A Biztonságos Internet Nap alkalmából bárki letesztelheti a Telenor kérdőívével, hogy mennyire használja tudatosan az internetet.
A mobiltársaság fontos célkitűzése annak tudatosítása, hogyan lehet az online tér a lehető legjobb célokat szolgáló, hasznos és biztonságos közeg mindenkinek. Tavaly ennek szellemében országszerte több mint 4 ezer diákot oktatott biztonságos nethasználatra. A Telenor Magyarország
bárki kitöltheti, aki szeretné felmérni a biztonságos internethasználatra, az online térben való veszélyekre vonatkozó saját tudását. A valós élethelyzetekre vonatkozó kérdések többek között adatbiztonsággal, internetes zaklatással és digitális lábnyommal kapcsolatos témákról szólnak. A pár perc alatt kitölthető kérdőívvel a társaság célja, hogy felmérje saját közösségimédia-követőinek tudatosságát. A Telenor csökkenteni szeretné a technológia segítségével a társadalmi egyenlőtlenségeket és segíteni kívánja a korszerű, digitális oktatás terjedését.
2017-ben több mint 4 ezer diákot ért el biztonságos internet oktatásával.
A vállalat önkéntes munkatársai országszerte összesen 150 órában tartottak oktatást 1600 diáknak, többek között a Digitális Témahét programsorozat keretében, amelyhez a Telenor digitális oktatási programja, a
révén csatlakozott. Az önkéntesek szerepet vállaltak a Momentán Társulattal és a TanárBlog szakembereivel közös interaktív programban is. Az improvizációs színházi elemeket és játékos feladatmegoldásokat tartalmazó foglalkozásokat szerte az országban 9 alkalommal tartották meg középiskolásoknak – köztük a Hipersuli, az E-tanoda és a Kórházsuli programokban részt vevő fiataloknak.Emellett több Telenor-munkatárs saját gyermeke osztályában is tartott tudatosító foglalkozást a Hipersuli TudatosNet tananyagait felhasználva. A nyári szünidőben pedig a MOBIDIK - Mobil Digitális Iskolaközreműködésével az Erzsébet táborokban táborozó iskolások beszélgethettek a témáról szakértők közreműködésével.
A gyermekek segítőit képzi a Telenor Csoport
A Biztonságos Internet Nap alkalmából a Telenor Csoport bejelentette, hogy együttműködésre lép a telefonos gyermeksegély-szolgálatokat tömörítő nemzetközi szervezettel, a Child Helpline Internationallel. Ennek keretében egy, a gyermekek online védelmét segítő online képzési modult indítottak gyermeksegély-vonalak munkatársai és önkéntesei számára. A jelenleg angol nyelven elérhető képzési anyag alapvető ismereteket ad a gyerekek online biztonságáról és digitális készségeiről, olyan praktikus helyzetek bemutatásával, amellyel a szakemberek is találkozhatnak mindennapi munkájuk során – mint például az online zaklatás. A szervezet adatai szerint 2016-ban világszerte közel 24 millió gyermek fordult gyermeksegély-szolgálathoz. Kép forrása: Telenor Hungary
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.