Mintegy 30 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal az ACN Communication Hungary Kft.-nek. A cég ügynökei főként időseket céloztak meg kedvezőbb telefonszolgáltatást és előfizetői szerződést ígérve, miközben aktuális szolgáltatójuk képviselőjeként adták ki magukat. Az ACN-nek már nem ez az első jogsértő esete.
A GVH fogyasztói panaszok alapján indított eljárást az ACN ellen. A legtöbben azt kifogásolták: tudtukon kívül úgy kötöttek szerződést a céggel, hogy meglévő előfizetésük mellé újabb költségekkel gyarapodtak a havi kiadások. Saját szolgáltatójukkal kapcsolatban azonban több felmerülő díjat is elhallgattak, így arról a becsapott ügyfelek nem tudtak, hogy cégük más telefonszolgáltatók hálózatára csatlakozva külön havidíjért cserébe biztosíthat csak kedvezőbb árakat. Tehát ahelyett, hogy spóroltak volna, a meglévő mellé további számlát kaptak az előválasztási szolgáltatást nyújtó ACN-től. A cég elsősorban idős, jóhiszemű embereket célzott meg. A Magyar Nemzet november 25-i számában megjelent: egyik esetben az elmarasztalt vállalat ügynöke egy Invitel-szerződéssel rendelkező ügyfélnél csengetett, majd arról érdeklődött, át kíván-e állni másik szolgáltatóhoz. Mivel így nem járt sikerrel, megkérte a nyugdíjast, írjon alá egy papírt, amivel hitelesíti a nemleges választ. A hónap végén azonban levél érkezett a nyugdíjashoz, amelyben új ügyfélként üdvözölték, a mellékelt csekkel pedig világossá vált, előfizetése mellett mostantól az ACN-nek is fizetheti a havidíjat. Az ügyfeleknek átadott dokumentumok nem feleltek meg az előírásoknak, az üzletkötők gyakorlata pedig nélkülözte a szakmai gondosságot. A hivatal súlyosbító körülményként tekintette azt a 2011-es eljárást, amely során kiderült, a szolgáltató tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben. Akkor 5,5 millió forintra büntették őket. Enyhítő körülmény volt, hogy az ACN több intézkedést is bevezetett az ügynökök ellenőrzése és a fogyasztói garanciák növelése érdekében, az utólagos tájékoztatásokkal egyes hiányosságokat orvosolhatott, és a visszafizetésekkel a fogyasztói károkat igyekezett enyhíteni - írja a GVH közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.