Gazdaság

A járvány alatt sem áll le a tram-train építése

A járvány alatt sem áll le a tram-train építése

2020. március 30., hétfő
A járvány alatt sem áll le a tram-train építése

Zavartalanul zajlik a tram-train építkezése a járvány idején Szegeden és Hódmezővásárhelyen. Ezekben a hetekben kezdődik egy karbantartótelep, remíz építése Szeged rendező-pályaudvarán - írja a Magyar Nemzet.

A lap cikke szerint módosította a napokban a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő és a kivitelező Homlok Építő Zrt. a Szeged–Hódmezővásárhely között létesítendő ­tram-train építési szerződését az uniós közbeszerzési értesítő hirdetménye szerint. A kivitelezési összeg nem változott, az érintett szerződés vállalkozói díja 3,2 milliárd forint. Az érintett feladat a tram-train járműveinek takarítására és karbantartására szánt járműtelep építése Szeged-Rendező állomáson. A remízben nyolc jármű rendszeres karbantartásait lehet majd elvégezni. A vasbeton pillérvázas járműkarbantartó épülete három fő egységből áll majd.

Egy nagy belmagasságú, teljes hosszán daruzott, két javítóvágányos karbantartócsarnokból, egy nagy belmagasságú, középaknás esztergacsarnokból, valamint a karbantartócsarnok északi oldalfalához csatlakozó, földszintes kialakítású, kiszolgáló épületrészből. Hódmezővásárhelyen ősszel már próbaüzem kezdődik, az év végére pedig a nagyvasúti vonalon teljes lehet a közlekedés. A nagyvasúti részen folyamatosan dolgoznak, minden esély megvan arra, hogy decemberben helyreáll a Békéscsaba–Hódmezővásárhely–Szeged közötti nagyvasúti közlekedés.

Az egész világon komoly gondokat okoz a koronavírus, azonban a tram-train munkálatai folytatódnak. Konda Imre főmérnök elmondta, hogy jelenleg 25-30 fő dolgozik otthonról: ők azok, akik a tervezéssel, illetve a papírmunkával foglalkoznak. Az építkezésen körülbelül harminc munkás dolgozik kis csoportokban, a személyes érintkezést kerülik, valamint kézfertőtlenítő is a rendelkezésükre áll. Ezenkívül a csoportvezető minden reggel ellenőrzi, hogy ­egészségesek-e a munkások. A szakember kifejtette, hogy jelenleg nincs csúszás. A vállalkozók nem jeleztek anyag- vagy alkatrész­hiányt, azonban ez a jelenlegi helyzetre igaz. A tram-train járművei Spanyolországban, Sevillában készülnek, és Olaszországból is érkeznek alkatrészek, így a járművek esetében elképzelhető némi csúszás.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.