Ahogy arról a SZEGEDma.hu már szerdán beszámolt, a Kálvária sugárúton, a Dáni utca sarkától az egyetem Gazdaságtudományi Kara előtt futó járdaszakasz egy személyessé, 80 centi szélessé szűkült. A városvédők nyílt levélben keresték fel szerkesztőségünket nemrég, pénteken pedig Dovalovszki András biciklis aktivista hívta össze az érintetteket egy „villámcsődületre” a helyszínre. „Nem először tapasztaljuk, hogy néhol kissé átgondolatlanul építik újjá a járdákat, bicikliutakat” – mutatott rá a problémára Dovalovszki. „A rókusi iskola előtt (amely most ünnepelte 80. születésnapját – a szerk.) is később ismerték fel a problémát – mikor már a bicikliutat a bejárat előtt vezették el –, hogy bizony balesetveszélyes lett a közlekedés, és vasúti átjárókban ismert gyalogos lassítókat építettel az iskola kapuja elé. A Boldogasszony sugárúton pedig a Juhász Gyula-gyakorló előtt futott a járdán a kerékpárút, ott visszabontották később az egészet, mikor rájöttek, hogy akár súlyos sérülések is születhetnek. Most is vissza fogják majd bontani, ugyanis az eredeti terveken nem látszik ez a megoldás (lásd képünkön a galériában - a szerk.)” – így az aktivista, hozzátéve, hogy itt most egy 80 centis járdaszakasz fut a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának bejárata előtt, majd egy kétirányú kerékpárút és egy buszmegálló. Elmondása szerint olyan tömegek mozognak majd itt bizonyos időszakokban, hogy elkerülhetetlen lesz, ha nem is a baleset, de a konfliktushelyzet mindenképp. „Itt olyan infrastruktúrát alakítanak ki, amelyen nem lehet betartani a KRESZ szabályait, ez pedig fokozza a veszélyforrásokat. Egy COWI-felmérés szerint Szegeden az emberek 9 százaléka közlekedik rendszeresen kerékpárral, 46 százalék tömegközlekedési eszközzel, 22 százalék autóval, a többi pedig vegyesen. Ezzel a megoldással csak a 22 százaléknyi autóhasználó jár jól” – szögezte le az aktivista hozzátéve, hogy ő az érintettek közül mindenkit meghívott, de sem a tervező, sem a menedzsment nem jött el, jelen voltak viszont az egyetem képviseletében a gazdasági kar munkatársai, a biciklis klub egy-két tagja, a környéken lakó néhány polgár és a körzet fideszes képviselője, Farkas László. A Gazdaságtudományi Kar dékáni hivatalának vezetője, Szakál Péter elmondta, hogy évek óta próbálnak egyeztetni a várossal, hogy a buszmegállót, ha lehet tolják el a bejáratuk elől. Eleinte volt is fogadókészség a városházán az ügyben, de most még rosszabb lett a helyzet. Azóta hiába próbálják felvenni a kapcsolatot az illetékesekkel, nem sikerül. Az egyik közelben lakó polgár pedig egy még nagyobb problémát vizionált. Szerinte azzal, hogy megcsinálják a Kálvária e szakaszán a füves villamospályát elzárva azt teljesen a forgalomtól, a gyakran erre közlekedő mentők könnyen olyan dugóba kerülhetnek, ahonnan nincs kiút, hiszen a kőakadályoktól lehet, hogy nem tudnak rámenni a sínpályára, az autók meg nem tudnak lehúzódni, egyedüli megoldás csak a járdára felhajtás lehet.
A Szeged Pólus Kft. válasza a problémára
Szerkesztőségünk már október 27-i cikke előtt jelezte a problémát a villamosprojektet menedzselő városi cégnek, a Szeged Pólus Kft.-nek, s a következő igen szűkszavú választ kapta: „A Kálvária sugárút nagykörúton belüli szakaszán a páratlan oldalon kerékpárút épül a faltól falig megvalósuló felújítás részeként. A kérdéses SZTE GTK előtti szakaszon kompromisszumos megoldás született: a rendelkezésre álló felületen kellett kialakítani a járda és a buszmegálló mellett a kerékpárutat, így biztosítva a folyamatos kerékpárút-összeköttetést a Belváros felé” – olvasható a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.