Javában tart az össznépi kötelező átnyergelés. A felmérések szerint a váltást meglépő tavalyi 17,5 százalékkal szemben az idén az autósok 23,4 százaléka gondolkodik a biztosítóváltáson, ami természetesen nem jelenti azt, hogy ennyien át is kötnek.
Minden eddiginél nagyobb piaci mozgás várható, a becslések szerint a tavalyi 650 ezer után az idén akár 800-850 ezren is köthetnek új kötelezőt az 1 hónapos kampány során. A korábbi évektől eltérően az új ügyfelekért vívott verseny győztese várhatóan nem az alacsony díjjal operáló kis egyesület lesz, hanem a jelek szerint a nagy kedvezményeket adó nagy biztosító.
Az első hét tapasztalatát összegezve az online-alkuszok szerint a piacon versengő 15 biztosító közül egyértelműen az Allianz a favorit, eddig az átkötők csaknem 30 százalékát tudhatja magáénak. Az persze kérdés, hogy meglévő ügyfeleik közül a kampány végéig mennyit veszít el a társaság. Sikerét elsősorban az újonnan hozzá szerződőknek adott 30 százalékos extra díjkedvezménynek köszönheti. Erre további 20 százalék jár, ha a kuncsaft hozzájárul ahhoz, hogy díját az Allianz Banknál nyitott folyószámlájáról emeljék le, és a biztosító rendelkezzen az e-mail címével, valamint a mobilszámával. Az új ügyfelek utáni hajsza során úgy tűnik, kissé elhanyagolták a meglévőket. Ők ugyanis csak akkor csökkenthetik díjukat az idei kampányban felkínált engedményekkel, ha felmondják, majd ugyanott újrakötik a szerződésüket. Ekkor viszont elesnek a meglévő ügyfeleknek más termékekből nyújtott rendkívüli kedvezményektől - mint például a literenkénti 9 forinttal olcsóbb tankolásra jogosító, hitelkerettel ellátott Allianz-autóskártyától. Ki van ez találva, csak győzzük számolni! A második helyen a
Wáberer György
nagyvállalkozó nevéhez köthető újonc Wabard Biztosító áll, amely elsősorban az üzletember saját nemzetközi fuvarozással is foglalkozó kamionjait biztosítja. Wáberer úgy számolt, hogy 4200 kamionjának évi 1 milliárd forintba kerülő biztosítására már érdemes saját biztosítót gründolni. A cég az idén 10-30 ezer új személygépkocsi kötelező biztosítással számol, legfontosabb ügyfeleit pedig a fuvarosokban látja. A Wabard a 26 év alattiakat kivéve rendkívül olcsó díjakat hirdetett, ráadásul a piacon egyedülállóként külön kedvezményt ad a pályakezdőknek, nyilván olyan megfontolásból, hogy ők még vigyáznak az első keresetükből megvásárolt autójukra. A közszolgákról sem feledkezett meg, gondolván, hogy a szokott útvonalon, szokott időben közlekedő hivatalnok nyilván kisebb kockázatot jelent, mint a forrófejű és heves vérmérsékletű, eszeveszetten száguldozó, kiszámíthatatlan huszonéves. Mint látjuk, az idei kampány során a kedvezményeké lett a főszerep. A rendszer eddig sem volt egyszerű, s az idén még bonyolultabbá is vált: a piaci szereplőknek 2007-ben összesen mintegy 100 kedvezményt kínáltak, ezzel szemben idén ez a szám megközelíti a 150-net.
A Generalinál az új belépők 20 százalék kedvezményt kapnak, a biztosító pedig a korábbi díj duplájára, 10 százalékra növelte a gyermekkedvezményt, s ugyanennyi jár a Magyar Autóklub tagjainak, meg a BKV-bérleteseknek is. Az Aegon 40 százalékot, az MKB 25 százalékot, míg a Wabard és a KÖBE 20-20 százalékot enged el a tarifából egy-egy gyerek után. Idén több biztosító is előrukkolt új ötletekkel. A K&H pl. 10 százalékot enged el azoknak, akik idén vagy jövőre legalább kétszer adnak vért, a KÖBE és a Groupama a hibrid autók tulajdonosait jutalmazza 5-5 százalékkal. Az Union és az Allianz 3 virtuális fokozattal bővítette a bonus-malus listát: azoknak az autósoknak, akik 1, 2 vagy 3 éve vannak B 10-es fokozatban a biztosítók további kedvezményt adnak. Valószínű, hogy a Generali több ügyféllel kerül ki a váltási szezonból, mint amennyit elveszít. Erre lehet következteti abból, hogy az első héten nagyjából azonos arányban osztozik az új szerződéskötések mintegy felén az Aegonnal, az OTP Garanciával, a KÖBÉ-vel, a Groupamával, az Unionnal, a Gerertellel és a Posta Biztosítóval együtt. Némi különbség csak a vesztesek megítélésében van. A biztositas.hu szerint a K&H, az Uniqa és az Union még számíthat néhány ezer szerződésre, de a kevésbé versenyképes díjai miatt az MKB, a Signal és a TIR az idén biztosan azok között lesz, akik kisebb kötelező állománnyal fejezik be az évet, mint ahogy kezdték. Az idei kampány másik fontos jellemzője a rendkívül precíz célcsoportválasztás. A biztosítók a számukra kedves ügyfeleknek jelentős kedvezményeket adnak, ám igencsak eltérő, ki számít jó ügyfélnek. A szegmentáció erősödése a legtöbb autós esetében élesebb versenyt hoz. A legfiatalabb, 25 év alatti vezetők esetében pl. a díjak jelentősen emelkedtek, a biztosítók többsége ugyanis nem kapkod a statisztikai adatok alapján is a legkockázatosabbnak számító ügyfelek után. Mivel a biztosítók többségének a kötelező önmagában veszteséget, vagy csak csekély nyereséget termel, nem meglepő, hogy az idei verseny fontos elemévé válik a keresztértékesítés. Általában mindenhol újabb 10 százalékkal díjazzák, ha az adott biztosítónál a kötelezőn túl CASCÓ-t vagy lakásbiztosítást is kötünk. A KÖBE ügyfélszerző praktikája, hogy nála a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötő autósoknak a kötelezővel azonos áron ad CASCÓ-t is (másutt ez jóval drágább), ám az olcsó CASCÓ-t csak a tömegautóknak szánja, a nagy, egyedi kockázatot hordozó autókat nem vállalja. Az első félévben a kötelezőből származó teljes díjbevétel 70,3 milliárd forint volt, vagyis idén várhatóan meghaladja majd a 140 milliárdot. Nem meglepő tehát, hogy késhegyre menő harc folyik főleg azon biztosítók között, melyeknél jelentős terület a kötelező, ebből a piacból igyekeznek minél nagyobb szeletet megszerezni. A célcsoportok precíz kiválasztása miatt a szakemberek szerint arra lehet számítani, hogy az idei kampánynak nem lesz egy-két nagy nyertese, hanem több biztosító is megtalálja majd az a szegmenset, amelyben jól szerepelhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.