Szupernóvakutató és kisbolygó-felfedező a Fiatal tehetségek sorozatban

2012. október 26., péntek
Szupernóvakutató és kisbolygó-felfedező a Fiatal tehetségek sorozatban

Szalai Tamás csillagásszal, az SZTE Optikai és Kvantumelektronikai Tanszék doktorjelölt kutatójával, kétszeres Sófi-ösztöndíjassal folytatódik a Közéleti Kávéház Fiatal tehetségek Szegeden sorozata október 26-án 17 órától a Somogyi-könyvtár Klubtermében.

Szalai Tamás

a bostoni Harvard-Smithsonian Asztrofizikai Kutatóközpontban, a Sydney-i Egyetemen és a Texasi Egyetemen, Austinban is járt már, társfelfedezője a Sopron nevű kisbolygónak. A kutató- és oktatómunka mellett a tudományos ismeretterjesztésben is aktívan szerepet vállal. Néhány példa: a hirek.csillagaszat.hu csillagászati szakportál aktív szerzője, valamint az Magyar Csillagászati Egyesület Meteor folyóiratának szerkesztőbizottsági tagja. 2005 és 2010 között a soproni Fényi Gyula Csillagászati Szabadegyetem, 2011-ben az SZTE TTIK Energia Szabadegyetem főszervezője. 2011 óta az SZTE TTIK közkapcsolati titkára és a Fizikus Tanszékcsoport közkapcsolati felelőse. Szalai Tamás fő doktori témája a felrobbant nagytömegű csillagok, a szupernóvák.

További részletek ITT.