Egyetem

Balog: az iskolák lehetőséget teremtenek az egyházak számára a társadalom szolgálatára

Balog: az iskolák lehetőséget teremtenek az egyházak számára a társadalom szolgálatára

2014. február 22., szombat
Balog: az iskolák lehetőséget teremtenek az egyházak számára a társadalom szolgálatára

Az iskolák lehetőséget teremtenek az egyházak számára, hogy szolgálják a társadalmat, a nemzetet – jelentette ki Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere szombaton Hódmezővásárhelyen.

Az iskolák ugyanakkor lehetőséget teremtenek a megújulásra is azzal, hogy a mai modern világ a gyermekek kérdéseivel, vágyaival, gondjaival megjelenik az egyházi közösségekben – mondta a politikus a hódmezővásárhelyi református közoktatás újraindulásának 20. évfordulója alkalmából rendezett hálaadó istentiszteleten, a felújított műemlék Református Ótemplomban. Az istentiszteletet követő konferencián a miniszter hangsúlyozta, olyan korszak előtt állunk, amelyben az egyházi és az állami oktatás együttműködése a kölcsönös segítségen alapulhat. Van mit tanulni egymástól például az oktatásszervezés vagy az oktatási módszerek terén – tette hozzá.

Balog Zoltán

komoly lehetőséget lát az egyházak szerepvállalására a szakoktatás, a szakképzés területén. A politikus kifejtette, az egyházi oktatás hagyományos terepe a gimnázium volt. A leszakadó világ, az alsó középosztály peremén ingadozó családok gyermekeinek képzése azonban valódi missziói szerepvállalás lehet. A jövő Magyarországát nélkülük nemhogy építeni, de életben tartani sem lehet. A politikus kitért arra is, hogy a következő uniós finanszírozási ciklusban 100 milliárd forintos forrás áll majd rendelkezésre az egyházak szociális, egészségügyi, oktatási intézményeinek fejlesztésére.

Kiss-Rigó László

szeged-csanádi megyés püspök azt mondta, hogy míg a rendszerváltás követően elsősorban a visszakapott ingatlanoktól függött az, hol indult egyházi iskola, ma már ott kerül egyházi fenntartásba egy intézmény, ahol a szülők és a pedagógusok túlnyomó többsége igényli azt. Közölte: a baloldali kormányok időszakával ellentétben - amikor az állam gyakran nem teljesítette vállalásait - ma már nincs negatív diszkrimináció e téren. A püspök - Balog Zoltán felvetésére reagálva - jelezte, az egyházmegye nyitott arra, hogy Hódmezővásárhelyen magas szintű szakképzőintézményt indítson.

Gáncs Péter

, a Magyarországi Evangélikus Egyház elnök-püspöke elmondta, míg a rendszerváltáskor egyáltalán nem volt evangélikus közoktatási intézmény, mára 73 ilyen működik. Nem azt kell megmagyarázni, miért vesz részt az egyház a közoktatásban, inkább az szorul indoklásra, miért nem lehetett ott negyven évig – tette hozzá. A püspök felvetette, érdemes lenne gondolkodni azon, a keresztény egyházak miként foghatnának össze az állami intézményekben folyó hitoktatás terén.

Győri József

, a Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma és Diákotthona igazgatója kifejtette, az egyházi iskolák alapítása és működtetése során oda kell figyelni a tényleges és valós igényekre. Fontos feladat az egyensúlyt megtalálni a szakmaiság és a lelkiség között, például a diákok felvétele során.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.