Mint arról korábban beszámoltunk, a Tisza Lajos körút–Honvéd tér sarkán épülő parkolóház beruházásához kapcsolódóan szombat reggel beton sávelválasztót helyeztek el. Mind a kivitelező, mind pedig a beruházó Grundagend Kft. a szegedi önkormányzat Városüzemeltetési Irodájához irányított bennünket, mivel ők csak az engedélyes tervekben szereplő előírásokat hajtották végre. A nem túl szép, viszont az előírtaknak megfelelő beton sávelválasztásról a Városüzemeltetési Irodán megtudtuk, hogy erre azért van szüksége, mert a parkolóház-komplexum megközelítése két oldalról történik. A pinceszintet a Honvéd tér felől, míg az emeleti szintek a Tisza Lajos körút felől lesznek elérhetőek. A korábbi építési engedélyeztetése eljárás során a közlekedési hatósággal több egyeztetés történt, melynek eredményeképpen nyithatták meg a be- és kijáratot. Ennek pedig az volt a feltétele, hogy a körút forgalmát nem keresztezheti a parkolóház forgalma, így csak jobbra kisívben be- és jobbra kisívben kihajtást írtak elő. Ugyanez van a Honvéd tér felől, azonban ott – mivel egyirányú utcáról van szó – egyszerűbb a helyzet.
A körút forgalma nem keresztezhető
A Tisza Lajos körút keresztezését, az előírásoknak megfelelően fizikailag kellett megakadályozni, melyet 2007-től folyó hosszú egyeztetés során elkészült közlekedési tervben rögzítettek. Itt „forgalom elválasztó sziget, kiemelt szegéllyel” szerepelt, azonban a körút ezen szakaszán a későbbiekben az önkormányzat tömegközlekedési sávokat kíván kialakítani, melyet szaktervezővel meg is terveztettek. Az adottságokat és a később terveket figyelembe véve a sávelválasztásra ez a megoldás tűnt a legcélravezetőbbnek, mivel a terelősziget már egy végleges, nem megváltoztatható megoldást jelentett volna az ideiglenes betonelválasztással szemben. Ez utóbbit – amennyiben a forgalmi helyzetre kedvezőtlen hatást váltana ki, esetleg balesetveszélyt idézne elő –, különösebb gond nélkül el tudják távolítani, illetve a tömegközlekedési sáv kialakítása során nem okoz problémát a bontása.
„Ideiglenes forgalomtechnikai eszköz”
„Ezt jelen pillanatban egy ideiglenes forgalomtechnikai eszköznek kell tekinteni” – mondta el portálunknak Antalicz Zoltán, a Városüzemeltetési Iroda Környezetgazdálkodási és Közmű Osztályának műszaki ügyintézője. „A célnak és a kívánalmaknak megfelel, valamint a parkolóház használatba vételi engedélyének kiadásához elengedhetetlen volt, kapcsolódva az útcsatlakozás és a forgalmi rend kialakításához. A későbbiekben azonban ez változhat.” Az önkormányzat szakemberei több eszközt is számba vettek, így a gömbsüvegsor, a műanyag terelőnyelvek, illetve a parkolóház beruházójáénak felvetését, egy közel 50 centi magas betonsávot is. Ezek egy része nem akadályozta volna meg fizikailag a szabálytalan kihajtást, illetve balesetveszélyes lett volna, hiszen ilyen alacsony betonelemeket gépjárműből nagyon nehéz észlelni, főleg az út íve miatt. Amennyiben ez a rendszer nem okoz gondot, figyelemfelkeltő útfelfestéssel is kiegészítik, hogy még egyértelműbb legyen az itteni közlekedési rend. Egyelőre a párhuzamos parkolást nem szüntetik meg, de probléma esetén – nagyobb járművek, tömegközlekedési eszközök fennakadása esetén – ezen a szakaszon megtiltják a parkolást.
A taxidroszt egyelőre marad
A taxisokkal történt egyeztetés szerint egyelőre maradnak az épület előtt kialakított droszton, konkrét döntés, vagy tervezés még nem történt az áthelyezés ügyében. Ugyanakkor fokozottan a figyelmébe ajánlják a gépkocsivezetőknek, hogy a jelenlegi beton sávelválasztó elkerülésével történő beállás ugyanolyan balesetveszélyes és szabálytalan, mint eddig. Minden egyes újonnan kialakított forgalmi rendnél a rendőrség is kiemelten ellenőrzi a forgalmat és adott esetben büntetni fogják a szabálytalankodókat. A szegedi Fal
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.