A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) a belföldi turizmus élénkítését várja a SZÉP kártyától, amelynek forgalma a szállodákban, kereskedelmi szálláshelyeken olyan ütemben bővül, hogy a nyaralási szezonban, majd a későbbi hónapokban meghaladhatja az üdülési csekk korábbi forgalmát is.
A szövetség az MTI-nek eljuttatott közleményében emlékeztet rá, hogy az üdülési csekknek az elmúlt években meghatározó szerepe volt a szállodák vendégösszetételének, forgalmának alakulásában. Amíg a 2000-es évek elején a magyarországi hotelek vendégéjszakáinak a 30 százaléka, addig néhány évvel később már közel fele magyar vendégekhez volt kapcsolható. Egyes vidéki szállodákban – a Balaton mellett, Sopronban, Hajdúszoboszlón – a hazai vendégéjszakák száma elérte a 70-80 százalékot is. A 2008-2010 között évente felhasznált 45-50 milliárd forint értékű csekknek körülbelül a felét a kereskedelmi szálláshelyeken váltották be. Az üdülési csekket felváltó SZÉP kártya bevezetését az MSZÉSZ kezdettől támogatta, mivel alacsonyabb jutalék fizetésével jár. A kártya bevezetésével járó – döntően technikai jellegű – problémák megszűntek, illetve lényegesen csökkentek - hangsúlyozzák. A SZÉP kártyát kibocsátó bankok alkalmassá tették termináljaikat egymás kártyáinak elfogadására, így nem szükséges egy-egy szolgáltatónál – legyen szó szállodáról, étteremről, panzióról – három terminált elhelyezni. Az viszont elengedhetetlen, hogy a SZÉP kártyát elfogadni kívánó vállalkozások mind a három bankkal szerződjenek - hívják fel a figyelmet. A három pénzintézet - az OTP, a K&H és az MKB - eddig több mint 700 ezer SZÉP Kártyát bocsátott ki, ezekkel a kártyatulajdonosok már több mint 19 milliárd forint értékben fizettek. Az NGM korábbi közlése szerint július végéig a Széchenyi Pihenő (SZÉP) Kártyákra összesen 50 milliárd forintot töltöttek fel a munkáltatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.