Első körben tizennyolc Csongrád megyei cég került a közelmúltban létrehozott fogyasztóvédelmi pozitív listára. Az egyéni és társas vállalkozások képviselői pénteken vették át az ezt igazoló okmányokat Szegeden, a fogyasztóvédelmi főfelügyelőség új székhelyének felavatásakor. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) által létrehozott pozitív listára azok a cégek kerülhetnek föl, amelyeknél az átfogó ellenőrzés mindent rendben talált, s egy évre visszamenőleg sem tapasztaltak hiányosságokat – mondta Petrik Sándor, a Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója. A március 1-jén indult vizsgálatok során elsősorban a ruházati, cipő- és lakberendezési üzletek árfeltüntetési és árfelszámítási gyakorlatát vizsgálták. A nyári szezonban a frekventált vendéglátó-ipari egységeket és a taxikat, az esztendő második felében pedig a szavatossági, jótállási igények, valamint a vásárlókönyvi bejegyzések kezelését ellenőrzik majd a felügyelet munkatársai – közölte az igazgató. Országosan eddig összesen 365 vállalkozás szerepel az NFH – az interneten is közzétett – listáján, ebből tizennyolc működik Csongrád megyében. A cégek a tanúsító okmányt üzletükben is kihelyezhetik – tudatta Petrik Sándor. „A tizennyolc vállalkozást tartalmazó pozitív listát a január végi, február eleji ellenőrzésekből állítottuk össze. Azóta márciusban és április elején további 22 egységgel növekedett a listán szereplő vállalkozások száma megyénkben” – ismertette a részleteket. A korábbi évekhez viszonyítva az üzletek kifogásolási aránya 40 és 60% között mozgott attól függően, hogy milyen tevékenységi kört vizsgáltak. „A fogyasztói érdekek érvényesülése nemcsak a hatóság és a vásárlók érdeke, hanem a vállalkozásoké is. Azért is állítottunk pozitív listát, hogy ráirányítsuk a figyelmet a jogkövető magatartásra” – fogalmazott az igazgató. B. Nagy László kormánymegbízott hangsúlyozta, a kormányzat fontos törekvése, hogy a közigazgatás ügyfélbaráttá váljon, a pozitív lista létrehozása jó példája ennek a szemléletnek. Emellett kiemelt törekvés, hogy a közigazgatás működése ésszerűbb és olcsóbb legyen, melynek egyik lépése a fogyasztóvédelem új helyre költözése is. „Ismét egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz a célhoz, amit számunka a kormány előírt, nevezetesen, hogy a közigazgatásban ésszerűbb, olcsóbb, gyorsabb, ügyfélbarátabb rendszert alakítsunk ki” – fogalmazott. Hozzátette: a megyei kormányhivatalnak 14 szakigazgatási szerve van, és több mint hatvan ingatlannal rendelkezik megyeszerte. A hivatal felállítása után megvizsgálták ezeket, s kiderült, hogy számos ingatlan nincs hasznosítva, miközben másutt irodákat bérelnek. A fogyasztóvédelmi felügyelőség elköltöztetése így a racionalizálási folyamat részét is képezi. Az ingatlanok jobb kihasználása révén Szeged város tekintetében éves szinten 45 millió forint megtakarítást tudnak elérni, Hódmezővásárhelyen és Szentesen 1-1 milliót, míg Békéscsabán és Kecskeméten összesen 9-et spórolnak ezen a téren.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.