Hordógurítással ünnepelték meg kedden, hogy szerkezetkész az M43-as autópálya Móra Ferencről elnevezett Tisza-hídja, a mintegy 660 méter hosszú, 30 méter széles átkelőt 2011 első felétől használhatják majd az autósok.
Orosz Károly
, a Hídépítő Zrt. híd- és mélyépítési igazgatója az ünnepségen elmondta, a kivitelezést hátráltatta a Tisza hosszan tartó magas vízállása és az építés időszaka alatt lehullott jelentős mennyiségű csapadék. A júniusban hivatalosan is Móra Ferencről elnevezett híd esetében alkalmazott függesztett-feszített technológia - amely nem csupán hazánkban, de egész Európában egyedülálló - egészen különleges tervezési és kivitelezési munkát igényelt - közölte a szakember.
Mátyássy László
, a tervezési munkákat végző Pont-terv Zrt. vezérigazgatója elmondta, az autópálya elhelyezkedése tette szükségessé, hogy a szerkezet egy nyílással hidalja át a Tisza teljes 180 méteres szélességét. A különleges híd egy hasonló vasbeton-szerkezetű hídnál lényegesen könnyebb, ferde kábelezésének tartóoszlopai pedig csupán hat méterre emelkednek ki a pálya szintjéből.
Botka László
(MSZP) szegedi polgármester közölte, a híd elkészültével a Tisza-parti város lakóinak több évtizedes álma válik valóra. Nem véletlen, hogy a híd nevéről rendezett szavazáson Móra Ferenc, a város legendás írója és szeretett múzeumigazgatója kapta a legtöbb voksot. Az új északi Tisza-híd az M43-as autópályával végleg kivezeti Szegedről a városon átdübörgő tranzitforgalmat - hangsúlyozta a politikus. Azzal hogy hat esztendő alatt két autópálya elkészül - előbb az M5-ös a szerb határig, majd az M43-as Makóig -, Szeged az egész régió legjobb és legteljesebb közlekedési infrastruktúrával ellátott városává válik - hangsúlyozta Botka László.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.