Piaci igények hívták életre a 100%-ban magyar tulajdonú Széchenyi Kereskedelmi Bankot, melynek egyik fő célja, hogy a hazai vállalkozások, köztük az agárvállalkozások partnere legyen.
„A tulajdonosnak és azoknak a bankároknak, akik összeálltak a Széchenyi Kereskedelmi Bank elindításában az volt a céljuk, hogy ne csak szimplán egy magyar bankot alapítsanak, hanem olyat, amely európai szintű szolgáltatásokat és európai szintű termékeket tud nyújtani az ügyfelei számára” - fogalmazott
Székely András
. A 2008-ban alapított, s tavaly teljesen megújult Széchenyi Kereskedelmi Bank üzletfejlesztési igazgatója hangsúlyozta, együttműködésük van a hazai hitelszövetkezetekkel, így elmondható, hogy országos lefedettséggel tudják együtt kiszolgálni az ügyfeleket. „A magyar vállalkozások, köztük az agárvállalkozások partnereivé szeretnénk válni, és nem csak a szlogenek szintjén támogatni őket, hanem valódi termékekkel” - tette hozzá. Székely szerint ez a fajta értékteremtés nem csak a bank számára fontos, hiszen e két szektor segítése, megerősödése egész Magyarországnak az érdeke. „Ezeknek a vállalkozásoknak a segítésével, felemelkedésével nemcsak a nemzetgazdaságot és az országot tudjuk segíteni, hanem azokat az alkalmazottakat is, akik ezeknél a vállalkozásoknál dolgoznak. Ők pedig szintén ügyfeleinkké válhatnak” - fűzte hozzá.
Székely Andrástól
megtudtuk, a Széchenyi Kereskedelmi Bank nagy hangsúlyt fektet a személyes kapcsolattartásra és az innovációra egyaránt, az internetes banki szolgáltatások mellett a későbbiekben mobiltelefonon keresztül is le kívánnak majd jutni az ügyfelekhez. A tavaly nevet változtatott, s teljesen megújult bankkal kapcsolatban az üzletfejlesztési igazgató kifejtette, jelenleg még a felkészülési időszakban vannak, de már bevezették az internetes banki szolgáltatásokat, illetve van bankkártyájuk is. „Haladunk tovább, rengeteg célunk van, hamarosan elkészül a honlapunk is, emellett folyamatosan újabb és újabb termékeket készítünk” - mondta el. Bankcsoportról van van szó a Széchenyi esetében, vagyis nem csupán kereskedelmi banki tevékenységet látnak el, hanem a bankcsoportba tartozik egy faktorcég, egy lízingcég és egy önkéntes nyugdíjpénztár is.
Most nehezebb a bankok iránti bizalomról beszélni, mint pár évvel ezelőtt Székely András szerint, hiszen a gazdasági válság előtt könnyebb volt a pénzintézeteknek. „Most általánosságban elmondható, hogy megszűnt ez a korábbi bizalom, részben a bankok értékesítési politikája miatt, ahogy például a nehéz helyzetbe került ügyfelek egy részével bántak” - vélekedik. Ezen felül hiányolja egyeseknél az együttműködési készséget, illetve a gazdaság felemelkedésében való részvételt is. Ez az általános bizalomvesztés újonnan induló Széchenyi Banknál nem jelentkezik hátrányként, viszont nekik is el kell nyernünk az ügyfelek bizalmát. „Azt gondoljuk, ezt azzal tudjuk elérni, ha nem csak szlogenekben és hírekben szerepelünk, hanem úgy nyújtunk partnereinknek szolgáltatásokat, hogy ők legyenek, akik erről mesélnek, akik továbbviszik a hírét. Valószínűleg így tudjuk leghamarabb felépíteni a bank iránti bizalmat” - vallja az üzletfejlesztési igazgató. Székely András bizonyos átrendeződésekre is számít a bankok piacán, hiszen hazánkban jelenleg kevés szövetkezeti típusú bank van, ellentétben Ausztriával vagy épp Németországgal, így a szakember ezek megerősödésére számít. A Széchenyi Kereskedelmi Bank stratégiai partnerséget alakított ki hazai hitelszövetkezetekkel, hiszen célokban, értékrendben, abban ahogy az ügyfelekről gondolkodnak, vagy ahogyan a felelősségteljes banki szolgáltatásokról gondolkodnak, hasonló elveket vallanak. „Szeretnénk olyan partnerbank lenni, egy olyan támogató a hitelszövetkezetek részére, akinek a segítségével egyre több és egyre újabb szolgáltatást tudnak bevezetni és az ügyfeleik számára biztosítani. Ennek az első példája a bankkártya, amit most vezettünk be” - tette hozzá.
A tizenöt éves múltra visszatekintő, s jelenleg mintegy 7000 tagot számláló Szentesi Hitelszövetkezet ügyvezető igazgatója,
Holman István
elmondta, három alapvető szolgáltatásuk van: hitelezés, számlavezetés és a betételfogadás. A mai fejlett világ azonban megköveteli, hogy újabb szolgáltatásokat vezessenek be, hiszen vannak olyanok, melyekre a hitelszövetkezetekben nincs sem anyagi sem pedig humán erőforrás. „Klasszikusan ilyenek az elektronikus banki szolgáltatások, ahhoz hogy ezen a területen fel tudjuk venni a versenyt a kereskedelmi bankokkal, szükséges a bankkártya. Ebben partnerünk a Széchenyi Bank” - magyarázta el együttműködésük alapját az ügyvezető. Tavaly október óta dolgoztak a Szentesi Hitelszövetkezetnél azon, hogy bankkártyát tudjanak ügyfeleiknek adni. Amíg ilyen szolgáltatásuk nincs, addig az emberek nem utaltatják hozzájuk a fizetésüket vagy nyugdíjukat, mert ennek hiányában hétvégén nem juthatnak hozzá pénzükhöz. Ezért is nagy előrelépés a kártya bevezetése Holman István szerint, aki vallja, minden fejlesztés további újdonságokat generál, most például a bankkártya bevezetése révén tovább bővülhet az ügyélkörük. Székely András meggyőződése, a gazdasági válságból való kilábalásra több részre kell bontani. A Szentesi Hitelszövettel kötött mostani együttműködésüket később továbbiak is követhetik, de ezzel párhuzamosan éppúgy fontos az ügyfelek bizalmának elnyerése és megtartása.
(X)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.