Az idén jelentősen elmaradhat a korábbi becslésektől a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást (kgfb) váltók száma - közölte csütörtökön a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) az MTI-vel. A szövetség szerint olyan keveset lehet megspórolni a váltások túlnyomó részénél, hogy az ügyfelek inkább megmaradnak jelenlegi biztosítójuknál.
Az előzetes összesítés szerint az előző évek hasonló időszakában tapasztaltakkal szemben idén "nagy a csend" a kgfb-kampány körül - írja közleményében a MABISZ. Hozzáteszi: az érdeklődés és a kötésszám is jócskán alatta maradhat az előrejelzéseknek és a várakozásoknak. A közlemény idézi
Szombat Tamást
, a MABISZ gépjármű-biztosítási tagozatának elnökét, aki úgy véli: a kampány felénél járva egyes társaságoknál 30-50 százalékos visszaesés is látszik a tavalyi értékekhez képest, bár a hónap végén még lehetnek meglepetések; elképzelhető, hogy az ügyfelek csak óvatosabbak és még kivárnak. Az elnök szerint úgy tűnik, mintha az ügyfeleket már nem motiválnák a további váltások, mivel a megtakarítható összeg nagysága a folyamatos díjcsökkenés eredményeként egyre kisebb. A 2010-es kampányban a kgfb olyan díjszintet ért el, hogy alig egy tankolás árából lehet fedezni az egész éves kgfb-díjat, így az ügyfelek már nemigen keresnek másik biztosítót. Az előrejelzésekkel ellentétben, az eddigi adatok szerint nem bővült tovább az online piac. Új, idei jelenség viszont, hogy a biztosítók többsége honorálja kedvezményekkel az elektronikus kapcsolattartást az ügyfelekkel; emellett rohamosan terjed a kgfb-piacon az éves díjfizetés, ami egyszerűbb és költséghatékonyabb mind a biztosító, mind pedig ügyfelek számára. A biztosítót váltóknak az elnök azt ajánlja, hogy az online kalkulátorok eredményét mindig ellenőrizzék a szövetség által működtetett Díjnavigátoron, hiszen jelenleg ez az egyetlen eszköz a piacon, amely az összes biztosító minden ajánlatát és az összes elérhető kedvezményt is tartalmazza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.