Gazdaság

Pályázatot nyert a JGYPK a képzési repertoár bővítésére

Pályázatot nyert a JGYPK a képzési repertoár bővítésére

2011. május 30., hétfő
Pályázatot nyert a JGYPK a képzési repertoár bővítésére

A JGYPK-n az új képzési portfólió kialakításához rendelkezésre állt az oktatói gárda sokszínűsége, és a jó munkahelyi légkör, amely az innovatív képességek kibontakoztatását is lehetővé tette. Ebbe a folyamatba illeszkedett a pályázat célkitűzése is.

A JGYPK-n a képzési kínálat legkeresettebb pontjainak modernizálására törekszenek, ezért a TÁMOP -4.1.2 -08/1/A -2009-0026 azonosítójú „Multimédiás informatikai fejlesztéssel támogatott zenés mozgásfejlesztés és mozgásterápiás-zeneterápiás kurzustartalom létrehozása” pályázatban olyan területeket választottak a portfólióból, amelyek eszköztárában a zene és mozgás szintetizált megvalósítása jelenik meg. Az ilyen képzési elemek részei a testkulturális, a pedagógusképzési és a felnőttképzési szakjainknak, megteremtve ezzel a közös fejlesztés lehetőségét. A fejlesztésben érintett szakok száma 13. Olyan eszközhasználatában komplex, ugyanakkor modulrendszerű tananyagfejlesztés volt a cél, amely több szak anyagába beilleszthető, továbbá beépítik a másutt elért eredményeket, hozzáigazítva, adaptálva a kar jellegéhez. Az oktatásban olyan új, a mai társadalmi elvárásokat jobban kielégítő tanítási módszerek, eszközök terjedtek el, amelyek korrekt megismertetése a hagyományos könyv formájú tananyag keretében nem lehetséges (zene, mozgás, hangszerek használata). Ezért nagy lehetőség a digitálisan tárolható megoldások kifejlesztése és a hozzáférés biztosítása. Ezen új eszközök alkalmazása növelni fogja a hallgatói létszámot, javítja a kar versenyképességét, hogy a meglévő kapacitásaink a jövőben is kihasználtak legyenek. A jobb feltételek közt képzett pedagógusok társadalmi hasznossága jelentősen nőni fog olyan kritikus területeken, mint a hátrányos helyzetű gyerekek nevelése (gyógypedagógia, rehabilitáció), az egészségmegőrzés (testnevelés, rekreáció), és mindannyiunk komplexebb, harmonikusabb személyiséggé válásában (ének-zene minden területen, de különösen az óvodások, kisiskolások körében). Fontos olyan tanárok, személyi edzők képzése, akik részt tudnak venni az új generációk szellemi és testi harmóniájának kialakításában, ugyanakkor segíteni tudnak a felnőtt népesség rekreációjában, és mentálhigiénés szintjének emelésében. Mind az ének-zene, mind a rehabilitáció-rekreáció oktatási kurzusain rendszeres a hallgatói elégedettségmérés, melynek tapasztalatai beépültek a tervezésbe. A tervezést nagyban segítették oktatóink ERASMUS kapcsolataiból nyert közvetlen tapasztalatai is, melyek a jó gyakorlat megismerése révén rávilágítottak az óvodás-kisiskolás kori fejlesztés-nevelés meghatározó jelentőségére. Oktatásunk értelmi nevelése kiemelkedő, de az érzelmi, testi fejlesztés terén elmarad az EU fejlettebb régióitól. Meggyőződésünk, hogy a művészetek és mozgás jól megválasztott együttes alkalmazásának a hátrányos helyzetű (gyógypedagógiai igényű) célcsoportnál szélesebb, általános alkalmazása javítani fogja a régió közoktatásának eredményességét.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.