Lassan a múlté a papír alapú napló, így az ellenőrzőt sem érdemes rejtegetni a szülők elől, hiszen e-mailt kapnak mindenről. A Bonifert Domonkos Általános Iskola igazgatója azonban azt mondja, a fejlesztések ellenére a hagyományos táblának és krétának mindig lesz létjogosultsága.
Az az évekkel ezelőtti vízió nem vált valóra, hogy a diákok tankönyvek helyett egy laptopon vagy táblagépen digitális formában kapják meg a tananyagot, de rengeteg technikai újítás valósult meg az elmúlt években. „Óriási változásokat életünk meg, a digitális írástudás nagyon nagy léptékben fejlődik, bár a gyerekek és a szülők nem mindig vannak azzal tisztában, hogy ha a gyerek a számítógépet kizárólag játékra használja, az egyáltalán nem jelenti azt, hogy tudja is kezelni a gépet” – magyarázta
Husztáné Gyursánszki Erzsébet
. A Bonifert Domonkos Általános Iskola igazgatója számítástechnika szakos tanár, s nehezményezi, hogy a kerettanterv elég mostohán bánik az informatikaoktatással, mert csak hatodik osztálytól szerepel a hivatalos tananyagban. Hagyományos táblára és krétára mindig szükség lesz Husztáné szerint. Iskolájukban egy pályázat révén tizenkét digitális táblát szerzett be, de az igazgató úgy látja, rengeteg olyan dolog van, amit a pedagógusnak az adott pillanatban kell felrajzolnia, elmagyaráznia. „Nagyon jók az interaktív táblákra készített tananyagok, szinte minden tankönyvkiadó törekszik arra, hogy interaktívan is elérhető legyen tananyaguk. Ma már nem rúg labdába egy olyan kiadó, amely nem tudja anyagát interaktívan is a piacra dobni” – jegyezte meg. Az átlagosnál picit idősebb a tantestület a Bonifert suliban, a huszonnyolc éve működő iskolában sokan szinte a kezdetektől tanítanak. „Szerencsére nagyon pozitívan állnak a pedagógusok a technikai változásokhoz és újításokhoz. A digitális táblák használata sem okozott gondot, hiszen a kiadók úgy készítik el anyagaikat, hogy azok könnyen használhatóak és érthetőek” – magyarázta. Amikor a táblák megérkeztek az iskolába, akkor tízórás felkészítést is tartottak, ami magában foglalta, hogy miként tudnak a tanárok maguk is látványos feladatokat. A nyertes pályázat révén termeik közel felében van digitális tábla, ami sokban segíti az oktatók munkáját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.