Bár nekünk többen is azt mondták, hogy a cég csődbe ment, ez így nem állja meg a helyét. így tudták ezt a Citybike ügyfélszolgálati irodájának a helyén működő szociális szövetkezet dolgozói, és egy mára megszűnt kerékpártároló közelében található gyorsétterem alkalmazottjai is. Az igazság viszont ennél árnyaltabb. A cég nem ment csődbe, sőt, nagyon is működik, de nem úgy, ahogy azt eddig megszoktok. Tény, hogy az ügyfélszolgálati irodát 2016 decemberében bezárták, mert olyan kevesen jártak be hozzájuk, hogy annak fenntartása teljesen feleslegessé vált. Az is igaz, hogy az Árpád téren megszüntették a kerékpártárolókat, de még ez sem jelenti azt, hogy a cég is megszűnt volna. Maga a rendszerük teljes mértékig elektronikusan működik, így nem szükséges számukra az élő munkaerő, így emiatt gondolhatták többen is, hogy a cég már nem él. Szabó László azt is elárulta nekünk, hogy már a 2015-ös év is gyakorlatilag ügyfélforgalom nélkül zajlott le az irodában, eltekintve néhány kósza betévedőtől, akik egy-egy tálca süteményt vittek be nekik, mert annyira elnyerte tetszésüket a rendszer.
Nagy probléma a rongálás!
Az Árpád téren korábban üzemelt tárolót egyébként nem pusztán csak a kihasználatlanság miatt számolták fel, hanem mert azon a területen magas volt a rongálásból fakadó kár.
Párizsban is probléma a rongálás.„Amikor véget ért az iskolaidőszak, és elkezdődött a nyári szünet, egész egyszerűen eltűntek a kerékpárokról először a csengők, majd minden, ami mozdítható volt.” A rongálásokat megelőzni, és szankcionálni sem tudták. A rendőrséghez a pár száz forintos tételek miatt nem szerettek volna fordulni, a kameráknak meg tapasztalataik szerint semmi visszatartó ereje nem volt. Az esetek kapcsán László egyetlen pozitívumot tudott mondani, hogy lopás szerencsére sosem történt, és azt is megjegyezte, hogy a rongálások nem számítanak hungaricumnak, mert a Citybike-hoz hasonló rendszerek Európa szerte mindenhol küzdenek ezzel.
A kölcsönzés mindenhol veszteséges.
„Magyarországon egy olyan rendszer van, ami nem önkormányzat által finanszírozott, ez pedig a Citybike Szeged. Minden más esetben az önkormányzat valamilyen szinte benne van, tehát az adókból tartják fent.” László ezt annak kapcsán említette meg, hogy tisztázza, ami valódi értéknek számít a kerékpárkölcsönzésben, az a mögötte lévő technológia, nem pedig maga a kerékpárkölcsönzés.
Így nézhetnek majd ki az új kerékpárok.Nagy változások jönnek.
Konkrétan a mostani rendszer, illetve a kerékpárok közül azok, amik nem szállodák mellett vannak, körülbelül egy hónapon belül el is tűnnek majd a városból, ugyanis a cégnek eleve az volt acélja, hogy a városba látogató turisták tudjanak használni. A cég projektmenedzsere ehhez még azt is hozzátette, hogy magának a Citybike-nak az egyéb használata meglátása szerint drága a felhasználóknak, azaz a mindennapi használatra a helyi lakosoknak nem éri meg. Ezen kívül egy új, külföldi mintán alapuló rendszerben kívánnak majd működni. Az új kerékpároknak tárolója már nem lesz. A bicajokban úgynevezett okos agy lesz, ami nyomon tudja annak a helyét követni. ez mobilapplikáción keresztül tudjuk majd őket lefoglalni, majd a használat után a városon belül bárhol lerakhatjuk őket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.