A zsombolyai városnapok vendége volt egy nagykikindai (Szerbia) küldöttség, amelynek tagja Marossy Zoltán Temes megyei alprefektussal és a Temesvár–Zsombolya–Nagykikinda–Oroszlámos–Szeged vasútvonal helyreállításáról tárgyaltak.
A 112 km hosszú Temesvár–Szeged vasútvonalat 1857. november 15-én avatták fel, és közel száz évig élénk vasúti forgalmat bonyolítottak le rajta. Az 58 kilométeres Temesvár–Zsombolya–Nagykikinda szakaszon nemrég még közlekedett egy nemzetközi személyvonat, a többi használaton kívül van. A Temesvár–Szeged vasútvonal helyreállításának összköltsége ma már jóval meghaladná a 200 millió eurót, ebből a legnagyobb tételt az újszegedi vasúti híd megépítése jelentené.
„A szerbiai küldöttség tagja volt
Bláth József
közgazdász, az Észak-Bánát körzet közlekedési szakbizottságának a képviseletében, akivel már az 1990-es évek végén a Temesvár és Szeged közötti vasúti közlekedés újraindításának szükségességéről tárgyaltunk – nyilatkozta a Nyugati Jelennek
Marossy Zoltán
. – A nagykikindaiak és az Észak-Bánát körzet községei ennek a vasútvonalnak a helyreállításától és ezzel párhuzamosan egy gyorsforgalmi útnak a kiépítésétől várják a térség gazdasági fellendülését, mert jelenleg úgy érzik, a vasúti és a közúti forgalom szempontjából egyaránt zsákutcában vannak. A hagyományos Temesvár–Nagykikinda–Oroszlámos–Szeged vasútvonal helyreállítását mi is támogatjuk, a gondunk csupán az, hogy az Európai Unió ebben nem érdekelt, ők a 4-es és a 10-es vasúti korridorok kiépítésében gondolkodnak. A magyar fél is csak hosszú távon érdekelt e vasútvonal helyreállításában, ráadásul nekik kellene helyreállítani az újszegedi vasúti hidat, amelyet 1944-ben lebombáztak, majd felrobbantottak. A gyorsforgalmi út kiépítésében Temes megye kevésbé érdekelt. Ebben a helyzetben én csak annyit tudtam ígérni a vajdaságiaknak, hogy szeptemberben kezdeményezni fogom Temes megyei szinten is egy közlekedési munkacsoport létrehozását, amely ezzel a kérdéssel foglalkozik.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.