elé. A kilátogatók egészen a hét végéig a borfesztivál Klauzál téri bejáratánál találkozhatnak a Magyar Turizmus Zrt. standjával.
Gaál Bernadett
