A Costa Coffee és az Opinio felmérése szerint a megkérdezettek majdnem fele legfeljebb 20 000 forintot költ a karácsonyi vacsorára, 16 százalékuk 20 ezer és 30 ezer forint között szán erre a célra.
A Costa Coffee tájékoztatása szerint a magyarok 6 százaléka 30 ezer és 50 ezer forint között, 4 százaléka több, mint 50 ezer forintot tervez áldozni az ünnepi fogásokra. Ugyanakkor a válaszadók negyede nem költ erre, mivel vagy vendégségbe megy, vagy nem ő fizeti a karácsonyi vacsorát.
A megkérdezettek 35 százaléka ugyan vesz ajándékot, de előre megbeszélt összeghatár alatt teszi azt. Minden negyedik válaszadó kifejezetten hasznos, a mindennapi életben szükséges dolgokat vásárol, míg a válaszadók ötöde egyáltalán nem vesz idén ajándékot.
A megkérdezettek 8 százaléka költ prémium ajándékokra, például magas minőségű kávéra, ugyanennyien számoltak be arról is, hogy a vásárlás közben néha "elszalad velük a ló", és sokat költenek ajándékra. Érdekes, hogy mindössze a válaszadók 5 százaléka gondolkodik saját készítésű ajándékokban
- közölte a Costa Coffee.
A felmérésben megkérdezték, hogy mi az a három dolog, amit örömmel elhagynának a karácsonyból. Az élen a bevásárlás és tömeg, az extra kiadások, és a tökéletességre törekvés, valamint az ezzel járó feszültség állt.
A Costa Coffee és a Caffe Vergnano kizárólagos forgalmazója Magyarországon a Coca-Cola HBC Magyarország. A kutatást az Opinio a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából 2023 decemberében 1151 fő megkérdezésével készítette. A minta reprezentatív a magyar 16-59 éves korú, okostelefonnal rendelkező lakosságra, kor, nem, végzettség, lakóhely típusa és földrajzi elhelyezkedése szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.