Ez a hír is érdekelheti
Jelentősen megnő a személy- és áruforgalom: szükség lehet a szegedi vasúti pályaudvar fejlesztésére

Lázár János a lengyel modellt tartja követendőnek.
Lázár János építési és közlekedési miniszter legújabb bejegyzésében a vasútállomások fejlesztéséről beszélt, hangsúlyozva, hogy a jelenlegi finanszírozási modellek nem biztosítanak elegendő forrást a hosszú távú fejlesztésekhez és az állomások minőségének megőrzéséhez.
A miniszter szerint a magyar vasúti infrastruktúra modernizálásának kulcsa a magántőke bevonása, amely nemzetközi szinten már bevált megoldásnak számít.
Lázár példaként hozta fel Lengyelországot, ahol az állami és magánbefektetők együttműködésével bevásárlóközpontok és irodaházak épültek a vasútállomások mellé, így biztosítva a pénzügyi fenntarthatóságot. Emellett Svédországban piaci alapon működő társaságok üzemeltetik az állomásokat, míg Portugáliában koncessziós modellben végzik az állomásfelújításokat és üzemeltetést. Nagy-Britanniában pedig a helyi közösségek és magánbefektetők bevonásával valósítanak meg ingatlanberuházásokat.
A miniszter hangsúlyozta, hogy Magyarország számára a lengyel modell lehet a legmegfelelőbb kiindulópont, és a cél továbbra is az, hogy az utasok minőségi szolgáltatásokat kapjanak. A bejegyzésben kiemelte: minden lehetséges fejlesztési lehetőséget ki kell használni annak érdekében, hogy a magyar vasútállomások európai színvonalúvá váljanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.