Fokozottan ellenőrzött motorosok – akcióban a rendőrség + FOTÓK
2012. július 5., csütörtök
Két keréken nagyobb a veszély
Az elmúlt évek baleseti statisztikái alapján Csongrád megyében a nyári időszakban mind többen pattannak a kétkerekűekre. A megyei rendőr-főkapitányság motoros járőrei ezért fokozott ellenőrzéseket tartanak a településeken és a közutakon egyaránt.
Míg 2011-ben 51 balesetnek voltak részesei a motorosok – 31 esetben mint okozó, 20 esetben pedig szenvedő félként –, addig 2012-ben már 39 baleset történt, ahol 18 esetben a kétkerekűek vezetői voltak az események okozói.
Passzív védelem, okmányok és alkoholfogyasztás
„A járőrök az ellenőrzések során a megállított motorosoknál ellenőrzik a személyi okmányokat, megvizsgálják a járműveket, és minden esetben alkoholszondával is ellenőrzik a vezetőket” – mondta el portálunknak
Jászai Linda
, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. „Figyelemmel vannak a passzív védelem használatára, így különösképpen a bukósisakokra is.”
A motorkerékpáros balesetek idényszerű növekedésének több oka is van, de a legfőbb az emberi tényező, valamint a vezetői magatartás hiányosságai. A motorozás egyre jobban terjed, ami összefügg a városi közlekedés zsúfoltabbá válásával, illetve a kétkerekűek kedvezőbb fogyasztásával. Azonban a gyorsabb előrehaladás érdekében sorozatosan, szándékosan, és sokszor igen durva szabálysértések is elkövetnek a motorosok. A motorkerékpáros balesetek és tragédiák legfőbb okai a sebesség nem megfelelő megválasztása, illetve az irányváltoztatás, haladás és kanyarodás szabályainak meg nem tartása, valamint a szabálytalan előzés.
A bukósisak
Mivel a fejünk védelme szó szerint létkérdés, nem jó gondolkodás, ha valaki a motor megvásárlása után éppen a bukósisakon akar némi pénzt megtakarítani. A sisakok ára valóban szoros összefüggésben van a minőségükkel és az általuk nyújtott biztonsággal. A legjobb lenne, ha mindenki megvehetné a legdrágább fejvédőt, és így a vékonyabb pénztárcájú motorosok élete is jobban védve lenne. Sokan munkavédelmi sisakot biggyesztenek a fejükre, vagy épp hanyagul, csak felteszik, és nem csatolják be a „bukót”, ami egy esetleges borulásnál azonnal lerepül a fejről, és így értelmetlenné is válik.
Két keréken jobban kell figyelni
Mivel motorozás közben – legyen az nagyobb kategóriájú, vagy épp kismotor – a vezetőt nem védi meg karosszéria, jóval nagyobb odafigyeléssel kellene tehát közlekedniük. A kisebb méretű járműveket ráadásul a személygépkocsiból, de teherautóból, vagy buszból is nagyon nehezen meglátni, főleg ha a motoros az autók között ide-oda cikázik. Nagyon sok fiatal pattan ilyenkor kismotorra, melyek sokszor csak a nevükben kicsik, teljesítményüket tekintve képesek akár a 60-80-100 km/órás sebességre is. A felkészületlen, fiatal, „vagány” motorosok ezt kihasználva valósággal száguldanak a nagy városi forgalomban. Nem minden esetben van helyesen besorolva a motorkerékpár. A használtan vett, külföldről behozott járműveknél a beütött vázszám – melyet minden ellenőrzésnél megvizsgálnak a járőrök – sokszor nagyobb kategóriára utal. Ilyen esetben a tulajdonos a felelős, neki kell bevizsgáltatnia a járművét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.