Az ügyes kisdiákokon egy Móra-idézet sem foghat ki + FOTÓK



Több mint száz tehetséges kisdiák mérte össze tudását március 7. és 8. között az immár 24. alkalommal megrendezett Móra Ferenc olvasási-szövegértési versenyen. Bár Móra sajátos nyelvezetének értelmezése még a legkiválóbb tanulókat is megdolgoztatja, a tanulók évről évre szívesen megmérettetik magukat a tankerületi vetélkedőn. Hétfőn a verseny kiváló és a kitűnő tanulóit díjazták.
Olvasni még mindig jó, és egyre jobb lesz -
Kispéter Lászlóné
, a Móra Ferenc olvasási-szövegértési verseny szervezője szerint évről évre bizonyítást nyer ez a szlogen, hiszen a diákok idén is szép eredményekkel zártak az immár 24. alkalommal megrendezett tankerületi megmérettetésen. A Móra-verseny négy évfolyamnak szól, harmadik osztályosoktól a hatodik osztályosokig. Az idei tanévben több mint száz gyermek jelentkezett, évfolyamonként közel 30 résztvevővel, a hatodik osztályosokat kivéve. A szervező pedagógus elmondta, a hatodikosok az a korosztály, akik közül sokan már gőzerővel készülnek a felvételire, ám még náluk is szép számban, évente legalább 20 diákkal indul a verseny. "Az olvasási verseny két részből áll, hangos és néma olvasásból. Kezdetektől fogva két részre bontottuk a versenyt: szövegértést kapnak a gyerekek megoldandó feladatokkal - akár a tanórákon -, míg a másik részfeladat a hangos olvasás megadott szöveg alapján" - folytatta. A versenyzők minden évfolyamban Móra-részleteket kapnak, az alsósoknak az érdeklődésükhöz közelebb álló Panka-mesékkel készülnek, míg a felsősök feladatsora mondákból, valamint ismeretterjesztő szövegekből áll.
Móra Ferenc
szövegeiről köztudott, hogy nem a könnyű olvasmányok listájára tartoznak, a gyerekek mégis szívesen vesznek részt a versenyen. Sőt vannak, akik évről évről visszatérnek, hogy egy újabb évfolyamban is megmérettethessék tudásukat.

"Mindannyiunk számára nagyon fontos, hogy a diákjaink stabil tudással tudjanak továbblépni - és itt már gondolok az alsó tagozatos előkészítő munkára is -, ezért is van a mi iskolánkban úgynevezett háromtanítós rendszer. Hogy tehermentesítsük a magyar nyelv és irodalom oktatásáért felelős osztályfőnököket, s valóban a csoportra, gyermekekre szabott tehetséggondozás és felzárkóztatás - kinek mire van szüksége - valósuljon meg, ezért a harmadik pedagógus a matematika tárgy gondozója. Valóban lehetőség van arra, hogy az osztályfőnök a magyar nyelv és irodalom közé csoportosítható tárgyak, mint az erkölcstan vagy a vizuális kultúrán keresztül próbálja meg a gyerekekkel a kellő alapozást végezni" - emelte ki a Gregor József Általános Iskola erősségét
Pocsai Blanka
intézményvezető. A felső tagozatban is kiemelt figyelmet fordítanak a tehetséggondozásra, a gyermekek képességei, és haladási tempója szerint. A Móra-szellemiség nem könnyű, főleg az alsó tagozatosok azonosulhatnak nehezebben sajátos szófordulataival, nyelvezetével. Az intézményvezető dicsérte a több mint két évtizedere visszatekintő versenyt, hiszen az a gyerekek egyik leginkább fejlesztendő területére, a szövegértésre, valamint a felolvasással a prezentációra fókuszál. "Az, hogy ennyi gyermek érkezett a versenyre, hogy ennyire komoly gondot fordítanak a pedagógusok a felkészítésre, az mind a verseny létjogosultságát tükrözi." A tankerületi szövegértési megmérettetés számtalan tehetséget kinevelt már, többeket az itt szerzett sikerélmény indított el a karrierútján.
Első galériánkban a március 7. és 8. között megrendezett versenyen készült fotókat láthatják.