Pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó iroda nyílt Szegeden + VIDEÓ, FOTÓK
2011. április 27., szerda
A pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszokat és kérdéseket is fogadják abban a tanácsadó irodában, ami Szegeden a kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének épületében nyílt meg. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) és civil fogyasztóvédelmi szervezetek együttműködésével létrehozott tanácsadó irodák az eddigi tapasztalatok szerint elsősorban a banki hitelszerződésekkel összefüggésben nyújthatják a legtöbb segítséget, hiszen e téren van a legtöbb panasz. „Megnövekedett a PSZÁF-hez érkező panaszok száma, sokan kerültek nehéz helyzetbe, s ez különösen indokolja azt, hogy ne csak Budapesten, hanem az ország más pontjain – így Szegeden is – lehetőségük legyen a fogyasztóknak panaszaikkal, kérdéseikkel tanácsadói irodához fordulni pénzügyi problémáik megoldása érdekében” – hangsúlyozta Balogh László, a PSZÁF alelnöke az iroda megnyitóján. Elmondta, hogy április elseje óta országszerte összesen nyolc hasonló iroda várja az ügyfeleket, s ha ezek beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, jövőre bővülhet a hálózat. Balogh László azt tanácsolja, hogy szerződéskötés előtt kérjenek az emberek tanácsot, olyan hosszú távú szerződések esetében pedig kiváltképp, melyeknél 15-20 évre adósságot vállal valaki, vagy éppen életbiztosítás kötése előtt. „Fontos, hogy az állampolgár megértse és pontosan tudja, hogy mik a kockázatok és a feltételek. Amikor pedig már benne van egy ügyletben és nem világos számára, hogy egy biztosítás, hitelszerződés vagy más pénzügyi tranzakció miért pont úgy működik, akkor is fordulhat a tanácsadó irodához” – mondott példákat a PSZÁF alelnöke. Az eddigi tapasztalatok szerint elsősorban a banki hitelszerződésekkel összefüggésben keresik fel a tanácsadókat. Balogh nem számít arra, hogy a nyolc iroda megnyitása tovább növeli a panaszok számát, szerinte inkább a sikeresen elintézhető ügyek száma fog növekedni. Az irodában a felvilágosításon kívül azt is megtudhatják az állampolgárok, hogy panaszaikkal pontosan melyik szervezethez fordulhatnak, és a panaszbeadvány elkészítésében is segítséget kapnak. Ha pedig ezután sem sikerül a vitát rendezni, akkor a július elsejétől felálló pénzügyi békéltető testülethez lehet majd fordulni a vitás kérdések gyors és költségmentes rendezése érdekében.„A fogyasztóknak, a pénzügyi szolgáltatóknak és a PSZÁF-nek egyaránt az az érdeke, hogy a fogyasztó újra bízzon a pénzügyi rendszerben, és a más által megtépázott bizalom minél előbb helyreálljon” – hangsúlyozta Balogh László. A PSZÁF pályázatán egy évre nyerték el a nyolc irodából álló hálózat működtetését. Ha sikeres lesz a tanácsadás, és adottak lesznek a pénzügyi és személyi feltételek, akkor Morvay György, Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) elnöke szerint jövőre akár bővíteni is lehet ezt a hálózatot. „A fogyasztóvédelem új alapokra helyezése is fontos része a kormányzati politikának, ezért is biztosítunk örömmel helyet a pénzügyi tanácsadó irodának” – hangsúlyozta Polner Eörs. A kormányhivatal főigazgatója hozzátette, pozitív listát is készítenek, melyen már negyven olyan Csongrád megyei vállalkozás szerepel, melyek a fogyasztóvédelmi előírásoknak mindenben megfelelnek. Az ügyfélszolgálati iroda a Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége épületében fogadja az ügyfeleket, Szegeden, a Tisza Lajos körút 11. szám alatt heti 24 órában, általában délelőttönként, szerdánként azonban este hétig tart nyitva. A szolgáltatásokról és az ügyfélfogadásról bővebben a www.penzugyifogyasztok.hu és a www.pszaf.hu oldalon tájékozódhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.