Kétmillió darabra kívánja növelni az értékesítést 2016-ra a BMW, amely tavaly 1,4 millió kocsit adott el. A terv teljesítéséhez új üzemek kellenek, vállalati körökből származó információk szerint pedig egy évi 250 ezer darab kapacitású gyárat akár a kelet-európai régióban építhetnek - írta pénteken a német Manager Magazin.
Az üzleti havilap online kiadásában megjelent beszámoló szerint a BMW elsősorban új kisautó modellek révén tervezi növelni az értékesítést. A formálódó stratégia szerint 2020-ra a 2,5-2,6 milliót is elérheti az eladott kocsik száma.
Norbert Reithofer
vezérigazgató egyszerre több új gyár létesítését tervezi. Egy évente negyedmillió kocsi legyártására alkalmas üzemet Kelet-Európában, Mexikóban vagy az Egyesült Államok déli részén építhetnek. Bővítik a dél-afrikai BMW-gyárat, tervezik az oroszországi és brazíliai gyártóbázis kiépítését is - írta a lap a cég menedzsmentjéből származó értesülésekre hivatkozva. A BMW 2010-ben a konszernhez tartozó Mini és Rolls-Royce márkával együtt összesen 1,4 millió autót adott el. Az értékesítés szinte valamennyi piacon nőtt, Kínában például 85 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 10 százalékkal. Az idén minden korábbinál jobban startolt a cég, az első negyedévben értékesítési rekordot döntöttek, a nyereséget pedig megnégyszerezték tavalyhoz képest. Összesen 382.758 autót értékesítettek, a profit 1,2 milliárd euróra ugrott a 2010 első negyedévi 324 millió euróról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.