Közélet

Áresés a kötelezők piacán, kiugró szám újrakötés

Áresés a kötelezők piacán, kiugró szám újrakötés

2011. november 16., szerda
Áresés a kötelezők piacán, kiugró szám újrakötés

Félidejénél tart az idei kötelező gépjármű felelősségi biztosítási kampány, a kötelező.hu tapasztalatai alapján tavalyhoz képest kiugró az újrakötések aránya, míg a Netrisk.hu szerint nem várt újabb áresés következett be, s az autósok jóval nagyobb arányban kötnek kiegészítő termékeket kötelező biztosításuk mellé, mint az előző években.

A kötelező.hu közleménye szerint az idei kötelezőkampányban ismét a hűséget „büntetik” a biztosítók: a kettős tarifa hatására az összes váltó között a tavalyi 25 százalékról újra 37 százalékra ugrott a kötelezőjüket a saját biztosítójuknál felmondó, majd kedvezőbb áron újrakötő autósok aránya. A szakportálon a legtöbben eddig a K&H-hoz, az Uniqához és a Köbéhez szerződtek, ám a felmondásokat is figyelembe véve az állományát leginkább az Uniqa, a Genertel és a Wabard tudta növelni az első két hét során. A portál tapasztalatai szerint hiába hozzák előre az évközi évfordulós autósok a kötéseiket, átlagosan 36 százalékkal fizetnek többet, mint azok a társaik, akiknek az idei kötelezője december 31-én jár le. Ennek oka egyértelműen az, hogy a kampányban az utóbbiakért folyik élesebb küzdelem, ami plusz kedvezmények bevetésével is jár. A Netrisk közölte, a portálon megkötött első százezer kötelező biztosításból csaknem 24 ezret az Uniqa, 14 ezret a KÖBE, 13 ezret a K&H, 10 ezret a Posta, 8700 darabot pedig az Allianz vitt el. A sorrend a kampány második felében várhatóan már nem változik, a baleseti adó elfogadása viszont felélénkítheti a kampány utolsó hetét. A kötelező mellé az idén jóval többen kötnek kiegészítő termékeket. Legnépszerűbb közülük a mini casco. A portál szerint az idei kampány érdekessége a nem várt újabb áresés, és a baleseti adó bevezetése mellett az, hogy az autósok jóval nagyobb arányban kötnek kiegészítő termékeket kötelező biztosításuk mellé, mint az előző években. A portálon duplájára nőtt a múlt évhez képest a cascót választók aránya. Második a népszerűségi sorrendben a kátyú-, harmadik a gyorshajtás biztosítás, a negyedik legkeresettebb pedig a Netrisk Angyal autós asszisztencia. Az idei kampányban először elérhető Mol benzinkártyák iránt szintén kiemelkedő az érdeklődés. A Netrisk ügyfeleinek a Mol töltőállomásokon literenként 10 forintos árengedményt kínáló üzemanyagkártyára percenként 2 darab igénylés érkezik a kötelező váltás során.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.