Közélet

Szegedi parkolás: trükkös pluszbevételek?

Szegedi parkolás: trükkös pluszbevételek?

2009. december 14., hétfő
Szegedi parkolás: trükkös pluszbevételek?

A „drága” szegedi parkolás

Nem csak a hazai viszonylatban kiemelkedően drága parkolójegyekből van bevétele Szegednek: a „lopós autó” is elviheti a szabálytalan helyen parkolókat, a kocsik kiváltásért pedig – akárcsak másutt – fizetni kell. Ezzel még nem is lenne gond, ám a parkolóövezeteket jelző táblák megtévesztő módon vannak több helyütt is kihelyezve, így azok kocsiját könnyen elvihetik, akik „bedőlnek” a jelzéseknek. A fent említett táblán láthatjuk, hogy épp melyik zónában vagyunk – vagyis mennyit kell fizetnünk a parkolásért –, nyugodtan leállunk gépjárművünkkel a tábla után, hiszen a parkolás megengedett. Ám mivel pár méterrel arrébb az útra záróvonal van felfestve, megszegtük a KRESZ-t, ezért elszállítják a kocsinkat. Ezt a példát Porteleki János mesélte el a SZEGEDma.hu-nak. Még tavaly az Imre utcában állt le kocsijával, és mire visszaért, járművét már elvitte a „sárga autó.” A közeli boltos elmondta neki: naponta több autót is elvisznek onnan, azaz bevett gyakorlatnak számít. Porteleki kifizette az autó elszállításáért felszámolt díjat, majd felkereste a közterület-felügyeletet, jelezte feléjük és a Szeparknál is, hogy megtévesztő a tábla, mert ha ott leáll valaki, akkor a többi közlekedőt a záróvonal átlépésére kényszeríti. Ilyen szituációt kapott lencsevégre egy másik utcában fotós kollégánk (első képünkön). „A Szeparknak az volt az álláspontja, hogy a kihelyezett tábla csak tájékoztató jellegű” – mondta el portálunknak Porteleki.
Azt nem vonta kétségbe, hogy rossz helyen parkolt, pusztán azt szerette volna elérni, hogy mást ne tévesszen meg az adott tábla, és ne kelljen tizenezer forintot fizetnie kocsija kiváltásért. Reklamálásának mégis lett kézzel fogható eredménye: nevezetesen, hogy az említett Imre utcai táblát 24 órán belül arrébb helyezték. A közterület-felügyelet ezt nem tudta elérni, hiába jelezte korábban a parkolási társaságnál, hogy rossz helyen volt a parkolást engedélyező tábla (második képünkön Porteleki János azt mutatja, hol volt a tábla eredetileg). Porteleki János azt tartja felháborítónak, hogy vajon hány embert büntethet meg a Szepark ilyen módon, hogy félrevezető táblákat helyeznek ki. Mert amennyiben a Mérey utcában megfelelő táblát tudnak kihelyezni (harmadik képünkön), akkor másutt miért nem? Az önkormányzatot is felkereste Porteleki, mert szerette volna elérni, hogy másokat ne büntessenek meg azért, mert „becsapja őket egy tábla.” A várostól kapott levélben leírták, hogy a parkolási övezetet jelző táblát 1997-ben helyezték ki, és később, amikor stoptáblát helyeztek ki, illetve záróvonalat festettek fel, „a tábla áthelyezésére akkor intézkedés nem történt.” Vagyis elismerték, hogy nem intézkedtek a tábla áthelyezéséről a záróvonal felfestésekor. A levél végén pedig megemlítik, hogy szabálysértési bírságot nem szabtak ki, és eljárást sem kezdeményeztek, holott ehhez joguk lett volna. Így Porteleki Jánosnak az autója elszállításáért kellett fizetnie „mindössze.” Az eset több kérdést is felvet: miért szedik tovább a pénzt a büntetésekből ahelyett, hogy arrébb helyeznék a táblákat a forgalmi rend változásakor; és vajon ha egy városi tábla nem írja felül a KRESZ-t, akkor miért nem szerepel a táblán, hogy pusztán tájékoztató jellegű? Ha pedig nem kell máshová helyezni a helyi parkolási zónát jelző táblát függetlenül attól, hogy záróvonalat festettek az útra, akkor az Imre utcában miért helyezték mégis arrébb Porteleki János reklamálása után 24 órával?

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.