Közélet

Indóház téri kalandtúra – munkaterület a vasútállomás előtt + FOTÓK

Indóház téri kalandtúra – munkaterület a vasútállomás előtt + FOTÓK

2011. június 28., kedd
Indóház téri kalandtúra – munkaterület a vasútállomás előtt + FOTÓK
Az Indóház tér felújításának második üteme a tér teljes lezárásával kezdődött, lényegében a vasútállomást egy feltúrt munkaterületen lehet megközelíteni. A tervek szerint novemberben fejeződnek be a munkák. Kollégánk helyszíni szemlét tartott a területen. Június 24-én kezdődött a villamosvonal Indóház téri felújításának második üteme: lezárták a Gőz utcát és csaknem a teljes Indóház teret, egyirányú lett a Bem utca Szent Ferenc utca és Borbás utca közötti szakasza. A felújítás a tervek szerint novemberben fejeződik be.

Markolókanál az utasok felett

A szegedi elektromos nagyprojekt minden bizonnyal legfájóbb stációi tárultak a belvárosban közlekedők elé. Az tény, hogy a munkának haladnia kell, azonban a Nagyállomás előtti elterelések, a gyalogosforgalom építési területre való bevezetése önmagában rejti a leendő baleset veszélyét, nem is beszélve az utazók arcáról leolvasható tanácstalanságról. Az Indóház tér felújítása során a tér teljes lezárásával kellett számolnia a vonaton utazóknak. Talán a Mars teret követően ez az a pontja a városnak, melyen a legnagyobb utasforgalom átáramlik. Ehhez mérten a felújításnak ezt a szakaszát megpróbálták a tervezők és a kivitelezők a lehető legnagyobb gondossággal előkészíteni, de valljuk be, a lehető legkisebb sikerrel. Ugyan a pályaudvarról távozók részére remek tájékoztató és útbaigazító táblák készültek, az mégiscsak némi kívánnivalót hagy maga után, ahogy az utazóközönséget a markolók, dömperek, úthengerek közé vezetik. Tény, hogy a munkások láthatósági mellényt viselve kerülik el a monstrumokat, de vélhetően azt egyik munkavédelmi szabályzat sem írja azt elő, hogy a kőtörmeléket a közlekedő emberek feje felett emeljék be a teherautók feneketlen gyomrába. A beérkező vonatok emberáradata és az indulók tömege gyalogos közlekedésre egyáltalán nem alkalmas útvonalakon közelítheti meg az állomás épületét, holott egy sokkal ésszerűbb és veszélytelenebb úton, a MÁV-munkásszálló feljáróján át – igaz kis kerülővel – juthatnának fel a peronhoz és le a város felé.

Ismétlődik a Reök-ös bokatörő

Sokak számára rejtélyes „óriászacskók” halmozódtak fel a téren, melyből a díszburkolat alapanyaga kandikál ki. Ahogy látható, ismét sikerült olyan bazaltkockákat betervezni, vagy épp beszerezni, melyek nem igazán fogják kivívni a hölgyek, valamint az idősebbek tetszését durva, egyenetlen, cipősarok-csavargató felületükkel. Az biztos, hogy tartósabbak lesznek, mint a Gutenberg utca megsüllyedt téglái, nem fognak csúszni, azonban sok tűsaroktörés, rengeteg „gurulósbőrönd-keréktengelydeformáció”, és számtalan bokaficam előjelét vetítik maguk elé.

A tér lezárva?

A teret ugyan lezárták a forgalom elől, azonban a „kivéve tömegközlekedés” táblák feloldó hatására folyamatosan autóbuszok és villamospótlók ontják ki magukból a tébláboló gyalogosokat, akik a Magyarországon megszokott – bár teljességgel érthetetlen – építőanyag kupacokon, törmelékhalmokon, káoszon kénytelenek átvágni ahhoz, hogy a vonathoz eljussanak. Egyedül talán csak a Posta alkalmazottai lélegezhetnek fel jónéhány hétre, hiszen oda élő ember nem fog betérni, de még a postaholló se száll egy darabig arra, lévén szinte teljesen megközelíthetetlenné vált. Így a leveleket, csomagokat feladni szándékozóknak nem maradt más választásuk, mint az ugyancsak elbarikádozott Széchenyi téri Nagyposta, esetleg a Tesco vagy épp a városszéli Cora mini-postája.

Közlekedési változások

A 11, 21, 83, 83A, 90 és 90F jelzésű helyi buszjáratok, illetve az 1-3-4 jelzésű villamospótló autóbusz a Szent Ferenc utcán keresztül hajt be az Indóház térre. Leszállni az ezen az utcaszakaszon kialakított ideiglenes megállóban lehet, a járatokra felszállni pedig az Indóház téren kijelölt ideiglenes megállóban. A 83 jelzésű autóbuszjárat a Vadkerti tér végállomás felé a megszokott útvonalán közlekedik. A Makkosház végállomás irányába azonban az autóbusz terelőútvonalon jár: kimarad a Személypályaudvar megálló, a Hattyas sor után a Szabadsajtó utca – Földmíves utca felé kerül és a Dobó utcai megállóban áll meg. A helyközi buszok megállóhelye nem változik, a Boldogasszony sugárút Galamb utca és Szent Ferenc utca közötti szakaszán marad. Az áruszállító és az építkezésre igyekvő járművek, valamint a lakók a Szent Ferenc utca felé hajthatnak be, korlátozott feltételek mellett. A taxiállomás átkerül a térről a Boldogasszony sugárút Galamb és Szent Ferenc utca közötti részére. Tekintse meg a munkaterületet gigafelbontású képeinken!
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.