A JGYPK-n az új képzési portfólió kialakításához rendelkezésre állt az oktatói gárda sokszínűsége, és a jó munkahelyi légkör, amely az innovatív képességek kibontakoztatását is lehetővé tette. Ebbe a folyamatba illeszkedett a pályázat célkitűzése is.
A JGYPK-n a képzési kínálat legkeresettebb pontjainak modernizálására törekszenek, ezért a TÁMOP -4.1.2 -08/1/A -2009-0026 azonosítójú „Multimédiás informatikai fejlesztéssel támogatott zenés mozgásfejlesztés és mozgásterápiás-zeneterápiás kurzustartalom létrehozása” pályázatban olyan területeket választottak a portfólióból, amelyek eszköztárában a zene és mozgás szintetizált megvalósítása jelenik meg. Az ilyen képzési elemek részei a testkulturális, a pedagógusképzési és a felnőttképzési szakjainknak, megteremtve ezzel a közös fejlesztés lehetőségét. A fejlesztésben érintett szakok száma 13. Olyan eszközhasználatában komplex, ugyanakkor modulrendszerű tananyagfejlesztés volt a cél, amely több szak anyagába beilleszthető, továbbá beépítik a másutt elért eredményeket, hozzáigazítva, adaptálva a kar jellegéhez. Az oktatásban olyan új, a mai társadalmi elvárásokat jobban kielégítő tanítási módszerek, eszközök terjedtek el, amelyek korrekt megismertetése a hagyományos könyv formájú tananyag keretében nem lehetséges (zene, mozgás, hangszerek használata). Ezért nagy lehetőség a digitálisan tárolható megoldások kifejlesztése és a hozzáférés biztosítása. Ezen új eszközök alkalmazása növelni fogja a hallgatói létszámot, javítja a kar versenyképességét, hogy a meglévő kapacitásaink a jövőben is kihasználtak legyenek. A jobb feltételek közt képzett pedagógusok társadalmi hasznossága jelentősen nőni fog olyan kritikus területeken, mint a hátrányos helyzetű gyerekek nevelése (gyógypedagógia, rehabilitáció), az egészségmegőrzés (testnevelés, rekreáció), és mindannyiunk komplexebb, harmonikusabb személyiséggé válásában (ének-zene minden területen, de különösen az óvodások, kisiskolások körében). Fontos olyan tanárok, személyi edzők képzése, akik részt tudnak venni az új generációk szellemi és testi harmóniájának kialakításában, ugyanakkor segíteni tudnak a felnőtt népesség rekreációjában, és mentálhigiénés szintjének emelésében. Mind az ének-zene, mind a rehabilitáció-rekreáció oktatási kurzusain rendszeres a hallgatói elégedettségmérés, melynek tapasztalatai beépültek a tervezésbe. A tervezést nagyban segítették oktatóink ERASMUS kapcsolataiból nyert közvetlen tapasztalatai is, melyek a jó gyakorlat megismerése révén rávilágítottak az óvodás-kisiskolás kori fejlesztés-nevelés meghatározó jelentőségére. Oktatásunk értelmi nevelése kiemelkedő, de az érzelmi, testi fejlesztés terén elmarad az EU fejlettebb régióitól. Meggyőződésünk, hogy a művészetek és mozgás jól megválasztott együttes alkalmazásának a hátrányos helyzetű (gyógypedagógiai igényű) célcsoportnál szélesebb, általános alkalmazása javítani fogja a régió közoktatásának eredményességét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.