Gazdaság

Pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó iroda nyílt Szegeden + VIDEÓ, FOTÓK

Pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó iroda nyílt Szegeden + VIDEÓ, FOTÓK

2011. április 27., szerda
Pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó iroda nyílt Szegeden + VIDEÓ, FOTÓK
A pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszokat és kérdéseket is fogadják abban a tanácsadó irodában, ami Szegeden a kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének épületében nyílt meg. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) és civil fogyasztóvédelmi szervezetek együttműködésével létrehozott tanácsadó irodák az eddigi tapasztalatok szerint elsősorban a banki hitelszerződésekkel összefüggésben nyújthatják a legtöbb segítséget, hiszen e téren van a legtöbb panasz. „Megnövekedett a PSZÁF-hez érkező panaszok száma, sokan kerültek nehéz helyzetbe, s ez különösen indokolja azt, hogy ne csak Budapesten, hanem az ország más pontjain – így Szegeden is – lehetőségük legyen a fogyasztóknak panaszaikkal, kérdéseikkel tanácsadói irodához fordulni pénzügyi problémáik megoldása érdekében” – hangsúlyozta Balogh László, a PSZÁF alelnöke az iroda megnyitóján. Elmondta, hogy április elseje óta országszerte összesen nyolc hasonló iroda várja az ügyfeleket, s ha ezek beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, jövőre bővülhet a hálózat. Balogh László azt tanácsolja, hogy szerződéskötés előtt kérjenek az emberek tanácsot, olyan hosszú távú szerződések esetében pedig kiváltképp, melyeknél 15-20 évre adósságot vállal valaki, vagy éppen életbiztosítás kötése előtt. „Fontos, hogy az állampolgár megértse és pontosan tudja, hogy mik a kockázatok és a feltételek. Amikor pedig már benne van egy ügyletben és nem világos számára, hogy egy biztosítás, hitelszerződés vagy más pénzügyi tranzakció miért pont úgy működik, akkor is fordulhat a tanácsadó irodához” – mondott példákat a PSZÁF alelnöke. Az eddigi tapasztalatok szerint elsősorban a banki hitelszerződésekkel összefüggésben keresik fel a tanácsadókat. Balogh nem számít arra, hogy a nyolc iroda megnyitása tovább növeli a panaszok számát, szerinte inkább a sikeresen elintézhető ügyek száma fog növekedni. Az irodában a felvilágosításon kívül azt is megtudhatják az állampolgárok, hogy panaszaikkal pontosan melyik szervezethez fordulhatnak, és a panaszbeadvány elkészítésében is segítséget kapnak. Ha pedig ezután sem sikerül a vitát rendezni, akkor a július elsejétől felálló pénzügyi békéltető testülethez lehet majd fordulni a vitás kérdések gyors és költségmentes rendezése érdekében.„A fogyasztóknak, a pénzügyi szolgáltatóknak és a PSZÁF-nek egyaránt az az érdeke, hogy a fogyasztó újra bízzon a pénzügyi rendszerben, és a más által megtépázott bizalom minél előbb helyreálljon” – hangsúlyozta Balogh László. A PSZÁF pályázatán egy évre nyerték el a nyolc irodából álló hálózat működtetését. Ha sikeres lesz a tanácsadás, és adottak lesznek a pénzügyi és személyi feltételek, akkor Morvay György, Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) elnöke szerint jövőre akár bővíteni is lehet ezt a hálózatot. „A fogyasztóvédelem új alapokra helyezése is fontos része a kormányzati politikának, ezért is biztosítunk örömmel helyet a pénzügyi tanácsadó irodának” – hangsúlyozta Polner Eörs. A kormányhivatal főigazgatója hozzátette, pozitív listát is készítenek, melyen már negyven olyan Csongrád megyei vállalkozás szerepel, melyek a fogyasztóvédelmi előírásoknak mindenben megfelelnek. Az ügyfélszolgálati iroda a Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége épületében fogadja az ügyfeleket, Szegeden, a Tisza Lajos körút 11. szám alatt heti 24 órában, általában délelőttönként, szerdánként azonban este hétig tart nyitva. A szolgáltatásokról és az ügyfélfogadásról bővebben a www.penzugyifogyasztok.hu és a www.pszaf.hu oldalon tájékozódhatnak.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.