Több mint száz tehetséges kisdiák mérte össze tudását március 7. és 8. között az immár 24. alkalommal megrendezett Móra Ferenc olvasási-szövegértési versenyen. Bár Móra sajátos nyelvezetének értelmezése még a legkiválóbb tanulókat is megdolgoztatja, a tanulók évről évre szívesen megmérettetik magukat a tankerületi vetélkedőn. Hétfőn a verseny kiváló és a kitűnő tanulóit díjazták.
Olvasni még mindig jó, és egyre jobb lesz -
Kispéter Lászlóné
, a Móra Ferenc olvasási-szövegértési verseny szervezője szerint évről évre bizonyítást nyer ez a szlogen, hiszen a diákok idén is szép eredményekkel zártak az immár 24. alkalommal megrendezett tankerületi megmérettetésen. A Móra-verseny négy évfolyamnak szól, harmadik osztályosoktól a hatodik osztályosokig. Az idei tanévben több mint száz gyermek jelentkezett, évfolyamonként közel 30 résztvevővel, a hatodik osztályosokat kivéve. A szervező pedagógus elmondta, a hatodikosok az a korosztály, akik közül sokan már gőzerővel készülnek a felvételire, ám még náluk is szép számban, évente legalább 20 diákkal indul a verseny. "Az olvasási verseny két részből áll, hangos és néma olvasásból. Kezdetektől fogva két részre bontottuk a versenyt: szövegértést kapnak a gyerekek megoldandó feladatokkal - akár a tanórákon -, míg a másik részfeladat a hangos olvasás megadott szöveg alapján" - folytatta. A versenyzők minden évfolyamban Móra-részleteket kapnak, az alsósoknak az érdeklődésükhöz közelebb álló Panka-mesékkel készülnek, míg a felsősök feladatsora mondákból, valamint ismeretterjesztő szövegekből áll.
Móra Ferenc
szövegeiről köztudott, hogy nem a könnyű olvasmányok listájára tartoznak, a gyerekek mégis szívesen vesznek részt a versenyen. Sőt vannak, akik évről évről visszatérnek, hogy egy újabb évfolyamban is megmérettethessék tudásukat.
"Mindannyiunk számára nagyon fontos, hogy a diákjaink stabil tudással tudjanak továbblépni - és itt már gondolok az alsó tagozatos előkészítő munkára is -, ezért is van a mi iskolánkban úgynevezett háromtanítós rendszer. Hogy tehermentesítsük a magyar nyelv és irodalom oktatásáért felelős osztályfőnököket, s valóban a csoportra, gyermekekre szabott tehetséggondozás és felzárkóztatás - kinek mire van szüksége - valósuljon meg, ezért a harmadik pedagógus a matematika tárgy gondozója. Valóban lehetőség van arra, hogy az osztályfőnök a magyar nyelv és irodalom közé csoportosítható tárgyak, mint az erkölcstan vagy a vizuális kultúrán keresztül próbálja meg a gyerekekkel a kellő alapozást végezni" - emelte ki a Gregor József Általános Iskola erősségét
Pocsai Blanka
intézményvezető. A felső tagozatban is kiemelt figyelmet fordítanak a tehetséggondozásra, a gyermekek képességei, és haladási tempója szerint. A Móra-szellemiség nem könnyű, főleg az alsó tagozatosok azonosulhatnak nehezebben sajátos szófordulataival, nyelvezetével. Az intézményvezető dicsérte a több mint két évtizedere visszatekintő versenyt, hiszen az a gyerekek egyik leginkább fejlesztendő területére, a szövegértésre, valamint a felolvasással a prezentációra fókuszál. "Az, hogy ennyi gyermek érkezett a versenyre, hogy ennyire komoly gondot fordítanak a pedagógusok a felkészítésre, az mind a verseny létjogosultságát tükrözi." A tankerületi szövegértési megmérettetés számtalan tehetséget kinevelt már, többeket az itt szerzett sikerélmény indított el a karrierútján.
Első galériánkban a március 7. és 8. között megrendezett versenyen készült fotókat láthatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.