A közlekedési fejlesztéseket támogató uniós források lehívásában a korábban tervezetthez képest jóval előbbre tart a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., ez az egyik fő oka a vasút- és útfelújítások kapcsán megkötött szerződések növekedésének - közölte a NIF hétfőn, a Központi Statisztikai Hivatalnak (KSH) az építőipari termelés augusztusi adatait közlő gyorsjelentésére reagálva.
A KSH hétfőn közzétett jelentése szerint az augusztusban kötött új szerződések volumene 0,5 százalékkal nagyobb volt az egy évvel ezelőttinél. Az épületek építésére kötött szerződések volumene egyötödével csökkent, míg az egyéb építmények építésére kötötteké 20,7 százalékkal nőtt a 2011. augusztusihoz viszonyítva. Ez utóbbi növekedés az útépítési, vasút-felújítási munkákra, közmű- és vezetéképítésre kötött szerződéseknek köszönhető - közölte a KSH. A NIF tájékoztatása szerint a Közlekedési Operatív Program csaknem 2.000 milliárd forintos keretéből a közútra, gyorsforgalmi utakra és vasútépítésre használható források 63 százalékát már sikerült lekötni. Ennek az eredményeként épült meg az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza, valamint ennek keretében bővítették az M0-ás déli szektorát. Október végén helyezik forgalomba a Balatonendréd-Lulla összekötő utat. Az év végéig a többi között átadják a 76-os főút Zala megyei szakaszának főpályáját, valamint a 4-es főút debreceni elkerülőjét, és befejeződik az út Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszának korszerűsítése is, több mint 26 kilométeres hosszban. Folytatódik az M43-as építése Makótól az országhatárig, és bővül a 86-os főút Szombathely-Vát szakasza - közölte a NIF. A társaság közleménye szerint a vasúti fejlesztések terén az uniós források lekötése már 80 százalékon áll. A rendelkezésre álló 600 milliárd forintos keretből 470 milliárd forintra már van előkészített, vagy elindított, kivitelezés alatt lévő beruházás. Ebből a pénzből újítják fel a Tárnok és Székesfehérvár közötti vonalszakaszt, amelyet ebben az évben átadnak. További kiemelt fejlesztés folyik egyebek mellett a Pilisvörösvár-Piliscsaba és a Piliscsaba-Esztergom, a Kelenföld-Tárnok, a Gyoma-Békéscsaba, illetve a Szajol-Püspökladány vonalakon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.