Gazdaság

Idősek a célkeresztben: 30 millió forintos bírság az ACN-nek

Idősek a célkeresztben: 30 millió forintos bírság az ACN-nek

2014. december 3., szerda
Idősek a célkeresztben: 30 millió forintos bírság az ACN-nek

Mintegy 30 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal az ACN Communication Hungary Kft.-nek. A cég ügynökei főként időseket céloztak meg kedvezőbb telefonszolgáltatást és előfizetői szerződést ígérve, miközben aktuális szolgáltatójuk képviselőjeként adták ki magukat. Az ACN-nek már nem ez az első jogsértő esete.

A GVH fogyasztói panaszok alapján indított eljárást az ACN ellen. A legtöbben azt kifogásolták: tudtukon kívül úgy kötöttek szerződést a céggel, hogy meglévő előfizetésük mellé újabb költségekkel gyarapodtak a havi kiadások. Saját szolgáltatójukkal kapcsolatban azonban több felmerülő díjat is elhallgattak, így arról a becsapott ügyfelek nem tudtak, hogy cégük más telefonszolgáltatók hálózatára csatlakozva külön havidíjért cserébe biztosíthat csak kedvezőbb árakat. Tehát ahelyett, hogy spóroltak volna, a meglévő mellé további számlát kaptak az előválasztási szolgáltatást nyújtó ACN-től. A cég elsősorban idős, jóhiszemű embereket célzott meg. A Magyar Nemzet november 25-i számában megjelent: egyik esetben az elmarasztalt vállalat ügynöke egy Invitel-szerződéssel rendelkező ügyfélnél csengetett, majd arról érdeklődött, át kíván-e állni másik szolgáltatóhoz. Mivel így nem járt sikerrel, megkérte a nyugdíjast, írjon alá egy papírt, amivel hitelesíti a nemleges választ. A hónap végén azonban levél érkezett a nyugdíjashoz, amelyben új ügyfélként üdvözölték, a mellékelt csekkel pedig világossá vált, előfizetése mellett mostantól az ACN-nek is fizetheti a havidíjat. Az ügyfeleknek átadott dokumentumok nem feleltek meg az előírásoknak, az üzletkötők gyakorlata pedig nélkülözte a szakmai gondosságot. A hivatal súlyosbító körülményként tekintette azt a 2011-es eljárást, amely során kiderült, a szolgáltató tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben. Akkor 5,5 millió forintra büntették őket. Enyhítő körülmény volt, hogy az ACN több intézkedést is bevezetett az ügynökök ellenőrzése és a fogyasztói garanciák növelése érdekében, az utólagos tájékoztatásokkal egyes hiányosságokat orvosolhatott, és a visszafizetésekkel a fogyasztói károkat igyekezett enyhíteni - írja a GVH közleményében.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.