Indóház téri kalandtúra – munkaterület a vasútállomás előtt + FOTÓK
2011. június 28., kedd
Az Indóház tér felújításának második üteme a tér teljes lezárásával kezdődött, lényegében a vasútállomást egy feltúrt munkaterületen lehet megközelíteni. A tervek szerint novemberben fejeződnek be a munkák. Kollégánk helyszíni szemlét tartott a területen. Június 24-én kezdődött a villamosvonal Indóház téri felújításának második üteme: lezárták a Gőz utcát és csaknem a teljes Indóház teret, egyirányú lett a Bem utca Szent Ferenc utca és Borbás utca közötti szakasza. A felújítás a tervek szerint novemberben fejeződik be.
Markolókanál az utasok felett
A szegedi elektromos nagyprojekt minden bizonnyal legfájóbb stációi tárultak a belvárosban közlekedők elé. Az tény, hogy a munkának haladnia kell, azonban a Nagyállomás előtti elterelések, a gyalogosforgalom építési területre való bevezetése önmagában rejti a leendő baleset veszélyét, nem is beszélve az utazók arcáról leolvasható tanácstalanságról. Az Indóház tér felújítása során a tér teljes lezárásával kellett számolnia a vonaton utazóknak. Talán a Mars teret követően ez az a pontja a városnak, melyen a legnagyobb utasforgalom átáramlik. Ehhez mérten a felújításnak ezt a szakaszát megpróbálták a tervezők és a kivitelezők a lehető legnagyobb gondossággal előkészíteni, de valljuk be, a lehető legkisebb sikerrel. Ugyan a pályaudvarról távozók részére remek tájékoztató és útbaigazító táblák készültek, az mégiscsak némi kívánnivalót hagy maga után, ahogy az utazóközönséget a markolók, dömperek, úthengerek közé vezetik. Tény, hogy a munkások láthatósági mellényt viselve kerülik el a monstrumokat, de vélhetően azt egyik munkavédelmi szabályzat sem írja azt elő, hogy a kőtörmeléket a közlekedő emberek feje felett emeljék be a teherautók feneketlen gyomrába. A beérkező vonatok emberáradata és az indulók tömege gyalogos közlekedésre egyáltalán nem alkalmas útvonalakon közelítheti meg az állomás épületét, holott egy sokkal ésszerűbb és veszélytelenebb úton, a MÁV-munkásszálló feljáróján át – igaz kis kerülővel – juthatnának fel a peronhoz és le a város felé.
Ismétlődik a Reök-ös bokatörő
Sokak számára rejtélyes „óriászacskók” halmozódtak fel a téren, melyből a díszburkolat alapanyaga kandikál ki. Ahogy látható, ismét sikerült olyan bazaltkockákat betervezni, vagy épp beszerezni, melyek nem igazán fogják kivívni a hölgyek, valamint az idősebbek tetszését durva, egyenetlen, cipősarok-csavargató felületükkel. Az biztos, hogy tartósabbak lesznek, mint a Gutenberg utca megsüllyedt téglái, nem fognak csúszni, azonban sok tűsaroktörés, rengeteg „gurulósbőrönd-keréktengelydeformáció”, és számtalan bokaficam előjelét vetítik maguk elé.
A tér lezárva?
A teret ugyan lezárták a forgalom elől, azonban a „kivéve tömegközlekedés” táblák feloldó hatására folyamatosan autóbuszok és villamospótlók ontják ki magukból a tébláboló gyalogosokat, akik a Magyarországon megszokott – bár teljességgel érthetetlen – építőanyag kupacokon, törmelékhalmokon, káoszon kénytelenek átvágni ahhoz, hogy a vonathoz eljussanak. Egyedül talán csak a Posta alkalmazottai lélegezhetnek fel jónéhány hétre, hiszen oda élő ember nem fog betérni, de még a postaholló se száll egy darabig arra, lévén szinte teljesen megközelíthetetlenné vált. Így a leveleket, csomagokat feladni szándékozóknak nem maradt más választásuk, mint az ugyancsak elbarikádozott Széchenyi téri Nagyposta, esetleg a Tesco vagy épp a városszéli Cora mini-postája.
Közlekedési változások
A 11, 21, 83, 83A, 90 és 90F jelzésű helyi buszjáratok, illetve az 1-3-4 jelzésű villamospótló autóbusz a Szent Ferenc utcán keresztül hajt be az Indóház térre. Leszállni az ezen az utcaszakaszon kialakított ideiglenes megállóban lehet, a járatokra felszállni pedig az Indóház téren kijelölt ideiglenes megállóban. A 83 jelzésű autóbuszjárat a Vadkerti tér végállomás felé a megszokott útvonalán közlekedik. A Makkosház végállomás irányába azonban az autóbusz terelőútvonalon jár: kimarad a Személypályaudvar megálló, a Hattyas sor után a Szabadsajtó utca – Földmíves utca felé kerül és a Dobó utcai megállóban áll meg. A helyközi buszok megállóhelye nem változik, a Boldogasszony sugárút Galamb utca és Szent Ferenc utca közötti szakaszán marad. Az áruszállító és az építkezésre igyekvő járművek, valamint a lakók a Szent Ferenc utca felé hajthatnak be, korlátozott feltételek mellett. A taxiállomás átkerül a térről a Boldogasszony sugárút Galamb és Szent Ferenc utca közötti részére. Tekintse meg a munkaterületet gigafelbontású képeinken!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.