Gazdaság

Bevált a pihenőkártya, felpörgött a belföldi forgalom

Bevált a pihenőkártya, felpörgött a belföldi forgalom

2020. október 1., csütörtök
Bevált a pihenőkártya, felpörgött a belföldi forgalom

Az is fontos gazdaságmentő lépése a kormánynak, hogy a dolgozók rekreációjának támogatásán túl a járványhatásnak különösen kitett turizmusban nagyon széles körben biztosított gyors bevételeket, ráadásul jelentős összegekben – írja a Magyar Nemzet.

Muszáj élénkíteni a belső keresletet általánosan és az egyes fogyasztási területeken célzott támogatásokkal is. A COVID-19 miatti válság évében másodszor bizonyított az újraindulást követő nyári szezonban a legnépszerűbb kafetéria, a Széchenyi Pihenőkártya, ami a jegybank szerint is hatásos, mivel mostani javaslataik között megemlítik a fogyasztásösztönzés további eszközeként.

A kormány tehát sikeresen vetette be az első hullámra adott válaszok között a belföldi turizmust ösztönző Szép-kártyát, amelynek összes adóterhét előbb június 30-ig, majd az év végéig 15 százalékra csökkentette, egyúttal még a tavaszi gazdaságvédelmi akcióterv részeként megduplázta a béren kívüli juttatás idén elkölthető összegeit.

A döntés telitalálat mindkét oldalon: a legnagyobb kártyakibocsátó, az OTP Pénztárszolgáltató legutóbbi, elérhető adatai szerint idén június-júliusban a cégek 60 százalékkal több pénzt utaltak el a dolgozók számláira, mint tavaly ilyenkor. A jelentős növekedést a kibocsátó szerint egyértelműen a a belföldi turizmus és vendéglátás megsegítését célzó tavaszi rendkívüli jogszabály-változások idézték elő.

Az MKB Bank a nyár végén jelezte: a biztató évkezdet, majd az április-májusi visszaesések után a nyár különösen kedvező hatással volt a költésekre. Történelmi eredmény született: pihenőkártya-tulajdonosok száma alapján a második legnagyobb kibocsátónak számító bank Szép-kártyáinak közel tíz éves működése során első alkalommal, 2020 júliusában haladta meg az egy havi költések összege a 3 milliárd forintot. Az augusztus újabb csúcsot hozott, amikor meghaladta a 3,7 milliárd forintot a magyar turisták költekezése a kafetéria keretein belül.

Az OTP-nél jegyzett több mint másfél millió kártyabirtokos a nyár első két hónapjában közel 40 százalékkal költött többet, mint egy évvel ezelőtt, ez területenként a dél-dunántúli régióban például júniusban és júliusban 57 százalékos növekedést jelent, illetve a Balatonon is közel másfélszeresére emelkedtek a vállalkozásokhoz befolyt összegek.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.